هفت برکه (گریشنا): سارقی که قصد سرقت چهار چرخ یک خودروی پارک شده را داشت با جا گذاشتن وسایل کارش،دست خالی، فرار را بر قرار ترجیح داد.

serghat

به گزارش هفت برکه:این اتفاق هشتم دی ماه، حوالی ساعت چهار و نیم صبح روبه‌روی ساختمان صمیمی، رخ داد. صمیمه صمیمی فرزند احمد معروف به محمود صمیمی می‌گوید:«ساختمان پدرم پشت خیابان شیخ مفید، روبه‌روی ایستگاه برق است. و از آن‌جایی که خانواده من در ساختمان بدون حیاط زندگی می‌کنند. معمولا پدر و مادرم خودروشان را روبه‌روی ساختمان پارک می‌کنند. دیروز، سارقی که قصد سرقت ۴ چرخ خودرو را داشت، چهار در ورودی مغازه و یک در ورودی منزل را با سیم چفت کرده بود. پدرم همان ساعت از خواب بیدار می‌شود و با شنیدن سر و صدا از پنجره بیرون را نگاه می‌کند و سارق را می‌بیند که هیکل چاقی دارد و صورتش را کاملا با پارچه پوشانده است و در حال درآوردن قالپاق خودرو پارس است.»

او در ادامه تعریف می‌کند:«سارق که متوجه  می‌شود پدرم او را دیده است بدون بردن وسایلش مثل پتو، آچار و جک با سرعت پا به فرار می‌گذارد. برادرم نیز با هل دادن در ورودی ساختمان موفق به باز شدن در می‌کند و تعقیب و گریز کوتاهی انجام می‌شود اما به دلیل باز بودن چرخ‌های خودرو این تعقیب و گریز به نتیجه نمی‌رسد.»

او می‌گوید:«ما گزارش این سرقت را به نیروی انتظامی داده‌ایم و صورت جلسه انجام شده و پرونده از طریق نیروی انتظامی در حال پیگیری است.»

serghat2

فرماندهی انتظامی شهرستان گراش ضمن هشدار به شهروندان بنرهایی شامل برخی توصیه‌ها در برخی نقاط شهر نصب کرده است.

در زمان عزیمت به مسافرت حتما منزل خود را به یک شخص امین بسپارید. از نگه‌داری وجه نقد و طلاجات زیاد در منزل و در یک مکان مشخص و ناامن جدا خودداری کنید، سوابقی از مشخصات و جزئیات اموال باارزش و ذی قیمت خود تهیه و داشته باشید که به محض وقوع سرقت بتوان از آن استفاده کرد. از روشن گذاشتن مداوم لامپ خودداری شود و استفاده از تایمر جهت روشنایی منازل در شب الزامی است.

در هنگام ترک منزل در ورودی منزل، در حیاط،پنجره‌های مشرف به کوچه و در مشرف به بالکن را قفل نمائید. در زمان مسافرت‌های طولانی به صرف داشتن قفل‌های کتابی، کامپیوتری و حفاظ، بسنده نکرده و منزل را به فردی مطمئن بسپارید. به موارد ایمنی اماکن به همان اندازه زیبایی نما توجه داشته باشید. به خانواده آموزش دهید قبل از شناسایی کامل افراد از باز کردن در خودداری نمایند. سارقین معمولا تحت عنوان مهمان، همسایه، مامور تاسیساتی و خدماتی(آب، برق، گاز و …) از ساکنین می‌خواهد در را برای آن‌ها باز کنند. در مسافرت‌های طولانی خارج از شهر مراتب را به پاسگاه و کلانتری محل سکونت نیز اطلاع داده شود. تلفن‌های تماس پاسگاه و کلانتری محل را یادداشت و به خاطر داشته باشید. اگر در یک مجتمع چند واحدی زندگی می‌کنید، به نحوی برنامه‌ریزی کنید که کل ساختمان خالی از سکنه نباشد.

اگر اخیرا و به طور غیر عادی دسته کلید منزل شما مفقود شده است نسبت به تعویض قفل‌ها، اقدام نمائید. در منزل خود قبل از اطمینان کامل از شناسایی افرادی که تحت عنوان مامور آب، برق، گاز، تعمیر و سرویس گاز،همسایه، مهمان همسایه، پستچی،و… به در منزل مراجعه می‌کنند، باز نکنید.

از روشن گذاشتن چراغ و رادیو، تلویزیون به صورت متوالی خودداری نمائید. سارقین حرفه‌ای از محل‌های احتمالی، نگهداری و اختفا، طلا و جواهر و وجه نقد اطلاع دارنداگر نمی‌خواهید زیورآلات قیمتی را در مسافرت‌ها همراه داشته باشید به صندوق‌های امانات بسپارید. مجهز نمودن ساختمان به سیستم‌های امنیتی هشداردهنده در زمان سرقت. از بستگان و آشنایان قابل اعتماد بخواهید که به صورت مستمر به منزل شما سرکشی نمایند.

hoshdar polis