بستن

بازآفرینی بافت قدیم گراش در برنامه دولت

هفت‌برکه – گریشنا: بازآفرینی محله پاقلعه با بودجه دولتی و مشارکت مردم انجام خواهد شد.

مهندس مجید روستا عضو هیئت مدیره شرکت بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی شنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۷ در بازدید از بافت قدیمی گراش از هدفگذاری دولت برای بازآفرینی محله پاقلعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش مهندس روستا در جلسه بررسی طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر گراش در دیدار با اصغر فرودی فرماندار گراش و اعضای شورای اسلامی شهر گفت: باید دید در شهر گراش چگونه می‌شود از دارایی‌ها به نفع منافع ملی استفاده کرد. در طرح بازآفرینی به هویت شهرهای جنوب استان فارس نگاه ویژه شده است

روستا با بیان اینکه پاقعله به عنوان یک محله هدف در طرح بازآفرینی انتخاب شده است، اظهار داشت: خوشبختانه شمع‌های توسعه در شهر گراش روشن شده است که قبلا کسی به آن توجه نمی‌کرده است. باید دید در بافت شهری گراش بیشتر به چه خدماتی نیاز است تا بهره وری طرح بیشتر شود

مهندس روستا از اختصاص بودجه مناسب برای بازآفرینی بافت فرسوده گراش خبر داد: برای اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۲ تا ۳ میلیارد تومان در سال ۹۷ بودجه اختصاص یابد.

اصغر فرودی فرماندار گراش در این جلسه با بیان این که مدیریت شهرستان آماده اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده و ناکار آمد شهر است، گفت: طرح بازآفرینی شهری برنامه اساسی دولت برای تامین مسکن، صیانت از جان و سلامت مردم و نوسازی و بازتوانی محلات کهنه و فرسوده است.

اصغر فرودی با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد سبب افزایش آسیب‌‌های اجتماعی شده است، تصریح کرد: زندگی در بافت‌های فرسوده مشکلات بسیاری دارد و آسیب‌های اجتماعی مسائل جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و عمده آسیب‌ها در بافت‌های ناکار آمد اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با حمایت دولت و همکاری مردم در ۵۶ هکتار از بافت فرسوده شهر گراش انجام می‌شود، افزود: هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری، ارتقاء کیفیت زندگی مردم است.

فرماندار گراش با اعلام این خبر که محله پاقعله در اولویت بازآفرینی شهری است،گفت: منازل موجود در این محله به لحاظ ساختار و استحکام خطر آفرین است و نیازمند به رسیدگی دارد. مشارکت مردم در اجرای طرح‌های اجتماعی، عمرانی، خدمات شهری اولویت اساسی است و بدون این همراهی کار‌ها پیش نخواهد رفت.

مهندس مجید روستا به همراه اصغر فرودی فرماندار شهرستان گراش، مهندس باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان،مهندس مهرابی معاون شهرسازی اداره کل، مهروری سرپرست شهرداری و دکتر فتحی و مهندس باقرزاده از اعضای شورای اسلامی شهر از بخش‌هایی از بافت فرسوده شهر گراش، سرای سعادت، خانه علیپور بازدید کردند و سپس در جلسه در فرمانداری روند بازآفرینی محله پاقلعه را بررسی کردند. فرماندار گراش روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه نیز از روند احیای حمام دهباشی و سرای سعادت بازدید کرده بود.

شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گراش در این جلسه بر تسریع در اجرای این طرح تاکید کردند. مهندس سلمان مهرابی در گفتگو با هفت‌برکه چگونگی تهیه طرح بازآفرینی محل پاقلعه را تشریح کرد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

4 نظر

  1. کاش دولت ابتدا مصوبه های اصلی خود که مهم ترین اش جاده چک چک هست را به اتمام می رسوند که با تکمیل این جاده حوزه استحفاظی گراش از طرف لار شروع میشه و با چاوهورز یا لامرد با گذشتن از ارد و فداغ هم مرز میشه واز خلیلی و پشت پری با علامرودشت لامرد که نیاز به ترمیم جاده دارد و هنوز خاکی هست واز سمت ارد با روستای مز یا علی اباد خنج هم مرز می شود و این هم نیاز به تکمیل دارد و توسط اردی ها مطرح شده هست.

  2. داداچ اشتباه رفتید واسه مرمت خانه ها علیپور و سعادت باید میرفتید از اداره میراث فرهنگی کمک بگیرید
    نه این که افراد رو ببرید واسه بازدید خونه هایی که شده موزه

    به نظرم بهتر بود این مسولین رو میبردید تو کوچه پس کوچه ها پاقلعه قدم بزنن تا از نزدیک مشکلات رو ببینن

  3. اقای شهردار عزیز لطفا خودتان از نزدیک از کوچه (خیابون)کریمیان بازدید کنید تا وضعیت اسفناکشو ببینید

  4. آقای شهردارهنوزنیومده اندتابیان نگاه میکند واقای مهروری سرپرست هستند چون شهرداررفتندگل بچینند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top