بستن

هنرنمایی زنان خانه‌دار، در آبشار اندیشه

هفت برکه – گریشنا: نمایشگاه صنایع دستی بانوان شهرستان گراش با ۳۵ غرفه در طبقه دوم آبشار اندیشه بر پا شد.

به گزارش هفت برکه، روز شنبه چهارم اسفندماه ۹۷ به مناسبت گرامیداشت روز زن نمایشگاهی از صنایع دستی بانوان شهرستان گراش با همکاری مجمع خیرین سلامت گراش در آبشار اندیشه با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، محمد منفرد، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت و حضور پر شور مردم افتتاح شد. این نمایشگاه با دستان مادر شهیدان حسن‌زاده افتتاح شد.

 

این نمایشگاه شامل ۳۵ غرفه از جمله تزیینات و زیورآلات دست ساز، چرم، دوخت لباس ستنی گراش، انواع شیرینی و کیک‌های خانگی، ست‌های آشپزی، طراحی چهره کودکان، غرفه سلامت تست قند خون و فشار خون، گل‌های کریستالی، بادکنک آرایی، ظروف سفالی، سفره آرایی هفت سین، کار با نمک، کایه و باد بزن می‌باشد.

امشب شب آخر از نمایشگاه صنایع دستی بانوان است و بازدید از ساعت ۱۶ الی ۲۰ برقرار است و مراسم اختتامیه این نمایشگاه و نخستین همایش بانوان خیرین سلامت امشب ساعت ۲۰ در سالن شوری برگزار می‌شود.

فوزیه ناصری، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان گراش در افتتاحیه نمایشگاه گفت: «هدف ما از برگزاری این نمایشگاه معرفی صنایع دستی گراش و بانوانی است که هنرمندانه در منازل خود مشغول فعالیت هستند. این بانوان اکثرا سرپرست خانوار هستند و درآمدشان از فروش همین محصولات تولیدی است که جا دارد مسئولین شهرستان توجه ویژه‌ای به این عزیزان داشته باشند. از شخص فرماندار درخواست دارم که مکانی برای فعالیت و نمایشگاه دائمی به بانوان مشاغل خانگی و صنایع دستی گراش اختصاص دهد.»

فرودی : این نمایشگاه در رونق شهرستان تاثیر دارد.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش گفت: «به لحاظ اهمیت فعالیت‌های منصوب به بانوان و فعالیت‌هایی که در راستای تولید هست در این جلسه شرکت کردم و از مجمع خیرین برای حمایت از تولیدات داخلی تشکر دارم. قبلا هم نمایشگاهی در پارک شهر در فضای غیر مسقف دایر شد که استقبال خیلی خوبی شد و امروز هم شاهد این نمایشگاه بزرگ در فضای مسقف هستیم که همین حضور و اسقبال شما مسئولین را برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حساسیت بیشتری داشته باشیم. برگزاری این نمایشگاه‌ها در شهرستان گراش به رونق شهرستان کمک می‌کنند.»

تقاضا برای برپایی نمایشگاه زیاد می‌شود ولی با توجه به سیاست ما مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و بازار و کسبه داخلی تا به حال اجازه نداده‌ایم که از بیرون نمایشگاهی وارد شهرستان شود اما آن چیزی که منجر به تولید و اشتغال ، پویایی می‌شود را حمایت می‌کنیم.

در پاسخ به داخواست شما بانوان هم باید بگویم که این مورد را در شورای برنامه ریزی شهرستان و کار گروه اشتغال دنبال خواهم کرد که ان شاالله شرمنده شما نباشیم، اما ساز و کارها و بسترهای قانونی دارد که امیدواریم بتوانیم فراهم کنیم.

بخشایش‌پور ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار داشت: «از مجمع خیرین سلامت و همه عزیزانی که در برپایی این نمایشگاه نقش داشتند تشکر دارم. به نمایش گذاشتن هنر داخلی و خدمات در عرصه اقتصاد مقاومتی حامل پیام ما میتوانیم است، یکی از برکات توانمندی‌هایی که در این شهرستان وجود دارد همین این که در حوزه‌های مختلف شهرستان گراش در کشور دست در آستین دارد. باید قدر دانست و تقویت کرد بانوانی که با دست خالی هنر خود را به نمایش می‌گذارند. امیدوارم این نمایشگاه‌ها با حمایت مسئولین به جد دنبال شود.»

خانم بابا احمدی، مسئول غرفه ست‌های آشپزی گفت: «باید از خانم ناصری بابت برگزاری این نمایشگاه و معرفی بهتر محصولات دست ساز بانوان گراش تشکر ویژه‌های داشته باشیم، در این دو روزی که در غرفه بودم خدارا شکر فروش خیلی خوبی داشتیم و بازدید کنندگان هم زیاد بودند، علاوه بر فروش در نمایشگاه سفارشات خوبی هم قبول کردیم و کارمان بیشتر از قبل در گراش معرفی شد.

خانم رهنورد، مسئول  غرفه طراحی چهره کودکان که اولین بار است در نمایشگاه شرکت می‌کند در خصوص نمایشگاه می‌گوید: «من در غرفه طراحی چهره کودکان حضور داشتم و اولین بار هم هست که در چنین نمایشگاه‌هایی شرکت می‌کنم، ۸ سال است که فعالیتم را شروع کرده‌ام و کار من بیشتر انجام کارهای مدرسه دانش آموزان از جمله طرح جابر، طرح کرامت، نقاشی، روزنامه دیواری و انجام طراحی چهره کودکان است.»

خانم عباسی، مسئول غرفه سلامت گفت: «غرفه سلامت با همکاری موسسه حمایت از بیماران خاص باب الحوائج گراش برپا شده است که به صورت رایگان تست قند خون و فشار خون مراجعه کنندگان گرفته می‌شود که جا دارد تشکری داشته باشیم از حاج رضا اسدی، مریم مقتدری، طاهره صیادی، رقیه خسرونژاد و صغری آذرمینا که همکاری خیلی خوبی با ما داشتند.»

فاطمه دبستان، مسئول غرفه گل‌های کریستالی می‎گوید: «نزدیک به هفت سال است که در خانه مشغول ساخت گل‌های کریستالی هستم، برای این کار هیچگوه کلاس اموزشی نرفته‌ام و کارم را با یک سی‌دی آموزشی شروع کردم. با توجه به تعداد زیاد متقاضی برای شرکت در نمایشگاه و فضای کوچک امیدوارم که برای سال بعد یک مکان بزرگتر را به این نمایشگاه اختصاص دهند. خیلی از علاقمندان برای شرکت در نمایشگاه به دلیلی تکمیل ظرفیت نمایشگاه نتوانستند حضور داشته باشند.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. اقدام بسیار قشنگ و زیبایی بود که توان و هنر زنان گراش به معرض نمایش عموم گذاشته اند از نظر دکوراسیون و چینش آن عالی بود از مجمع خیرین سلامت تشکر میکنم

  2. جا دارد خسته نباشید و خداقوت ویژه ای بگیم خدمت دو نیروی جوان و فعال آقایان رستگار مسئول برپایی نمایشگاه و عابدین پور که این چند مدت رو با تمام مشغله های کاری خودشون خیلی خیلی برای این نمایشگاه زحمت کشیدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top