بستن

طرحی برای یک تجارتخانه‌ی سه‌هکتاری در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: محمد حسین‌زاده، مدیر شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس، از شروع پروژه‌ی «مجموعه شهر نوین تجارت گراش» خبر داد. به گفته حسین‌زاده، او از سال ۱۳۸۸ پیگیر این پروژه سه‌هکتاری بوده است و در نهایت امسال کار واگذاری زمین و دریافت تمام مجوزها به اتمام رسیده و در مرحله‌ی دریافت پروانه کار از شهرداری گراش است.

محمد حسین‌زاده در گفتگو با هفت‌برکه درباره‌ی مشخصات این پروژه گفت: «این یک پروژه راهبردی و در اصل یک تجارتخانه بزرگ است. پروژه در زمینی به مساحت ۳۰هزار متر، صد متر بالاتر از میدان ولایت به سمت اوز و درون محدوده شهر ساخته خواهد شد. این مجموعه دارای چهار فاز مجتمع انباری شامل ۴۸ انبار ۲۵۰متری و یک فاز دفتر خدماتی است. اگر این پروژه آماده بهره‌برداری شود، برای ۳۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.»

مدیر شرکت نوین تجارت و مجری مجموعه، هزینه‌ی احداث این شهر تجاری را حدود بیست میلیارد تومان می‌داند و اضافه می‌کند: «فاز اول، احداث دفتر شرکت‌هاست که شرکت خودم سرمایه‌گذار آن خواهد بود. برای فازهای بعدی نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستم.» او زمان شروع و ادامه کار را به اوضاع اقتصادی کشور و مساعدت مسئولان شهرستان و کشور وابسته می‌داند.

مجری شهر نوین‌تجارت گراش درباره‌ی هدفش از پیگیری و راه‌اندازی این مجموعه می‌گوید: «هدف این است که اجرای این پروژه، زنگ بیداری مردم گراش باشد. من اعتقاد دارم گراش اگر بخواهد پیشرفت کند، باید با کار تجارت باشد.» او یک هدف دیگر را نیز برای این مجموعه تعریف کرده است: «امیدوارم با ساخت این مجموعه، دندان طمع موجرها و مالکان بی‌انصاف مغازه‌های گراش برای همیشه کشیده شود. بسیاری از همشهریان از قیمت بالای اجاره‌ی واحدهای تجاری در گراش گلایه دارند. این مجموعه باعث می‌شود تعادلی بین عرضه و تقاضای واحدهای تجاری در گراش ایجاد شود.»

بیوگرافی مدیر و شرکت

حاج محمد حسین‌زاده، مدیر ۵۶ساله‌ی شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس، درباره‌ی سابقه‌ی فعالیت‌هایش می‌گوید: «از شانزده‌سالگی تا سال ۱۳۶۲ در بحرین کار می‌کردم. بعد از برگشت از بحرین، تا سال ۱۳۷۰ در کار واردات قطعات موتورسیکلت در سطح ایران فعالیت داشتم. در بین سال‌های ۷۰ تا ۸۲، شرکت ریچار تولیدکننده‌ی مخازن فایبرگلاس را تاسیس کردم. سال ۷۱ بازرگانی حسین‌زاده را نیز تاسیس کردم که تاکنون در زمینه‌ی فروش لوازم بهداشتی و شوفاژ فعال است. در بین سال‌های ۷۲ تا ۷۵، نمایندگی و چارتر هواپیمایی کاسپین را برای منطقه جنوب راه‌اندازی کردم. در اردیبهشت سال ۸۲ نیز شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس را ثبت و تاسیس کردم که تاکنون در زمینه‌ی صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز با کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه‌های شرقی همچون پاکستان، افغانستان و هند کار می‌کند.»

حسین‌زاده اضافه می‌کند: «سه مجوز دیگر را نیز در سال‌های گذشته از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای گراش اخذ کرده‌ام که هر سه کلیدی و راهبردی هستند. در سال ۱۳۹۵، جواز تاسیس خط طراحی، تولید و مونتاژ موتورسیکلت هیبریدی و انژکتوری از ۱۲۵ تا ۲۵۰ سی‌سی را گرفتم. مجوز احداث پروژه بزرگ مجتمع بازرگانان برای انتقال مشاغل مزاحم و عمده‌فروشان به بیرون از شهر؛ و مجوز ایجاد بازار سرپوشیده، نمایندگی هایپراستار در شهرستان گراش را نیز دارم.» او بهره‌برداری از این مجوزها را مشروط به مساعد بودن وضعیت اقتصادی کشور می‌داند.

مدیر شرکت نوین تجارت یک مورد صادراتی جالب را نیز توضیح می‌دهد: «مجوز صادرات مهوه گراش نیز با پیگیری شرکت ما صادر شده است. تابه‌حال اسم این ماده خوراکی جزو لیست غذا و دارو نبوده و هیچکس نتوانسته مجوز بهداشت و صادراتش را بگیرد.»

او اضافه می‌کند: «شاه‌کلید ساخت اقتصاد هر کشوری، دولت سالم و اهل حساب و کتاب و بازرگانان واقعی هستند، نه اقتصاد زیرزمینی در دست قاچاقچیان و شعاردهندگان اقتصادی کاذب. تاجرهای زیرزمینی از بنده در جمع کردن مال موفق‌تر بوده‌اند.»

حسین‌زاده از آرزویش برای رسیدن به چشم‌انداز اقتصادی و تجاری گراش صحبت می‌کند: «این پروژه قرار بود در کنار دو پروژه بزرگ تجاری دیگر در گراش، یعنی پروژه‌های آقای عابد (گراش‌لند) آقای بخشی (گراش مال)، گراش را به قطب تجارت جنوب تبدیل کند. گراشی‌ها از قدیم‌الایام در کشورهای حوزه خلیج فارس و الآن در کیش و قشم جمع شده‌اند و تجارت می‌کنند. چرا در زادگاه خودمان این کار را نکنیم؟ اگر تاجران ما حس زادگاهی داشته باشند و بخواهند شهرشان را آباد کنند، با آوردن ده درصد از تجارتشان به گراش، می‌توانند کار بزرگی بکنند. و این دور از دسترس نیست. اگر ۲۵ سال قبل می‌گفتند گراش قطب درمان منطقه می‌شود، کسی باور نمی‌کرد. اما آیا نتوانستیم؟»

10 نظر

  1. گریشنا لطف کند این اخبار را پیگیری کند . بر سرمایه گذارانی که زمین وگذار شده و کار نمیکنند و فقط یه خاطر تصرف زمین است به عنوان مطالبه مردمی آن را پیگیری کند.

  2. ساخت ساختمان تجاری خوب هست ولی کارخانه های تولیدی و پتروشیمی و سیمان و کارخانه مواد غذایی در اولویت هستند.گراش هم شده همش مغازه و جسارت نباشه خیلی ها البته هدفشان گرفتن زمین وتجاری کردن وسپس فروش و منفعت هست.کسی دلسوز واقعی نیست البته من طرح ایشان را نمی فهمم ولی جمعیت گراش قبول دارم زیاد داره میشه ولی نمی دانم نیاز به اینجور چیزی باشه.البته دهشیخ لامرد تاحدودی در تجارت وفروش موقق شده اند.

  3. با دوتا عکس و طراحی که نمیشه همچون وعده و وعیدها داد
    از گریشنا بیشتر انتظار میره که خبرای بی مورد و بی پایه میذاره
    اندکی تفکر

  4. اولا آقای محترم خودت را با کسی که گراش را منطقه و قطب پزشکی کرد مقایسه نمیشه کرد اون از جونش مایه گذاشت اصلا شیخ احمد گراش رو ساخت و در ساخت دانشگاه بسیار با ثروتمندان بود واز اونا می خواست کار خیر کنند.ایشان زیاد برای گراش کار کرد و زیاد خودش را پایین آورد و با ثروتمندان جلسه گذاشت تا این کار بزرگ رو کرد.من فکر نکنم ایشان چقدر گراش دوست باشد ولی فکر کنم دلسوز نباشه چون تا الان کار دلسوزانه با این سن اش انجام نداده.بعدش خودش را مبرا می دونه.

  5. از گریشنا خواهشمندم قبل از تحقیق مطا لبی که مورد سو استفاده قرار میگیرد چاب نکنند
    برای تشخیص صحت و سقم و ادعا هایی هرکس میتوانید از دوستان و نزدیکان شخص برس و جو کنید و ببینید طرف راست میگوید یا دروغ
    ممنون

  6. باسلام.بعضی کامنت ها رو ک میخونم واقعا باید تاسف خورد.چرا اینقدر بد صحبت میکنید؟؟؟
    من خودم شنیدم ادمهایی که چه زمین هایی برای ساخت تجاری زمین تصرف کردن ولی همچنان سربسته مونده.دوم اینکه ایشان اگه میخاستند همچین کاری کنند مطمینن رسانه ایی نمیکردن که اگر خدایی نکرده غیر از این باشد انگشت نما شوند.بنابر این کاش مثل این خبر بقیه کسانی هم که زمین دریافت کردند رسانه ایی کنید.
    دروود بر کسانی که با ایجاد شغل کار افرینی میکنند برای جوانها
    از جمله اقای حسین زاده که با انتشار این خبر خود را ثابت کردند

  7. این خبر بر اساس مجوزهای موجود و قابل استناد منتشر شده است. اسناد و مدارکی که مدیر شرکت نوین تجارت در اختیار خبرنگار گریشنا قرار داده، قابل ردگیری و استناد است.
    اگر اطلاعات یا اسنادی در رد این گزارش وجود دارد، لطفا به گریشنا اطلاع دهید.
    باید تاکید کرد که این خبر درباره‌ی «طرح» این پروژه است، نه «شروع» پروژه. همانطور که در متن خبر هم آمده است، تاکنون کار طراحی و واگذاری زمین این پروژه انجام گرفته است؛ و هنوز کلنگ ساخت پروژه به زمین نخورده است و در مرحله دریافت پروانه‌ها و مذاکره با سرمایه‌گذاران است.

  8. درود بر همگان

    سلام و خسته نباشید,خدمت حاج محمد حسین زاده,و تبریک به شما برای گام بزرگی که در جهت پیشرفت و توسعه ی شهرستان و منطقه برداشته اید. و تقدیر به جهت تلاش و خستگی ناپذیری تان.
    سوالی نیز دارم که د ادامه طرح میکنم و دوست دارم جواب صریح و مستقیم و بی پرده ای بشنوم.

    چرا,مراسمِ نمادین,هزینه بر,پرهیاهو و پوپولیستیِ “کلنگ زنی” به شیوه ی مرسومِ سالهای اخیر در کشور را به شکل سنتی اجرا نکرده اید و “مسئولانِِِ مسئول,خدوم و همیار را دعوت نکرده اید تا سروصدایی بپا کنید?
    هر چه باشد,۰ند دهه ایست که,ملیونها طرح بدین شیوه شروع به کار کرده است,گرچه یک درصد انها نیز عملیاتی و بهره برداری نشده و شاید,نخواهد شد.

    کامنتها را مرور کردم,هم گله مند شدم از دوستان و هم به نوعی شاید بتوان برخی دلخوری ها را بجا دانست,چون بسیار مواردی وجود دارد که زمین هایی را تسخیر کرده اند ولی عملیاتی انجام نداده اند,بسیار تسهیلات تحت عناوین مختلف گرفته اند و میگیرند,اما هیچ فعالیتی عمرانی انجام نمیدهند,پروژه های ده ها هکتاری ارایه میدهند و زمین را تصرف میکنند,اما صدای کسی در نمیاید,حال چه شده که برای طرح,مفید,و توسعه اور شما که خاک خورده ی تجارت قانونی و سالم هستید,اینگونه برداشتی شده است? گرچه به نظر میرسد,برخی نظرات ,غرض ورزی شخصیست و این نکته ی بدیست که ما اینگونه براحتی همدیگر را قضاوتی یکسویه میکنیم.
    به هر حال خسته نباشید و به امید,افتتاح هر چه سریعتر,این مجتمع بزرگ و راهبردی در شهرستان.

    برخی دوستان پا را فراتر گذاشته و نشریه ی وزین و پرسابقه و خوشنام گریشنا را نیز مورد هجمه و اتهام قرار داده اند,بنده,با توجه به شناخت از عوامل اگاه و دلسوز و بیطرف سایت گریشنا,معتقدم که بدون اگاهی و موثق بودن و اعتبار داشتن یک خبر,اقدام به انتشار ان نخواهند کرد,این موضوع از بدیهی ترین وظایف انهاست و کاملا به ان واقف میباشند,لذا شایسته است,دوستان,بسیار خوشبینانه تر به عملکرد این سایت بنگرند.

    تشکر مجدد از جناب حسین زاده,همشهریان عزیز و عوامل باتجربه و خوب خانه ی گراشیها(گریشنا).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top