بستن

امام جمعه گراش:در کردار و عمل هم محبت به اهل بیت(ع) را نشان دهیم

هفت برکه- بتول نادرپور: سومین شب همایش هشتمین آفتاب با استقبال مردمی که به دنبال تسکینی برای حسرت حضور در حرم بودند به پایان رسید. 

به گزارش هفت برکه: امشب، جمعه، بیست و یکم سال ۱۳۹۸ مصادف با سومین شب برپایی همایش بزرگ هشتمین آفتاب در دوره‌ی پنجم است. تنها یک شب دیگر به میلاد امام رضا (ع)مانده است.
آروز می‌کنی کاش در این شب‌ها حرم بودی، از این که به قافله‌ی زائرها نرسیده‌ای دلت می‌گیرد ولی نوری دلت را روشن می‌کند و با شتاب خود را به حسینیه ابوالفضل(ع) می‌رسانی. وارد که می‌شوی گویی خود امام به گراش آمده و هر کس به شیوه‌ی خودش سلام می‌دهد. تجلی مشهد در گراش حالت را خوب می‌کند. ابهت عجیبی دارد. انگار واقعا وارد حرم شده‌ای و قلبت رو به فرشته‌ها سپرده‌ای که عاشق‌ترش کنند.
احساس غریبه‌گی نمی‌کنی،مثل آهوی بی‌پناهی می‌مانی که امام رئوف پناهش داده است. قرار شاه و گدا را مرور می‌کنی که صدای دلنشین آیات خدا قلبت را جلا می‌دهد. ویژه برنامه‌ی دهه کرامت در حال اجرا است.
میلاد نورانی، مجری مشهدی بعد از خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از عوامل برپایی مراسم،از حضار می‌خواهد که به رسم ادب رو به حرم آقا علی بن موسی الرضا بایستند و سلام دهند:«السلام علیک یا شمس الشموش…»
صلوات خاصه‌ی امام مهربانی‌ها پخش می‌شود و حسینیه مملو از جمعیت می‌شود. ساعت ۲۲ و سی دقیقه را نشان می‌دهد و همچنان فوج فوج جمعیت فارغ از گرمای طاقت فرسا ارادتشان را پای ضریح نمادین خورشید می‌آورنند.
گروه هم‌خوانی نورالحرم از شیراز با اجرای خود حضار را به وجد می‌آورند. مهمانان ویژه شب سوم حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه شهر و صادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ تهران بودند.
از امام جمعه برای ایراد سخنرانی دعوت شد. او ضمن تبریک و شادباش به مناسبت دهه پر فیض کرامت و تقدیر و تشکر از مجری و مدیران و خدمتگزاران حدیثی را از امام رضا(ع) نقل کرد:«شخصی خدمت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) رسید و خود را به پای حضرت انداخت و با گریه و زاری ابراز علاقه کرد،حضرت برای این که فرد را امتحان کند مسولیتی را به وی داد. اما متوجه شدند که شخص از انجام کار امتناع کرد و با گریه عرض کرد:«اینقدر شما را دوست دارم تحمل لحظه‌ای جدایی از شما را ندارم…» حضرت رضا (ع) فرمود: «اگر شما مردم ما را دوست دارید به گفتار ما عمل کنید.»»
امام جمعه در ادامه افزود:«این برنامه‌ها و نشست‌ها خوب است ولی سعی کنیم در کردار و عمل هم محبت به اهل بیت(ع) را نشان دهیم.»
بعد از او محمد حسن عباس‌پور مداح محبوب شهرستان گراش مجلس را امام رضایی می‌کند. پس از آن گروه سرود راهیان آفتاب به مدیریت و رهبری مدیر اجرایی همایش، محمد رستم‌پور به روی سن می‌روند و با اجرای زیبای خود لبخند رضایت را بر لب‌های مخاطبین نمایان می‌کنند.
در آخر با اجرای خوانندگی مهدی شکارچی برنامه به پایان می‌رسد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top