بستن

دانشجویان گراش در جستجوی هویت

هفت‌برکه – صادق حاجی‌پور:  همایش «بازیابی‌هویت؛ پیشرفت شهر» نخستین جلسه اندیشه‌ورزی گروه دانشجویی نردبان برگزار شد.

این همایش عصر چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ با حضور بیش از ۶۰ نفر دانش‌آموخته و دانشجودر سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد. در بیش از دو ساعت و سی دقیقه حاضرین در مورد نقش دانشجویان در مسیر پیشرفت و بازیابی هویت شهر گفتگو کردند.

حامد عبداللهی، رییس هیات مدیره انجمن ایکوموس از مساله هویت و تجربه‌های شخصی خود در فعالیت‌های اجتماعی‌‌ در چند سال اخیر گفت: «در شهر‌های کوچکی مثل گراش، تغییر خیلی سریع رخ می‌دهد؛ اگر هر کدام از ما در رشته تخصصی خودش فعالیتش را حول هویت جمعی شکل دهد می‌تواند اتفاقات خوبی را در این شهر رقم بزند.«

پس از ارائه عبداللهی، مدیریت جلسه را سید مجتبی محقق دانشجوی روانشناسی و از اعضای شورای عمومی نردبان بر عهده گرفت و هر کدام از حاضرین، دیدگاه‌های خود را ارائه کردند.

طرح پرسش و پاسخ به سوالاتی همچون «شهر من برای من چه کرده و چرا من باید برای شهرم تلاش کنم؟» ، توضیحاتی راجع به اولویت قرار دادن منافع شخصی یا جمعی، گله از کم‌توجهی به نهادها و سمن‌ها، گله از محدودیت های بانوان که منجر به چشم‌پوشی از علایق و توانمندی‌هایشان می‌گردد، کمرنگ بودن شکل‌گیری هویت اجتماعی بانوان در گراش، از جمله مواردی بودند که در این جلسه موضوع گفتگو بود.

در پایان همایش از سوی گروه نردبان از انجمن ایکوموس به عنوان گروهی که در چند سال اخیر در بازیابی هویت شهری گراش تلاش کرده است، تقدیر شد. 

صادق نوروزی دبیر گروه نردبان گفت: «گروه نردبان در نظر دارد این گونه همایش‌ها را با رویکردها و موضوعات مرتبط دیگر ادامه دهد و در آینده بیشتر شاهد جلسات هم‌اندیشی نخبگانی خواهیم بود.»

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

2 نظر

  1. آقایان محترم شما که دانشگاهی یا دانشکده و یا معلوم نیست یه مجتمع بزرگی ساختید و معلوم نیست در آینده دانشگاه پزشکی میشه یا نه و مجوزش را از گر اش بخاطر نفوذ لاری ها می گیرند و یا نه حداقل محدود ه اش را برای بانوان ازاد بگذارید تا در داخل دانشگاه و این مجتمع بزرگ دوچرخه سواری کنند و نه کسی مزاحمشون میشه و نه محدودیتی هست و دور تا دورش هم بسته هست. […] بگذارید همین دختران شهر ما مجبور نباشند بخاطر دوچرخه سواری بروند بار یا اوز. […] و این همه زحمت کشیدند خیرین که برای مردم و نسل جوان خوب باشد .این همه آسفالت و درخت بگذارید جوانان در محیط اش استفاده کنند .

  2. فعلا با دانشجو بودن خوش باشید
    وگرنه دانشگاه که تموم شد جز رشته ها پزشکی و پیراپزشکی و معلمی هیچکدوم شغل دولتی ندارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top