بستن

هیجان بازی فیفا روی پرده‌ی بزرگ

هفت برکه (گریشنا): شرکت‌کنندگان مرحله نهایی نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای،  فیفا ۱۸ و با دستگاه پلی‌استیشن ۴ را روی پرده‌ی بزرگ بازی می‌کنند.

به گزارش هفت برکه این رقابت‌ها در دو روز، پنج‌شنبه ۲۵ بهمن در نگارخانه‌ی آبشار اندیشه و جمعه، ۲۶ بهمن ماه در سالن دفاعیه‌ی دانشکده علوم پزشکی برگزار خواهد شد.ساعت ۱۲ اسماعیل بلبلی برای شناسایی گروه و جدول‌بندی بازی‌ها قرعه‌کشی را انجام داد و رقابت‌ها بر اساس زمان از پیش تعیین شده آغاز شد. این جشنواره با همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و انجمن بازی های فکری-رایانه‌ای تربیت بدنی برگزار می‌شود.

افسانه نادرپور، دبیر برگزاری این مشابقات می‌گوید:«شرکت‌کنندگانی از لار،گراش و اوز با حضور در این جشنواره در پنج گروه چهار تیمی به صورت رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که در مجموع ۸۰ بازی در مرحله گروهی خواهند داشت. زمان این بازی‌ها دوازده دقیقه بوده و بازی فینال به صورت تک حذفی و در زمان ۱۴ دقیقه برگزار می‌شود. جدول‌ امتیازها و مشخصات بازیکنان همزمان به صورت آنلاین در معرض دید است. امکان حضور تماشاگران در بازی‌های نهایی در سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی وجود دارد.»

او ادامه می‌دهد:«ما از چهار ناظر آقایان احمد داوودیان، حمید انصاری، حمیدرضا حسن‌زاده و میلاد عالی‌زاده در این رقابت‌ها بهره می‌بریم که دارای سوابق گیم پلیری بالای شهرستان هستند. قوانین و متمم‌های مسابقه از یک روز قبل در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار گرفته و یک ساعت قبل از شروع مسابقات در مکان برگزاری حاضر و قرعه‌کشی این دوره از رقابت‌ها انجام می‌شود تا حریفان را بشناسند. در برگزاری این بازی از تجربه‌های مهدی قنبری در برگزاری برنامه‌های عمومی استفاده کرده‌ایم.»

نادرپور در مورد دلیل انتخاب این بازی گفت:«بازی پی اس و بازی موبایلی ایرانی کوییز اف کینگ هم جزو کاندیدا بازی‌ها بود که در نهایت تصمیم به برگزاری یک بازی در نخستین دوره شدیم. البته بازی فیفا برخلاف کل کشور در منطقه جنوب گیم پلیر کمتری دارد و دلیل انتخاب این بازی شناسایی آن تعداد اعضای کم است تا در صورتی که در سطح قابل قبول بودند آن‌ها را برای رقابت‌های بالاتر در سطح کشوری اعزام کنیم.»

مرحله نهایی ابتدا قرار بود در سالن سینما برگزار شود که در نهایت به سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی منتقل شد.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. خسته نباشید به تمام دست اندر کاران و خانم نادرپور فعال.
    به امید تکرار و استمرار این جشنواره در سال های آتی جهت کشف استعدادهای بیشتر.
    موفق باشید.

  2. آقای امیر اغواری و آقای حمید انصاری یکی از بهترین پلیر های فیفا تو گراش هستن البته حیف شد که این دوره ما نتونستیم شرکت کنیم همچنین خیلی حیف شد که در این دوره هم آقای حمید حسن زاده و هم آقای حمید انصاری جزو داوران این بازی بودن به نظرم اگه این دو نفر و آقای رضا سوزنده هم به بازیا اضافه میشدن جذابیت بازی دو چندان میشد

    ولی من یه پی اس بازم امیدوارم دوره بعدی مسابقات پی اس هم برگزار بشه ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top