گریشنا: هیئت امنای مسجد صاحب الزمان(عج)، در نامه ای به دکتر جعفرپور خواستار بررسی و حل مشکلات شهرستان گراش شد. این نامه که در اختیار گریشنا قرار گرفته است، به خوانندگان تقدیم می شود.

جناب آقای دکتر جعفر‌پور

نماینده محترم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیات و آرزوی طول عمر با عزت مقام معظم رهبری

احتراماً چنان‌چه مستحضرید رشد و اعتلای متوازن همه شهرستان‌های منطقه در تمامی زمینه‌های عمرانی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … مستلزم همدلی و همکاری همه مسئولین و مردم با همدیگر است. و در این مسیر نقش مهم و خطیر آن جناب بر کسی پوشیده نیست، علیهذا هم به منظور نیل به اهداف فوق و مهم و هم جهت ایجاد جو صمیمیت و همدلی به‌خصوص بین شهر‌های گراش و لار در شرایط حساس کنونی تلاش سریع و فراگیر جنابعالی به منظور تحقق خواسته‌های مطرح شده، در ذیل می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

قطعا درایت شما در تحقق خواسته‌های مردم شریف گراش مانع بزرگی بر سر راه تفرقه و هدر رفتن توان و نیرو‌های بالفعل و بالقوه همه مردم و مسئولین منطقه خواهد بود. لذا تقاضا می‌شود اقدامات عاجل و کامل به منظور محقق شدن خواسته‌های این مردم که ذیلا در چند بند جداگانه تقدیم می‌شود صورت پذیرد که هم مرضی خداوند متعال و خلق خداست و هم در جهت تحقق عدالت اجتماعی که هدف دین و زیر‌بنای مدینه آرمانی و از شعار‌‌ها و اهداف انتخاباتی حضرت‌عالی بوده گامی برداشته شده است.

خواسته‌های مردم گراش که به امضای جمعی از معتمدین شهر رسیده به ترتیب اهمیت و اولویت تقدیم می‌گردد.

قطعاً استحظار دارید که موضوع حریم شرقی شهرستان گراش از بیش از ۲۵ سال پیش به یکی از دغدغه‌های اساسی این مردم تبدیل شده است، زیرا بر اساس یک اقدام کاملا سیاسی و نه حقوقی و قانونی، بخش وسیعی از حریم شرقی شهر گراش از بدنه این شهر منفک و به شهرستان لار ملحق گردیده است. این در حالی است که آن منطقه جزو پلاک ثبتی شهر گراش بوده است و بر اساس ماده ۴ قانون تقسیمات کشوری این اقدام با قانون مغایرت دارد. لذا امید است با اقدام قانونی و عاجل آن نماینده محترم و بازگشت به مصوبات قانونی سال ۴۵ هیات وزیران که به تایید شورای وقت شهر لار نیز رسیده است هر چه سریع‌تر به دل‌مشغولی این مردم پایان داده شود.

اداراتی که می‌بایست با حمایت آن نماینده محترم در شهرستان گراش استقرار یابد به ترتیب اولویت:

اداره محترم اطلاعات، اداره ثبت اسناد و املاک، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره بیمه و خدمات درمانی، سازمان تامین اجتماعی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت امور آب، اداره تعزیرات حکومتی، اداره هواشناسی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی.

اداراتی که می‌بایست با پی‌گیری حضرت عالی ارتقا یابد:

اداره دادگستری، اداره ورزش و جوانان، اداره تبلیغات اسلامی

اداراتی که می‌بایست به منظور تصویب چارت سازمانی آن‌ها اقدام صورت پذیرد:

ورزش و جوانان، راه و ترابری، امور آبفای روستایی، صنعت، معدن و تجارت، پست، بهداشت و درمان، محیط زیست، مخابرات، تبلیغات اسلامی.

در پایان برای شما و همه خدمت‌گزاران صدیق نظام اسلامی آرزوی توفیق و بهروزی داریم.

امضای هیئت امنا مسجد صاحب‌الزمان (عج) و جمعی از معتمدین شهر گراش