بستن

اختلاس‌گران بانک ایران زمین، بیش از ۱.۵ میلیارد تومان جریمه شدند

هفت‌برکه – گریشنا: متهم دوم اختلاس سال ۱۳۹۴ در بانک ایران زمین شعبه گراش، در جزیره کیش دستگیر شد. دو نفر متهم پرونده در مجموع به یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان جریمه و ۴۱ ماه حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش هفت‌برکه، سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر، فرمانده‌ نیروی انتظامی شهرستان گراش، با اعلام خبر دستگیری ه. ط. متهم دوم پرونده‌ی اختلاس بانک ایران زمین شعبه گراش، گفت: «یک فقره اختلاس به مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بانک ایران زمین گراش سال ۱۳۹۴ کشف شد. یکی از متهمان این پرونده کارمند بانک بود که در همان سال دستگیر و دوران محکومیت خود را نیز طی کرد. (یک کارمند بانک به اتهام اختلاس دستگیر شد.) و متهم دوم و همدست او ه. ط. از سال ۹۴ تا الان متواری بوده است که با اقدامات فنی و اطلاعاتی نیروی انتظامی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ در کیش دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.»

در خبر سال ۱۳۹۴ مبلغ اختلاس بیش از ۱۳ میلیارد تومان معادل ۱۲۳ میلیارد ریال اعلام شده بود. رحیم روان‌بین، رئیس دادگاه گراش، پیرامون مبلغ واقعی این اختلاس گفت: «این پرونده مربوط به خیانت در امانت است و در این گونه پرونده‌ها مانند سرقت رد مال صورت نمی‌گیرد و ما این که چه میزان وجه از بانک تصرف شده است را پیگیری نمی‌کنیم و موضوع مورد پیگیری ما خیانت در امانت است، اما براساس اطلاعات فرماندهی انتظامی، مبلغ واقعی این اختلاس همان دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.»

رییس دادگاه گراش در مورد محکومیت دو متهم این پرونده گفت: «حکم کارمند بانک در این پرونده اجرا شده و ۲۱ ماه حبس خود را گذرانده است. ۸۷۰ میلیون تومان جریمه نقدی او بود. متهم دوم ه. ط. اهل بروجرد لرستان است که در طول این مدت متواری بود و با تحقیقات پلیس آگاهی گراش، ردیابی و در کیش دستگیر و به زندان معرفی شد و در حال تحمل کیفر خود است. او نیز به ۲۰ ماه حبس و ۸۷۰ میلیون تومان جریمه نقدی به دلیل خیانت در امانت محکوم شده است. بانک ایران زمین به عنوان شاکی پرونده می‌تواند دادخواست رد مال نیز ارائه کند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. خدا کنه تصمیم اساسی براشون بگیرن.قانونی و اسلامی.نه اینکه فردا بشنوی به قید وثیقه آزاد و پس فردا از تورنتو براشون بیلاخ بفرسته

  2. اگر پول دزدی بشه حکمش زندانه و جریمه ولی اگر گوشت گوسفند دزدی بشه باید دست قطع شود و استدلال این هست که زمان امام علی پول کاغذی به این شکل نبوده و نمیشه حکم داد ولی گوشت گوسفند و شمشیر و اسب دزدی بشه چون اون زمان بوده حکمش قطعی دست هست .پس اونی که توی مشهد بخاطر دزدی گوشت دستش قطع کردن طبق حکم اسلام هست ولی دزدی دلار و پول و اختلاس مشکلی نی.

  3. انقلاب که شد شاه با هواپیما کل پول رو دزدید و رفت از اون به بعد هر روز شاهد اختلاسی هستیم
    چکاری بود انقلاب شروع کردیم که دزدی ها بیشتر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top