بستن

تاکید شورای ترافیک بر استفاده دانش‌آموزان از کلاه ایمنی

هفت‌برکه – گریشنا: پیشگیری از حوادث رانندگی با موتورسیکلت مهمترین موضوع جلسه شورای ترافیک شهرستان گراش بود.

به گزارش هفت‌برکه دومین جلسه شورای ترافیک در سال ۱۳۹۸ صبح پنجشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۸ به ریاست علی زمانی معاون عمرانی فرمانداری گراش در سالن جلسات فرمانداری گراش برگزار شد.  

دانش‌آموزان موتورسیکلت‌سوار حتما کلاه ایمنی داشته باشند

قاسم فرسوده معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گراش گفت: «بحث افزایش تصادفات با موتورسیکلت در شورای تامین هم مطرح شده است. دوستان نیروی انتظامی تاکید دارند که ما مجبور به اعمال قانون هستیم. ولی ما مشکلاتی مانند نبود سیستم حمل و نقل عمومی داریم که کار را سخت می‌کند.»

سروان رسول رنجبر رییس پلیس راهور گراش در مورد اولویت نیروهای انتظامی گفت: «در بحث موتورسواران برای کاهش حوادث تاکید ما بر استفاده از کلاه ایمنی است. هدف ما جلوگیری از حتی یک تصادف است و اگر ما داریم سخت‌گیری می‌کنیم برای جلوگیری از داغ‌دار شدن خانواده هاست. از نظر قانونی ما در صورت نداشتن کلاه ایمنی می‌توانیم تا ۶ روز موتورسیکلت را توقیف کنیم.»

رنجبر در معرفی یکی از طرح‌های پلیس گفت: «در بحث کلاه ایمنی ما مصوب کرده‌ایم که به جای جریمه موتورسیکلت‌های توقیفی، موتورسواران باید در زمان رفع توقیف یک کلاه ایمنی نو خریداری کنند تا با این شکل فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی گسترش پیدا کند.»

پاک‌سرشت معاون توسعه اداره آموزش و پرورش گراش گفت: «ما اگر موتورسیکلت را کامل ممنوع کنیم سرویس به قدر کافی نداریم و حتی برای تشکیل کلاس در دبیرستان‌های پسرانه با مشکل برخورد می‌کنیم. ما هم تاکید داریم که در صورت نداشتن کلاه ایمنی دبیرستان‌ها موتورسیکلت‌ها را به داخل دبیرستان راه ندهند.»

سرهنگ مزارعی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان گراش گفت: یکی از مشکلات عمده حوادث ترافیکی تعداد بالای جان‌باختگان موتورسوار است. ۶۲ درصد از موتورسوارانی که کشته شده‌اند بر اثر ضربه به سر بوده است. پلیس با موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نکنند با جدیت برخورد خواهد کرد و موتورسیکلت آن‌ها را توقیف خواهند کرد. 

مزارعی با تشکر از همکاری آموزش و پرورش گفت: «از خانواده‌ها تقاضا دارم اگر فرزندان آن‌ها در ایاب و ذهاب خود به مدرسه قصد استفاده از موتورسیکلت را دارند حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند. مدارس هم همکاری خوبی داشتند و خواهشمندیم استفاده از کلاه ایمنی را برای دانش‌آموزان اجباری کنند.»

فرم سرویس امسال هم اجباری است

جعفری با توجه به آغاز سال تحصیلی گفت: «در سال گذشته برای مدارسی که در جلو مدرسه آن‌ها علائم ترافیکی نصب نشده موضوع را از طریق آموزش و پرورش به شهرداری اعلام کردیم. همچنین در زمان تعطیلی مدارس با علائم هشدار دهنده امکان عبور و مرور ایمن دانش‌آموزان فراهم شود.»

بانشی مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری گراش در پاسخ گفت: «خط‌کشی عابر پیاده در جلو مدارس در برنامه ما قرار دارد اما از پیمانکاری قبلی راضی نبودیم و به دنبال یک پیمانکار مناسب هستیم.»

رنجبر رییس پلیس راهور گفت: «همانند سال گذشته برای ساماندهی سرویس مدارس حتی والدین برای حمل و نقل فرزندان خودشان یا اقوام هم باید یک فرم را در مدرسه تکمیل کرده و تحویل سازمان حمل و نقل شهرداری دهند.»

بخش عمده مصوبات شورای ترافیکی اجرایی نمی‌شود

مهندس محمد کاظم جعفری دبیر شورای ترافیک شهرستان با مروری بر مصوبات گذشته این شورا گفت: «ما یک سری مصوبات در جلسات گذشته داشته‌ایم مانند نصب دو سرعت‌کاه در بلوار سرداران اجرا نشده است و ما بارها در مورد این مصوبات به شهرداری تاکید کرده‌ایم. در این جلسه برخی از این مصوبات را دوباره مطرح می‌کنیم.»

سرهنگ پرنیان از پلیس راه لارستان گفت: «اگر در محل‌هایی که سرعت‌گیر یا سرعت‌کاه مصوب شده است، تصادفی رخ بدهد ما بر اساس آیین‌نامه رانندگی تا ۵۰ درصد شهرداری را مقصر اعلام می‌کنیم.»

سروان رنجبر نیز از اجرایی نشدن مصوبات شورای ترافیک گلاسه کرد: «مثلا ما روبه روی سینما به دلیل حجم زیاد تصادف‌ها تقاضای سرعت‌کاه کرده‌ایم که انجام نشده است. بیشترین نقطه حادثه‌خیز ما میدان شهید برزگران بوده است و هر بار در شورای ترافیک مطرح شده است ولی اقدامی نشده است. اگر در این مورد اقدامی نشوید مجبور هستیم در این تصادف‌ها طبق قانون شهرداری را مقصر اعلام کنیم.»

رنجبر در گزارشی از آمار تست الکل رانندگان گفت: «در مردادماه از پنجاه مورد تست انجام شده پنج مورد تست الکل رانندگان مثبت بوده که سه مورد در تصادفات بوده است و در شهریورماه فقط یک مورد تست الکل مثبت داشته‌ایم.»

پارکومتر مصوب نشد

به روال جلسات گذشته برخی درخواست‌های دیگر نیز پس از بررسی در کمیته فنی در جلسه مطرح شد.

درخواست شهرداری در مورد طرح پارکومتر و پارک حاشیه‌ای مطرح شد که قرار شد تصمیم‌گیری منوط به ارائه طرح توجیه‌ای از سوی شهرداری شد. هر چند بیشتر حاضرین در جلسه نظر موافقی به این موضوع نداشتند.

سروان رنجبر گفت: حجم ترافیک خیابان امام زیاد است و در سال‌های آینده قطعا در این محور با مشکل برخورد خواهیم کرد. باید در خیابان امام از اضافه کردن کاربری‌های پرمراجعه  خودداری شود.

با توجه به افتتاح مجتمع سیمرغ درخواست حذف بریدگی بلوار سرداران نرسیده به میدان شهید بهشتی بررسی شد. شورای ترافیک با حذف این دوربرگردان مخالفت کرد.

شورای ترافیک با بستن بلوار دانشجو در برخی ساعت برای اجرای طرح دوچرخه سواری مخالفت کرد. بر اساس این طرح با سرمایه‌گذاری خصوصی ایستگاه کرایه دوچرخه در بلوار دانشجو ایجاد می‌شد و دوچرخه سواران از بلوار دانشجو و محوطه دانشکده علوم پزشکی استفاده می‌کردند. با رد شدن این طرح، شورای ترافیک پیش‌نهاد داد داد از پیست استادیوم شهدا برای اجرای این طرح استفاده شود. 

طرح پیش‌نهادی پیمانکار شهرداری برای محوطه‌سازی پنج برکه در جلسه مطرح شد. نقشه موجود با توجه حفظ دسترسی منازل مجاور به معابر تایید شد و قرار شد که شهرداری در صورت جلب رضایت یکی از همسایگان تغییراتی را ایجاد کند.

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. جالبه تمام دنیا طرح دوچرخه سواری برای کمتر استفاده کردن مردم از ماشین موتور دارن اجرا میکنند شهر من با یک طرح کوچک برای دوچرخه سواری مخالفت میکنند.
    مسئولین اگر فکر شهر و ترافیک و سلامتی مردم بودن بجای طرح دادن برای جاده ماشین موتور کاری میکردن تا مردم تشویق بشن برای استفاده از دوچرخه .
    کم سالیانه مرگ داریم بخاطر همین ماشین موتور با کلاه ایمنی یا هر چی دیگه بازم در اینده شاهد تلفات خواهیم بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top