بستن

برخی از متکدیان، خرده فروش مواد مخدر هستند

هفت برکه(گریشنا): برگزاری نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر مهم‌ترین مصوبه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش بود.

به گزارش هفت برکه، پنجم تیرماه هرسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام دارد به همین مناسبت صبح شنبه یازدهم خردادماه ۹۸ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش با حضور اصغر فرودی، فرماندار گراش، اکبر غلامی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان گراش، اعضای کمیته و روسای ادارات برای هماهنگی و برنامه ریزی هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرودی: پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین سیاست‌های دولت است

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش با بیان اینکه آگاه سازی جامعه از اساسی‌ترین اقدام در پیشگیری از اعتیاد است گفت: «مبارزه با اعتیاد مستلزم آموزش‌های عمومی و مشارکت‌ مردمی است، مقابله با مواد مخدر مانع تضعیف سرمایه اجتماعی می‌شود. منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور اعتیاد و مواد مخدر بوده و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین سیاست‌های دولت است.»

فرودی با اشاره به اینکه مبارزه با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر نیازمند عزم جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی است افزود: «همه دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر مسئول هستند و اگر خواهان این هستیم که جامعه دچار بحران نشود باید نسبت به این موضوع حساس‌تر باشیم. امکانات کنونی گراش در زمینه پژوهش و تحقیق برای مقابله با مواد مخدر کافی نیست. ارائه آمار و اطلاعات دقیق و پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند محور مبارزه با مواد مخدر در شهرستان باشد.»

فرماندار شهرستان گراش با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: «در مبارزه با مواد مخدر باید به سمت طرح‌ها و برنامه‌های اثرگذار حرکت کرد و تقویت همکاری بین بخشی و حضور سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها) بسیار موثر و مورد تاکید است. باید به روستاها و مناطق محروم شهرستان توجه شود و مناطق آسیب‌زا  شناسایی و برنامه‌های مدونی برای این مناطق تعریف شود.»

دهقان: فروش مواد مخدر به فضای مجازی کشیده شده است

سرگرد مجتبی دهقان، فرمانده سپاه شهرستان گراش با بیان اینکه مصوبات جلسه باید خروجی داشته باشد گفت: «جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید طوری باشد که مصوبات جلسه به ادارات محول شود تا هر اداره مسئول پیگیری این مصوبات باشد و در جلسه بعد مصوبات پیگیری شود و صرفا برگزاری جلسه و اینکه بگویم این افراد معتاد نیستند و بیمار هستند نباشد. اگر چهار مصوبه در جلسه داریم باید چهار خروجی هم داشته باشیم. الان طبق مصوبات جلسه قبل چه اتفاقی در میزان کاهش مصرف و فروش مواد مخدر در شهرستان گراش اتفاق افتاده است.»

سرگرد دهقان در پایان اظهار داشت: «قبلا شاید مواد فروشان و خرده فروشان ما فقط آقایان بودند ولی الان ما خرده فروش خانم هم داریم و این نشان می‌دهد عملکرد خود ما در این زمینه ضعیف بوده است. متکدیان درون شهرستان هم افزایش پیدا کرده است، شاید فکر کنیم این افراد معتاد هستند و کسی هم توجهی به آنان نمی‌کند و گاها کمک هم می‌کنیم اما در اصل این افراد خرده فروش و انتقال دهنده مواد به درون شهرستان هستند. در بحث مدارس باید اقدام اساسی صورت گیرد چون مصرف کننده مواد در مدارس هم داریم و باید به شدت به آن توجه کنیم و باید آموزش فقط برای کارمندان نباشد برای خانواده‌ها و کل جامعه آموزش بگذاریم و آگاهی بدهیم. فروش مواد مخدر به فضای مجازی هم گسترده شده و طرف حتی برای فروش به خیابان هم نمی‌آید که دستگیر شود.»

علی اکبر غلامی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان گراش با اشاره به برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان گراش گفت: «یکی از مطالبات استان و شهرستان برگزاری همایش در شهرستان گراش است اما برگزاری همایش و تعدد همایش برای ما به تنهایی امکان پذیر نیست و باید همکاری تمام ادارات را در بر داشته باشد. سعی داریم مثل سالیان گذشته برای برگزاری همایش همکاری داشته باشیم. برگزاری کارگاه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد که در گروه‌های اجتماع محور، نشست خبری، توزیع برشور و پوستر،نمایش کلیپ‌های مرتبط با هفته مبارزه در تلویزیون‌های شهری، برپایی نمایشگاه عکس، افتتاح مرکز مشاوره، دوره آموزشی کارمندان دولت در هشت ساعت و الزام مدیران جهت معرفی کارمندان، برپایی میز مشاوره در نماز جمعه هم از دیگر برنامه‌های است که برای این هفته در نظر داریم.»

بین نیروی انتظامی و بسیج همکاری وجود دارد

سرگرد نوروزی، رئیس اداره آگاهی شهرستان گراش در این جلسه گفت: «در خصوص برخورد با خرده فروشان مواد مخدر چند مورد پاکسازی محله داشتیم که خرده فروشان دستگیر شدند. در بحث مبارزه همکار خوبی بین نیروی بسیج و اداره اطلاعات بود ولی ما همچنان دست یاری به سمت عزیزان داریم. مسیرهای ورود مواد مخدر صنعتی و سنتی به شهرستان مشخص شده است و انتظار داریم که همکاری بیشتری برای برخورد با ما صورت گیرد. هر چند شهری مثل اوز در حیطه انتظامی ما نیست و همین کار هماهنگی را مشکل می‌کند.»

حجت السلام والمسلمین سید حسن موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گراش در بحث پیشگیری مواد مخدر اظهار داشت: «مستحضر هستید که در در سطح اجتماع عده‌ای به مواد مخدر به عنوان شغل نگاه می‌کنند، روستایی را می‌شناسیم که پنج خانواده هم بیشتر ندارد ولی سرپرست خانوار شغلش همین فروش مواد مخدر است. گروهی از روحانیون را باید تشکیل دهیم که هفته‌ای دو یا سه جلسه به صورت گروه جهادی در روستاها حضور پیدا کنند.»

فقیهی: از سردار سلیمانی دعوت کنید جلو این معضل را بگیرد

حسین فقیهی، مشاور مرکز ترک اعتیاد شهرستان گراش به عنوان آخرین سخنران جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش گفت: «پیرو همین جلسه سری به مرکز ترک اعتیاد زدم و گفتم پارسال گفتید که تهیه مواد مخدر ۱۵ دقیقه زمان می‌برد الان چطور است؟ مسئول مرکز گفت الان خیلی راحت‌تر از این است. اگر در توان سپاه و نیروی انتظامی نیست از مقامات بالاتر دعوت کنید، از قاسم سلیمانی دعوت کنید که بیاید جلوی این معضل را بگیرید. خواهش می‌کنم اگر در اوز کاری نمی‌توانید انجام دهید در گراش اقدام کنید.»

فقیهی برای برگزاری دوره آموزشی در گراش اعلام آمادگی کرد: «دانشکده علوم پزشکی پارسال قرار شد که برای افراد ترک کرده در مرکز برای ترمیم دندان آن‌ها اقدام کنیم و حالی به آن‌ها بدهیم اما این اتفاق محقق نشد. کسی که از کمپ خارج می‌شود تا دو ماه نمی‌تواند کار کند تا سم از بدنش خارج شود ولی این اتفاق در گراش نمی‌افتد و این عزیزان مشکل اشتغال دارند. من در شهرهای مختلف کشور همایش در این خصوص دعوت هستم و سخنرانی دارم و این همایش‌ها برای گراش هم نیاز است. درست است من طرفدار آقای رئیسی و اصولگرا هستم ولی بابا من شهرم را دوست دارم، در دوره بعد حتما به این موضوع مطمئنا توجه ویژه‌ای خواهد شد.»

در پایان جلسه مصوب شد که نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر سی‌ام و سی و یکم خرداد ماه ۹۸ در پارک شهر با همکاری اداره بهزیستی، شهرداری، فرماندهی سپاه و دانشکده علوم پزشکی و معاونت درمان شهرستان گراش و دیگر ادارات مرتبط به مدت دو شب برپا شود.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

7 نظر

  1. سلام
    همه کسانی که در این جلسه هستن میدونن که کار عبثی انجام میدن ولی نمیدونم چرا اصرار به برگزاری دارن!!!!
    فرماندار محترم به غیر از همون هفته مبارزه با مواد مخدر که متولی برگزاری نمایشگاه هستی چیکار کردی
    فرمانده محترم سپاه خدا وکیلی چیکار کردی شما که دل نگرانیت فقط عوض شدن اسم چن تا خیابونه…..
    فرمانده محترم نیروی انتظامی به غیر از اون چن تا خرده فروشی که چن سال پیش گرفتین دیگه چه عملکردی در حوزه مواد داشتی
    رئیس محترم بهزیستی گیرم که شما بخواین کار کنید هیچی که ندارین هیچی که دست شما نیست میخوای چه جوری کار کنی
    البته ناگفته نماند که همش تقصیر فرمانداری که تو این شهر کسی کاری نمیکنه

  2. جناب آقای فقیهی برای این پیشنهادت که سردا سلیمانی باید جلو مواد مخدر بگیرد متاسفم چه ربطی به این عزیز جهادی داره سردار سلیمانی امنیت این کشور برقرار کرده وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر است وظیفه نیروی انتطامی است به سردار سلیمانی چه ربطی داره آنچه که وظیفه سپاه قدس است بیشتر از وظایفش انجام داده و خواهد داد ضعف مدیران مسول در گراش است چرا اینقدر باید ضعیف باشند که خرید و فروش مواد اینقدر راحت باشد.

  3. اقای فقیهی اول اینکه چه ربطی دارد شما در جلسه از اقای رئیسی صحبت کنید
    دوم شما چه اصول گرایی هستید که در انتخابات مجلس به نفع برادر خانمتان اقای بهمنی که یک اصلاحطلب بود کنار رفتید؟

    اقای فقهی خودتان از این موضع گیری حالتان به هم نمیخورد؟ میخواهید ثابت کنید که هستید؟ بابا پرفسوراش که این همه میدانند ولی مثل شما منم منم نمیکنند

  4. اقای فقیهی همین که شما کاندید شدید و انتخابات رو به گند کشیدید کافیه
    یه گاهنامه هم دارید اینم هم برای اینکه موارد شخصی خودتان در ادارات پیگیری کنید اینها را با اخبار کپی برداری منتشر میکنید بعد اسم خودتان میگذارید روزنامه نگار

  5. اقای فقیهی شما بعنوان مشاور مرکز ترک اعتیاد پیشنهاد میدید از سردار سلیمانی برای حل این معظل کمک بگیرند؟
    یعنی پشت انهمه پیشوند ارشد و دکترا چنین پیشنهادی باید در بیاد؟

    وقتی پیشنهادی به ذهنمون نمیرسه مگر مجبوریم حرفی بزنیم که همه مسخره مون کنن؟
    وقتی به بحثی تسلط ندارید بهتر است حرفی نزنید اینطوری برای خودتون هم ایجاد هزینه نمی کنید.

  6. آقای فقیهی این چ حرفیه که میزنید امنیت وآرامش وآسایش راکه داریم ازوجودبرکت سپاهیان اسلام داریم اگر وجود مبارک سردار سرافراز اسلام سردار سلیمانی عزیزما نبود مشخص نبود چ بلایی سر ما میومد این مرد بزرگ وظیفه اش را که دفاع از ایران اسلامی است به نحو احسن انجام میدهد وظیفه پیشگیری از پخش مواد مخدر واز این قبیل را باید نیروی انتظامی انجام دهد از دولتیون انتطار است چرا نباید اینها را مستلزم کنید که جلوگیری شود پس این اصلاح طلبان بی مغز چ غلطی دارن میکنند که اجرائیات کشور فعلا دستشونه واقعا جای تاسف داره از دولت واستاندار وفرماندار انتظار است جلوگیری شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top