گریشنا: همایش میراثی برای فردا، در داراب با حضور مهمانانی از گراش برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر شیراز: دومین نشست از نخستین گردهمایی “میراثی برای فردا” ویژه شهرهای جنوب و جنوب شرقی استان فارس در شهرستان داراب برگزار می شود.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: گردهمایی بزرگ دوستداران میراث فرهنگی با هدف بررسی تاثیر مشترک مردم در حفاظت از آثار تاریخی استان فارس برگزار خواهد شد.

مسعود منیعاتی زمان برگزاری این همایش را ۱۱ آبان ماه اعلام کرد و افزود: این دومین نشست همایش میراثی برای فردا محسوب می شود و اولین نشست آن در شهرستان خرم بید ویژه شهرستانهای شمالی فارس برگزار شده بود.

وی بیان کرد: درهمایش دوم شهرستانهای داراب، فسا، جهرم، فیروزآباد، لار و گراش و… حضور دارند.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه همایش دوم در شهرستان داراب برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این همایش با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، انجمنهای میراث فرهنگی شهرستانها، فرماندار داراب و… برگزار می شود.

879540 orig

منیعاتی توضیح داد: این نشست به صورت یک روزه برگزار می شود و طی آن بعد از مراسم سخنرانی مسئولان، یک پنل با حضور مسئولان حوزه میراث فرهنگی، انجمنها و مردم برپا شده و طی آن انتظارات و نوع همکاری این سه گروه برای احیا و مراقبت از بافتها و آثار تاریخی بررسی می شود.

وی گفت: در پایان نشست نیز از فعالان مردمی حوزه حفاظت از آثار تاریخی تجلیل می شود.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس عنوان کرد: بعد از نشست دوم، نشست سوم و برنامه اصلی در شیراز برگزار خواهد شد که علاوه بر برنامه هایی که در نشستهای قبلی اجرا شد، عضو گیری رسمی انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس نیز انجام خواهد شد.

منیعاتی گفت: نشست چهارم نیز در کازرون برگزار می شود که این نشست شامل شهرستانهای غربی استان فارس خواهد شد.

وی عنوان کرد: هدف اصلی از برگزاری این نشستها فرهنگسازی صیانت از آثار تاریخی توسط خود مردم است.