هفت‌برکه: در دیدار جمعی از مسئولین گراش با فرمانده انتظامی گراش، سرهنگ کرامت کریمی گزارشی از فعالیت‌های پلیس داد که آمار جالبی را می‌شد در آن دید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳، فرماندار گراش به همراه امام جمعه، رئیس دادگستری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به مناسبت هفته فراجا با فرمانده و جانشین انتظامی این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

Karimi Police 1

فرماندار: در اجرای قانون تعارف نداریم

فرماندار گراش در این دیدار ضمن تبریک و گرامیداشت هفته فراجا اظهار داشت: پلیس مظهر اقتدار و افتخار کشور است و باید اذعان کرد  امنیت موجود در کشور حاصل تلاش شبانه‌روزی این نیروی خدوم است.

محمود طاهرزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت افزود: شهرستان گراش از ضریب امنیتی بالایی در سطح استان برخوردار بوده و این امنیت را مرهون خدمات ارزنده همکاران دستگاه های امنیتی، انتظامی و نظامی هستیم.

وی با تاکید بر حمایت از اجرای طرح‌های ارتقای امنیتی در سطح این شهرستان، تصریح کرد: در اجرای قانون و امنیت هیچ تعارفی با کسی نداریم؛ گراش جایی برای عرض اندام اراذل و اوباش نیست و نخواهد بود و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است

فرماندار گراش با تقدیر و تشکر از سرعت عمل نیروی انتظامی در به دام انداختن قاتلان حادثه دل خراش بخش بیرم لارستان در ساعات اولیه وقوع جرم توسط پاسگاه روستای فداغ افزود: هفته فراجا فرصتی برای یادآوری خدمات ارزشمند فراجا و همه حافظان امنیت است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به عملیات وعده صادق ۲، اضافه کرد: پاسخ موشکی ایران به رژیم غاصب اسرائیل موجب شد هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی در این عملیات آشکار شود.

امام جمعه: خدمت در فراجا جهادی است

امام جمعه گراش نیز با اشاره به نقش مهم امنیت در پیشرفت و توسعه جامعه، اظهار داشت: اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی در تامین امنیت مثال زدنی است که نشان از مجاهدت، و شهادت طلبی این سربازن ولایی دارد.

حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور با بیان اینکه مسیر خدمت در فراجا جهادی است، افزود: امنیت مطلوب حاصل مجاهدت و جانفشانی پلیس است که باید قدر ان را دانست.

وی به برخی از معضلات و مشکلات و درخواست های مردمی در شهرستان از پلیس اشاره کرد.

عباس شریعتی رئیس دادگستری گراش با تبریک هفته نیروی انتظامی به فرمانده و ماموران فراجا در این شهرستان از مجاهدت‌ها و زحمات آنان قدردانی کرد و گفت: نیروی انتظامی بازوی توانمند دستگاه قضایی است.

همچنین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در سخنان کوتاهی هفته فراجا را گرامی داشتند و از خدمات پلیس در حوزه های مختلف تقدیر کردند.

اطمبنان مردم بزرگترین سرمایه ما است

فرمانده انتظامی شهرستان گراش نیز در این دیدار گفت: افتخار نیروی انتظامی خدمت صادقانه به مردم و ایجاد امنیت و حفاظت از جان و مال هموطنان است.

سرهنگ کرامت کریمی ایثار و شهادت طلبی را دو شاخصه مهم پلیس در نظام  مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم حافظان اصلی امنیت در جامعه را دوست دارند و ما اعتماد و اطمینان مردم را بزرگترین سرمایه برای خود و نظام می دانیم.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش تصریح کرد: شعار امسال هفته نیروی انتظامی، پلیس هوشمند، مردم قانون مدار است؛ این شعارها نه تنها نشان‌ دهنده اهداف و رویکردهای پلیس در دوران کنونی هستند، بلکه به نوعی یادآور اهمیت و نقش کلیدی این نیرو در ایجاد آرامش و امنیت در جامعه است.

کریمی فرمانده انتظامی شهرستان گراش نیز در ادامه این نشست صمیمانه با اشاره به تنوع حوزه‌های ماموریتی فراجا به تشریح فعالیت‌های ستاد در یکسال اخیر پرداخت.

Karimi Police

از دستگیری ۲۱ سارق تا ۷۲۴ نفر سرباز غایب

وی افزود: در خصوص کشف مواد مخدر شهرستان گراش با افزایش ۷۵ درصدی روبه رو است که نشان از چشم بیدار سربازان ایران اسلامی در فراجا دارد که امیدواریم با همکاری و همیاری مردم بیش از پیش در خصوص پیشگیری و کشفیات مثمر ثمر باشیم.

کریمی از کاهش ۱۰ درصدی سرقت در این شهرستان خبر داد و افزود: در مدت یکسال گذشته ۲۱ نفر سارق دستگیر شده‌اند و کشف سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ده درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش تصریح کرد: مردم در طول یک سال گذشته بیش از ۲ هزار ۱۷۵ بار با پلیس از طریق شماره ۱۱۰ تماس برقرار کرده‌اند

وی افزود: در بحث مبارزه با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر نیز افزون بر ۱۶ نفر دستگیر شده اند و ۳۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع آوری و به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند

فرمانده انتظامی گراش به صدور ۳ هزار و ۸۱۶ جلد گذرنامه در یک‌سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۶۵ درصد جلد از این گذرنامه‌ها مربوط به زائران اربعین بوده که در مدت ۷۲ ساعت صادر شده است.

کریمی از توقیف ۴۴۵ دستگاه خودرو و ۲۰۲ دستگاه موتورسیکلت خبر داد و گفت: در اجرای طرح نور نیز ۵۸ دستگاه خودرو توقیف شده است که نفرات متهم در این خصوص تحویل دستگاه قضا شدند.

فرمانده انتظامی گراش گفت: ۴۷ فقره تصادف، ۲ فقره تصادف فوتی، ۶۶ فقره تصادف جرحی و ۸۴ فقره تصادف خسارتی درون شهری، ۱۲ فقره تصادف جرحی و ۶ فقره تصادف خسارتی برون شهری در یک سال گذشته رخ داده است.

وی شمار تعویض پلاک خودرو در این شهرستان را در مدت یاد شده یک هزار و ۸۰۰ دستگاه برشمرد و گفت: همچنین ۲۰۷ تعویض پلاک موتور سیکلت، ۲ هزار و ۲۷۶ جلد صدور گواهینامه خودرو و ۲۱۷ جلد صدور گوهینامه موتور سیکلت داشتیم

کریمی انواع معافیت ها از خدمت مقدس سربازی در شهرستان ۳۲ نفر ذکر کرد و افزود: ۱۱۸ جوان مشمول سالم این شهرستان طی یکسال گذشته به خدمت مقدس سربازی اعزام شده اند و در حال حاضر ۷۲۴ نفر غایب داریم که ۱۵ نفر آن دستگیر شدند

فرمانده انتظامی گراش امنیت مردم را خط قرمز پلیس دانست و تاکید کرد: ما برای برقراری امنیت، با همکاری دستگاه قضایی، با مخلان نظم و امنیت جامعه، مقتدرانه، هوشمندانه و مدبرانه برخورد خواهیم کرد.