بستن

مشاوره وزارت جهادکشاورزی برای فرآوری خرما

گریشنا: وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به نامه یک شهروند گراشی از آمادگی این وزارتخانه برای راهنمایی در احداث کارگاه یا کارخانه قند خرما خبر داد.

Khorma Raygan

محمد حسین‌زاده مدیر شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس پیش از این در نامه‌ای به وزیر جهادکشاورزی از مشکلات موجود برای استفاده از خرما کشاورزان نوشته بود. (در گریشنا)  ابوالقاسم حسن‌پور مدیرکل امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی به این نامه پاسخ داده است.

بر اساس نامه رسیده معاونت امور باغبانی وزارت به منظور اصلاح و جایگزینی باغات برنامه‌ها و اعتباراتی در نظر گرفته است که قابل پیگیری است.

وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرده است چنانچه افرادی برای احداث کارگاه یا کارخانه‌های فرآوری محصولات خرما آمادگی داشته باشند، می‌توانند به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان گراش یا مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی فارس مراجعه کنند تا راهنمایی لازم برای اخد تسهیلات برای احداث واحد فرآوری در اختیار آنان قرار گیرد.

IMAGE0001

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

4 نظر

  1. خدمت آقای حسین زاده سلام عرض میکنم که این طرح و پیشنهاد جدید و نو نیست و تاکنون چند بار در جهرم و گراش و یکی از نقاط مرزی خوزستان عملی شده است ولی متاسفانه سرمایه گذار با عدم استقبال کالای تولیدی مواجه شده است و دچار ورشکستگی وی و یا ضرر و زیان زیاد شده است . در کشور عمان یکی از ایرانیان دستگاه بسیار پیشرفته ای را وارد کرده است که بیش از ۳۲ نوع تولید خرمایی دارد از قهوه خرما تا شیره و ….. اگر چنین دستگاهی بخواهد وارد ایران شود سرمایه بیش از ۵۰ میلیارد تومان حداقل نیاز دارد که با وضیعت فعلی ایران و سود ۲۷% بانکی بعید میدانم سرمایه گذار عاقلی پیدا شود دست به چنین ریسکی بزند

  2. آقای یوسفی درست می گوبند از سی وجند سال پیش این طرح به انواع واشکال مختلف آن در تمامی وزارت خانه ها وارکانهای که مستقیم ویا غیر مستقیم با خرما و صنعت مواد غذایی در گیر بوده وهستند مطرح یوده وهنوز هم است . این طرح از طرف استانداریهای استانهای نخل خیز به هر ارباب رجوعی پیشنهاد می شود .حداقل تا امروز بالای صد موافقت اصولی آنگرفته شده وپیش از ده واحد نیز با وام بانک و یا یدون وام تولید را شروع کرده اند کاکاحی دو واحد تولیدی آن در اصفهان دیده که هر دو حاضر بوده اند با نصف قیمت هزنبه شده واگذار نمایند سه واحد دیگری هم در استانهای دیگر سراغ دارد . عیب وایراد از خود طرح نیست و بسیار مفید وسوده خواهد بود ودر هر پله از چرخش خرما به یک فراورده ارزش افزوده آن چند یرابر خواهد شد .ولی با این وضعیت فعلی تولید در ایران متاسفانه باید این طلای شیرین را به عنوان خرمای اسقاطی با بهای تازلی از کشور صادر کرده و بر ناتوانی خود اشک ریزیم .

  3. ای جانا مگه این مسولین نمیونن این طرح جواب نمیده یکم مسولین زحمتی بکشن ببین چطور خرما عربستان باین قیمت گران بازهم فروش میره!!!!!!! برادر عزیز دولت حمایت میکنه چگونه کشوری مث چین وعربستان از تولید کنندگانشون مث کوه وایساده اما کشور ما از هفت خان رستم باید بگذری تا صادر کنی مث هندونه دولت حمایت نکرد همه گندیده شد……….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top