بستن

یک پیش‌نهاد: حجاج به جای ولیمه سرمایه‌گذاری کنند

گریشنا: با توجه به در پیش بودن ایام پربرکت حج، محمد حسین‌زاده مدیرعامل شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس، در پیش‌نهادی خواسته که جمعی از حجاج به جای هزینه کردن برای ولیمه و غذا، در بخش‌های صنعتی سرمایه‌گذاری کنید. متن نامه ارسالی حسین‌زاده به فرمانداری را می‌توانید بخوانید.

فرماندار محترم شهرستان گراش – جناب آقای اصغر فرودی

با عرض سلام و ادب و خسته نباشید

احتراماً به استحضار می‌رساند این شرکت مدت چند سال است که در ماه‌های اعزام حجاج گراشی به سرزمین وحی، موضوع اسراف‌گری گراشی‌ها در سفر حج، پیشنهادهایی به مسوولین وقت شهر را داشته است که متأسفانه هیچ مسوولی نتوانست این فرهنگ غلط را اصلاح نماید.

جهت اطلاع حضرتعالی: حجاج سال ۱۳۹۳ گراش حدودا ۲۵۰ نفر می باشد که در کاروانهای لار، لامرد، جهرم و… عازم مکه می باشند. اگر ما بخواهیم با یک حساب سرانگشتی به صورت میانگین هر نفر حجاج گراشی بعد از کسر هزینه سفر، حدوداً ۲۰ میلیون تومان هزینه ولیمه و سوغاتی می کنند که جمعاً میشود ۵ میلیارد تومان. که در عرض یک هفته بعد از برگشت از سفر اتفاق می افتد. این کار سالهاست که ادامه دارد و هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و هر موقع مثل جنگ کشور عراق و کویت رخ می دهد و کارشان را از دست می دهند می زنند زیر گریه و اصلاً به فکر سرمایه گذاری پایدار در زادگاهشان نیستند. باتوجه به اینکه حضرتعالی نماینده تام الاختیار دولت در حوزه سرمایه گذاری هستید اگر بتوانید از مبلغ فوق بین ۲۰ الی ۳۰% جذب کنید و در یک صندوق تعاونی ذخیره بنام حجاج همراه با مشخص کردن نام سهامدار نگهداری کنید و در امر تولید و صنعت کار بسیار بزرگی انجام داده اید و خدا خیرتان بدهد و همین که جعل و اسرافگری از این شهرستان دور شود و مردم در زمینه اقتصاد و مصرف ارشاد شوند باز خود نعمت بزرگی است.

پیشنهاد این شرکت: می توانید پس از هماهنگی با رییس کاروان حج، جناب آقای رحیمی نژاد که آخرین جلسه در تاریخ: ۳۱/۵/۹۳ برگزار می‌شود یک هیئت امنا تشکیل و با حضور تولیدکنندگان در گراش، آقایان ۱- عبدالهی‌شمسی ۲- غلام عباسی ۳- اسدی ۴- سیف الله قائدی ۵- مهندس هادی پور و بعداً در جلسه حجاج حاضر شده و توضیحات لازم داده شود. شاید این بار با توصیه های خداپسندانه حضرتعالی این معضل برطرف شده و به بارر نشست و آینده اشتغال جوانان این شهر تضمین گردد.

Meca

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

29 نظر

  1. همه ماهم نظروهم عقیده ایم که دراین مورداسراف میشه وباید اصلاحی صورت بپذیره ولی نمیدونم چراحاضرنیستیم خودمون شروع کننده وشکننده این تابوباشیم.امان ازاین چشم وهم چشمیها.

  2. پیشنهاد بسیار خوبی است، نه ۲۰ ۳۰٪ بلکه اگه بخواهیم بیشتر هم امکان داره. اما مسوولین دست‌اندرکار باید این را نه فقط سازماندهی اصولی و بر طبق یک طرح جامع پایه ریزی کنند، بلکه این کار دارای طرح توجیهی با بازدهی دقیق و اماربندی شده باشد، و نه چون خیلی از پیشنهادات و طرحهای انجام شده در مرحله اجرا به دلیل عدم داشتن طرح توجیهی متوقف شود.

    آقای فرودی، منِ بیسواد هم به شما پیشنهاد میدهم این را استارت بزنید اما اگر هر یک از مسوولین متولی این امر، از دانش و اطلاعات کافی در هر مرحله برخوردار نیستند، بهتر است بر روی ادامه آن اصرار نداشته باشند و سکان کار را به دیگری بسپارند تا کشتی به گِل ننشیند و گُل ثمر دهد‌.

    و همچنین آقای حسین‌زاده، پیشنهاد شما در قالب یک طرح کلی مطرح شده است، خوب است اما عالیتر آن بود که حزییات سرمایه‌گذاری هم ذکر میکردید. شاید به تولی همین امر بسیاری از سرمایه‌داران در این امر مهم شریک شوند و نتیجه بهتری گرفته شود.

    همچنین به این نکته بیاندیشیم که در امر سرمایه‌گذاری بسیاری از سرمایه‌داران به فکر سودجویی خواهند بود نه سود! و در این امر جایی برای اینگونه افراد وجود نداشته باشد.

    از انتقادم عذرخواهی میکنم.

  3. برادر من چه نوع یرمایه گذاری اگر بخواهند کارخانه یا در زمینه کشاورزی سرمایه گذاری کنند یقینا حاصلش ورشکستگییت نه دولت حمایت میکند و نه زمینه تولید در منطقه فراهم است اگر سرمایه دار بخواهد موفق شود باید بسوی سرمایه گذاری کاذب روی آورید مثلا در خرید و فروش ملک که این کار هم مکروه است یعنی حاجی مکه رفته است پولش بجای ولیمه ای که در اسلام تاکید شده و مستحب است بیاید در خرید و فروش زمین و بیچاره کردن جوانان بکار ببرد. و با اینکارتون این سنت پسندیده ولیمه دادن نیز از بین میبرید. پس به مردم پیشنهاد بدین عروسی نگیرید مهمانی ندید بچه ها را به دانشگاه و مدرسه نبرید همه اسراف است سرمایه گذاری کنید یا اصلا مکه مشرف نشوید همین هزینه سفر بدین آقای فرماندار سرمایه گذاری کند

    1. برادر محترم یوسف:
      حضرتعالی در حوزه دین و مذهب افراط داری و خودت هم سیر هستی. در فکر دیگران نیستی و اطلاعات و آگاهی حضرتعالی نسبت به اوضاع شهر گراش بسیار کم است. و معنی و مفهوم کار و کارآفرینی را نمیدانی.

  4. جناب حسین زاده عموی جنابعالی هم چند سال پیش بخاطر سرفه جویی یا…با چندین حاجی شریک شدند و ولیمه در حسینیه ابوالفضل دادند که به نیمی از مردم غذا نرسید و مهمانان گرسنه حسینیه را ترک کردند.حالا با یک حساب سر انگشتی وضع عموی جنابعالی بهتره یا وضع شیخ احمد انصاری که تقریباً چند روز یکبار حسینیه اعظم طعام برپا هست؟ثانیا مگه به برکت خداوند اعتقاد ندارید؟ثالثا مگه نشینده ای ولیمه مستحب است؟

    1. جناب لیفکو
      ۱- اولاً ولیمه ی بنده و عموی بنده در حسینیه ابوالفضل نبوده و اطلاعات حضرتعالی دروغ است.
      ۲- تو کز محنت دیگران بی غمی/نشاید که نامت نهند آدمی.
      ۳- هیچگاه سواره غم پیاده رو نداره.
      ۴- آیا حضرتعالی از وضع آن دسته از افراد جامعه که از بیکاری و نبود شغل در شهر رنج می برند مطلع هستید که چگونه شب و روز را میگذرانند؟؟؟؟!!!
      کمی اخلاق و رفتار کلیمیان و مسیحیان کشورمان در حمایت از همدیگر در حوزه کارآفرینی.را الگو قرار دهیم

    2. آقا یوسف سلام و عرض ادب
      بهتره که در مبحث به این مهمی و پیشنهاد به این خوبی اسمی از دلالانِ زمین خوارِ *** برده نشود.
      ولیمه دادن مستحب و منکر آن نیستیم. بصورت مختصر درست کردن برای فقرای نزدیک و بستگان درجه یک اتفاقا خوب و کم هزینه می باشد.
      اما بحث اصلی مرتبط با خرج دهها میلیونی ولیمه است که می توان با نگرشی به آینده مضمن پایداری اقتصاد گراش شد.
      گر چه بیش تر از این برای برخی شرح دادن ماجرا آب در آون کوبیدن است ولاغیر

  5. ولیمه دادن کار نیکیست که باید انجام گیرد.راه اشتغال و سرمایه گذاری ازبین بردن اینگونه مراسمها نیست.معنای اسراف هم ولیمه حج دادن نیست .اول اسراف را بدان بعد حاجیان محترم را متهم کنید به مسرف بودن .همین حاجیان محترم اگر به شرکت شما مراجعه کنند و سفارش ماشین خارجی گرانقیمت بدن شما قبول نمیکنید و باز هم میگید سرمایه گذاری بشه ؟هرکاری به جای خودش زیبا ست .چند نفر در بازار از فروشنده وقصاب واشپز و راننده و وارد کننده و …از این ایام خرج خانواده در میارند .ایا این کار نیست ؟شما فقط پلو خوردن را نبینید.شاغلین بازار را هم که به کار تجارت هستند ببینن.

    1. جناب معین!!
      شما مثل آقای محمد نامه را درست مطالعه نکردید.
      ما پیشنهاد ۲۰ الی ۳۰% داده بودیم نه ۱۰۰% که سرمایه گذاری پایدار در شهر انجام بگیرد؛ چون تابحال ما فقط در حوزه شکم و شکم پرستی سرمایه گذاری کرده و در فکر آینده و بچه های این شهر نبوده ایم.
      موضوع خودرو: هر شخصی برای آسایش خود و خانواده اش سفارش میدهد و ده ها سال از آن استفاده می کند نه آنکه بعد از ۲ ساعت برود در دستشویی تخلیه کند.
      تجربه نشان داده که سالهاست ما همین کارمان است و هیچ توجیه اقتصادی پایدار برای شهرمان نداشته ایم.
      جهت اطلاع: ما گراشیها تافته جدابافته هستیم. یک کشور ۷۸ میلیونی با تولید و صنعت و تجارت اموراتشان را می گذرانند و ما گراشیها فقط با اطلاعات ناقص نظرات غیرکارشناسانه اعمال میکنیم.

  6. با سلام خدمت منتقدین
    اگر جواب منتقدین بصورت شفاف و سریع داده شده برای روشن شدن افکار عمومی عزیزان میباشد و الی اینجانب غرض شخصی با هیچکسی ندارم. اگر هم به عزیزی برخورده عذرخواهی میکنم.
    حال شما خودتان قضاوت کنید که معنی فرهنگ آموختن ماهیگیری به مردم تا فرهنگ ماهی خوردن به مردم چیست؟
    به عنوان مثال:
    در شهر ما سالهاست که در ایام تعطیلات تابستان و ماه های محرم و صفر و اوقات فراغت مردم کانونهای فرهنگی در مساجد و حسینیه ها و دیگر اماکن دینی و مذهبی برقرار است. کارشان آموزش عقاید دینی بوده.
    جدیداً شهردار گراش جناب آقای مهندس قائدی فرهنگسرایی را به نام فرهنگسرای آفتاب تابان با مدیریت سرکارخانم فاطمه خواجه تأسیس و راه اندازی گشته که در طول سال دایر میباشد و علاوه بر آموزش عقاید دینی و مذهبی در اکثر حوزه ها مشغول فعالیت میباشند.
    برخی از فعالیتهای فرهنگسرای آفتاب تابان به شرح ذیل میباشد:
    آموزشی و هنری: چرم دوزی- اوری گامی – ساخت هواپیمای بدون سرنشین- مجسمه سازی و قاب سازی – ماکت سازی- موسیقی ارف کودکان و حنای قیفی – عکاسی – تذهیب – سفالگری و…
    علمی – ورزشی: زیان انگلیسی و هندی – نجوم – شطرنج و ژیمناستیک – شنا – ایروبیک و…
    مذهبی: روخوانی قرآن و احکام خانواده

    لطفاً روی این دو مقوله ی فرهنگی قضاوت کنید که ما را چقدر عقب نگه داشته اند!!! لطفاً نظر خود را اعلام کنید
    جهت اطلاع- شماره تماس فرهنگسرای آفتاب تابان:
    ۰۷۸۲۲۲۲۸۶۸۷

    1. شلام،ساخت هواپیمای بی سرنشین…اونم درفرهنگ سرا…حاداره که ازتعحب شاخ داربشیم…چه بده بستونی اینا راه انداختن…خانم خواحه از آقای حسین زاده بعنوان هییت امنا تعریف میکنه واین یکی هم از اون…

  7. همشهریان محترم اینهمه امام جمعه و فرماندار و بقیه غریبه ها از فرهنگ و رسم و رسوم(یا درست یا اشتباه)ایراد می گیرند خودمان دیگه از فرهنگ گراشی دفاع کنیم.جناب حسین زاده اگه پیشنهاد شما سرمایه گذاری مانند بازرگانی شماست که همش دبه در اوردنه کسی قبول ندارد.

    1. آقای غلام پروفسور
      شما ابتدا نامه ی پیشنهادی را دقیق مطالعه کنید ببینید بازرگانی چیزی ذینفع است یا خیر؟؟؟بعد توهین کنید.
      هدف این شرکت آگاه ساختمن افراد عقب افتاده فکری و فرهنگی و افراد کم سواد امثال شماست.

  8. با سلام خدمت اقای حسین زاده
    نیت شما از طرح این موضوع یقیننا خیر بوده است. اما طرح آن در اینجا و مقوله حج و ولیمه کار صحیحی نبود. سنت حسنه ای که ما گراشی ها به آن افتخار میکنیم. خداوند اینقدر به این مردم نعمت داده است که نیازی نیست از ولیمه و خیرات در اطعام دیگران بزنند و در جهت منافع شخصی یا سرمایه گزاری در بخشهای اقتصادی هزینه کنند. حتما میدانید نیازمندان بی شماری هستند که دلشان به همین ولیمه ها و خیرات حاتم گونه گراشیها در طعام دادن است. مطمئن باش آقای فرماندار هم هیچوقت برای چنین کاری پیشقدم نخواهند شد. چون یک پیشنهاد نسنجیده ناپخته خام و غیرکارشناسی است. علت اینکه بقول دوستان این تابو تاکنون شکسته نشده هم باید در همین نکاتی که عرض کردم جستجو کنید.

    1. دوست عزیز
      خبر داری اجاربهای مغازه در گراش چقدره و بخاطر این اجاره بها مجبوره کاسبیشو تعطیل کنه؟ خبر نداری
      خبر داری هزینه جاری روزانه یک خانواده ۴ نفره چقدر است؟ خبر نداری
      خبر داری جوانی بجای جوانی و کار در کنار خانواده مجبوره شب و روز دور از غربت کار کنه؟ خبر نداری.
      چون اگر خبر داشتی تایید میکردی میشه کارشناسی سرمایه گذاری کرد و بجایی منتظر گذاشتن یک فقیر که حالا کی نوبت ولیمه دادنه بیاد شکم خودش و خانوادش رو سیر کنه ببریش سرکار و بهترین ها رو برای خودش داشته باشه؟
      حیف و صد حیف…

      1. آقای حسین زاده ایده بسیار خوبی است.امیدوارم موفق شوید نطر اکثریت مردم را در این موضوع جلب کنید. گراش به یک منبع درآمد اقتصادی و پایدار نیاز داره.اگرچه افرادی هستند که ساز مخالفت را برای هر قدم مثبتی برای شهر به صدا در میاورند ولی شما کار درست را انجام دهید.

      2. من به عنوان یک همشهری دقیقا با پیشنهاد اقا محمود موافقم.
        فکر کنم اگر افراد فقیر را سرکار ببرند و جقوق مناسب بدهند براشون از یک نهار و شام ولیمه بهتره. در عوض تمام سال میتونند برا خودشون و خانواده اشون غذا تهیه کنند.

  9. اگه اینهمه پول زیاد دارین مى خواهین بخشش کنید لطف کنید من براى کارم سرمایه کم اوردم سود ۲۶ درصد میدم مثل بانک هم قراداد مى بینید دعاهم بجون شما هم مى کنم، ولى این ملت طماع هستند اگه مثل جند سال قبل سود ۱۰۰ درصد میدادن همه داخل صف بودن

  10. جناب حسین زاده عزیز.یکم کمتر توهین به منتقدین کنید.چه خبرته هرکی یک انتقاد از شما کرده او را کم سواد یا کم عقل خوانده اید.مگه شما چند تا کلاس سواد دارید؟لطفاً احترام منتقدان را نگه دارید وگرنه……

    1. جناب آقای وقارفرد عزیز:
      بنده شاید سوادم اندازه حضرتعالی نباشد ولی دکترای تجربه دارم.
      طبق فرموده ی مولایمان علی – علیه السلام-: «بزرگترین استاد تجربه است».
      تا حدودی بنده خود را در جهت مساعدت به همشهریانم مسوول میدانم چونکه میدانم مردمان ساده دل و باصداقتی هستند. و در جامعه ی امروزی گرگ و روباه صفتان فراوانی دیده میشود. در اینکه باید شهر ما مدیریت راهبردی داشته باشد و آینده نگر باشیم شک نکنید.
      اینکه بنده به آقای فرماندار پیشنهاد داده ام قبلاً تجربه کرده ام.
      جهت اطلاع حضرتعالی اگر ریا نباشد گوشه ای از بیلان کاری شرکت برای شما بیان می کنم تا معنی و مفهوم سرمایه گزاری واضح تر شود.
      در سال ۱۳۸۸ این شرکت همایشی تحت عنوان همایش سرمایه گذاری بین المللی گراشیهای مقیم خارج با هزینه ی شخصی برگزار کرد.
      بازدهی کار و نتیجه:
      ۱- سرازیرشدن سرمایه گذاریهای گراشیها در حوزه تجارت و خدمات شهری در گراش.
      ۲- استقلال ۹۵% مغازه داران گراش جهت تأمین مایحتاج از شهر همسایه.
      ۳- عمده فروشی پشت عمده فروشی.
      ۴- بادکردن ۲۰۰ غرفه در میدان میوه و تره بار روی دست شهرستان همسایه و غیره…
      یک سوال؟ آیا گراشیها در ۶سال اخیر صاحب پول و ثروت شده اند؟ خیر.
      به نظر بنده ی حقیر مشاوره و راهنمایی نبوده که مردم را از خواب زمستانی بیدار کند.
      جناب وقارفرد!!
      خواستن توانستن است.
      خودمان را بخواب نزنیم.
      اگر منتقدین محترم این شهامت را داشته باشند که ببینم تاکنون چه قدم مثبتی برای این شهر برداشته اند که منافع عامه ملت در آن باشد ممنون میشوم.
      در پایان اینجانب مخالف ولیمه حجاج و عروسی و مسجد و حسینیه نیستم. مخالف اسرافگری هستم که در یک روز ۱۵۰۰ دیگ ولیمه پخت میشود در صورتی که ما تمام شهر بخواهیم در یک روز ولیمه بدهیم بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دیگ کفایت می کند.
      هدف اصلی این شرکت جلوگیری از ریخت و پاش های اضافه است و روشن شدن همشریان در حوزه ی اقتصاد.
      والسلام%

  11. به نظر من طرح درستیه ولی این پولی که به دست میاد اگه واقعا اشتغال زایی تضمینی داشته باشه درسته! ولی اگه بخواد سرمایه گزاری بشه و سود و … به درد شهر نمیخوره.
    ولی
    این پول بنظر من باید در
    ۱.په ساختن مسکن واسه جوانهای کم بضاعت با اجاره ی کم
    ۲. کمک به فقرای شهر
    ۳. آوردن عالم های بزرگ دینی به شهر (فکر کنم شهرمون تو ایران بیشترین مسجد رو نسبت به وسعتش داره)ولی عالم بزرگ دینی به جز تعداد کمی بیشتر نداریم.کسایی که به درجه های بالای علوم دینی رسیده باشند.
    ۴. کمک هزینه ازدواج
    ۵.دادن وام به جوانها بدون بهره و …
    چیزهایی که واقعا شهر به اون احتیاج داره.

  12. اما افسوس که با پول حجاج ایرانی قمارخانه های فرانسه توسط شاهزادگان عربستان که انحصار بیزنس حج را در اختیار دارند آباد میشود…..و تا رسیدن ایرانیان مسلمان به مرحله فکرکردن در بهینه هزینه کردن پول برای نزدیکی به خدا راه بسیار درازی در پیش است.

    با یک حساب سرانگشتی بوسیله پولی که ایرانیان سالانه به عربستان (دشمن شیعه ایرانی) تقدیم می کنند می توان تعداد ۱۷۰٫۰۰۰ مسکن روستائی احداث کرد… یا میتوان ۷۱۴٫۲۸۶ فرصت شغلی کشاورزی یا ۲۰۰٫۰۰۰ فرصت شغلی صنعتی برای جوانان ایجاد کرد یا میتوان۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مربع ساختمان مدرسه و ورزشی در کشور ایجاد کرد ویا میتوان با پول حجاج دوسال یک پالایشگاه سوپر مدرن با ظرفیت ۷۵۰۰۰ بشکه احداث کرد و یا با پول پنج سال حجاج میتوان ایران را به صادر کننده بنزین مبدل ساخت و دیگر برای واردات بنزین محتاج اعراب نبود….

    پدادذات

    اما افسوس که با پول حجاج ایرانی قمارخانه های فرانسه توسط شاهزادگان عربستان که انحصار بیزنس حج را در اختیار دارند آباد میشود…..و تا رسیدن ایرانیان مسلمان به مرحله فکرکردن در بهینه هزینه کردن پول برای نزدیکی به خدا راه بسیار درازی در پیش است.نک جهانی در سال ۲۰۰۸ درآمد کشور عربستان از توریسم یا به زبان ساده از : دکان زیارت مسلمین خانه کعبه معادل مبلغ۲۹٫۸۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫-دلار یا قریب سی میلیارد دلار بوده است.
    زائرین ایرانی که بصورت تمتع ویا عمره در همان سال به مکه رفته اند۱٫۹۳۷٫۰۰۰ نفر بوده اند که مجموعا مبلغ ۴٫۸۷۹٫۰۰۰٫۰۰۰ دلاریا بعبارتی قریب به مبلغ پنج میلیارد دلار درآمد تقدیم اقتصاد پادشاهان عربستان کرده اند و در میان تمام کشورهای اسلامی مقام اول را به خود اختصاص داده اند.
     
    نظر باینکه هواپیمائی جمهوری اسلامی قدرت جابجائی این همه زائر را نداشته است شرکت هواپیمائی عربستان قریب به ۵۴ درصد از زائران ایرانی را به خود اختصاص داده است….
     
    طبق گزارش مقامات دیپلماتیک ایران در سال ۲۰۰۸ ماموران کشور عربستان بدترین و توهین آمیز ترین رفتار را با زوار ایرانی داشته اند و ایران از لحاظ توهین ماموران عربستان مقام اول را به خود اختصاص داده است. علمای عربستان در همان سال فتوی صادر کرده اند که ایرانیان شیعه کافر هستند. طبق یک گزارش دیپلماتیک دیگر زائران ایرانی ناخواسته ترین و منفورترین خارجی ها در عربستان محسوب می شده اند.
     
    تپدلللدلبدد

    با یک حساب سرانگشتی بوسیله پولی که ایرانیان سالانه به عربستان (دشمن شیعه ایرانی) تقدیم می کنند می توان تعداد ۱۷۰٫۰۰۰ مسکن روستائی احداث کرد… یا میتوان ۷۱۴٫۲۸۶ فرصت شغلی کشاورزی یا ۲۰۰٫۰۰۰ فرصت شغلی صنعتی برای جوانان ایجاد کرد یا میتوان۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مربع ساختمان مدرسه و ورزشی در کشور ایجاد کرد ویا میتوان با پول حجاج دوسال یک پالایشگاه سوپر مدرن با ظرفیت ۷۵۰۰۰ بشکه احداث کرد و یا با پول پنج سال حجاج میتوان ایران را به صادر کننده بنزین مبدل ساخت و دیگر برای واردات بنزین محتاج اعراب نبود….

    اما افسوس که با پول حجاج ایرانی قمارخانه های فرانسه توسط شاهزادگان عربستان که انحصار بیزنس حج را در اختیار دارند آباد میشود…..و تا رسیدن ایرانیان مسلمان به مرحله فکرکردن در بهینه هزینه کردن پول برای نزدیکی به خدا راه بسیار درازی در پیش است.ک حساب سرانگشتی بوسیله پولی که ایرانیان سالانه به عربستان (دشمن شیعه ایرانی) تقدیم می کنند می توان تعداد ۱۷۰٫۰۰۰ مسکن روستائی احداث کرد… یا میتوان ۷۱۴٫۲۸۶ فرصت شغلی کشاورزی یا ۲۰۰٫۰۰۰ فرصت شغلی صنعتی برای جوانان ایجاد کرد یا میتوان۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مربع ساختمان مدرسه و ورزشی در کشور ایجاد کرد ویا میتوان با پول حجاج دوسال یک پالایشگاه سوپر مدرن با ظرفیت ۷۵۰۰۰ بشکه احداث کرد و یا با پول پنج سال حجاج میتوان ایران را به صادر کننده بنزین مبدل ساخت و دیگر برای واردات بنزین محتاج اعراب نبود….
     

    واعظی پرسید از فرزند خویش
    هیچ میدانی مسلمانی به چیست
    صدق و بی‌آزاری و خدمت به خلق
    هم عبادت هم کلید معنویست
    گفت از این معیار اندر شهر ما
    یک مسلمان‌ست و آنهم ارمنی است

  13. با سلام
    سرمایه گذاری خوبه و تو دراز مدت جواب میده که هیشکی حاضر نیست از پول خودش بگذره میره ۴ تا زمین می خره تا آخر عمرش میشینه میخوره؛
    اولا ضمن احترام به آقای حسین زاده بنظرم جالب نیست کسی که ذهن و فکرشو رونق بازار و پیشرفت شهرستانشه با ۴ تا انتقاد اینجوری از کوره در بره و توهین کنه.
    دوما کارای مهمتری هست که میشه روش فکر و برنامه ریزی کرد ۱)مسکن واسه جوونا ۲) کمک هزینه ازدواج ۳)همین صندوق نور خدا خیرشون بده چند نفر خیر پولشونو گذاشتن واسه آدمای بی بضاعت و کم بضاعت البته موسسه امام علی صندوق قرض الحسنه و جدیدا صندوق عنیبیه هم هست

    1. جناب محمد!
      با سلام و عرض ادب
      اینجانب در نامه ام به کسی توهین نکرده ام که توهین کسی را بشنوم و هدفم خیر بوده و هست.
      جهت اطلاع: این شهر الان ده ها سال است که بصورت کاذب اداره میشود و کسی جرات انتقاد هم ندارد.
      الحمدالله کم کم این تابو در حال شکسته شدن است؛ مثل قضیه زمین خواری و آن گروه هایی که سالهاست به نام دین و مذهب و شهدا و انقلاب در این شهر دکان باز کرده و مشغول کاسبی بوده اند.
      به نقل از وزیر نفت در برنامه پایش (هفته قبل): دوران بخوربخور دیگر تمام شد. حالا باید بیایید تاوانش را پس بدهید. که انشالله همین کار هم خواهد شد.
      موضوع خرید و فروش زمین هم این دیدگاه هیچ سود و منفعتی برای عامه ملت نخواهد داشت. نوعی سم است. (این نوع نظرات سودش فقط تک نفری است).
      والسلام%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 نظر
scroll to top