بستن

نوحه‌های قدیمی گراش در دو جلد منتشر شد

هفت‌برکه – گریشنا: دو جلد کتاب با عنوان خیمه‌گاه عشق حاصل علاقه‌ی عبدالرحمان پوررحمانی از کودکی به نوحه‌های سینه‌زنی و زنجیر‌زنی در پیری‌اش به ثمر رسید. 

به گزارش خبرنگار هفت برکه تازه‌ترین کتاب‌های نشر همسایه دو مجموعه نوحه سینه‌زنی و زنجیرزنی است. این کتاب بعد از چند سال پیگیری عبدالرحمان پورحمانی سرانجام محرم سال ۹۷ به عنوان هفتمین و هشتمین کتاب سری «کتاب گراش» منتشر شد.

نویسنده‌ی این کتاب در مقدمه‌ی جلد اول کتاب خود نوشته است:«بنده حقیر فرزند مرحوم حسینعلی عبدالرحمان کوتاه از کودکی علاقه زیادی به نوحه‌خوانی داشتم و تحت نظارت مرحوم عمویم عبدالمجید رحمان‌زاده که او هم در طول عمرش نوحه‌خوان و روضه‌خوان سالار شهیدان اباعبدالله ‌الحسین(ع) بود جزو نوحه‌خوان‌های دسته‌های سینه‌زنی و هیات‌های زنجیرزنی بودم. از همان سنین کودکی مشغول نوشتن نوحه شدم و حالا که به سن پیری رسیده‌ام تصمیم گرفتم نوحه‌هایی را که در طول این سال‌ها گردآوری کرده‌ام و بیشتر آن‎‌ها نوحه‌های قدیمی و سنتی گراش است را به صورت کتاب چاپ کنم و در اختیار مردم قرار دهم.»

از بین نرفتن و حفظ نوحه‌های سنتی گراشی هدفی است که پورحمانی از نوشتن این کتاب دارد. او می‌گوید:«دغدغه‌ای که همیشه داشتم این بود که نوحه‌های دست‌نویس بعد از مدتی از بین خواهد رفت در کتابخانه‌ی شخصی‌ام در منزل هم کتاب‌های نوحه و مذهبی زیادی داشتم که گزیده‌ای از آن‌ها را انتخاب کرده بودم به همین خاطر تصمیم گرفتم همه‌ی این نوحه‌ها را گردآوری و به صورت کتاب منتشر کنم. در چاپ این کتاب صادق رحمانی و محمد علی شامحمدی کمک زیادی به من کردند.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top