بستن

درگذشت غلامحسین زرگری شاعر عشق

هفت‌برکه: غلامحسین زرگری شاعر ۷ کتاب با نام‌های عشق در ۹۶ سالگی درگذشت.

حاج غلامحسین زرگری  سال ۱۳۰۳ در لار و در خانواده‌ای که شغل خانوادگی آنان زرگری بود به دنیا آمد و از همان کودکی ذوق و قریحه شعرسرایی داشت.او سال‌های زیادی در گراش و لار به شغل زرگری و ساخت و تعمیر طلا و جواهرات اشتغال داشت. 

حاج غلامحسین زرگری از شاعران برجسته و شهیر لاری بود که بدون تحصیلات تخصصی ادبی و با تکیه به ذوق و استعداد خدادادی اشعار و سروده های زیاد سروده است. او در طول حیات خود هفت عنوان کتاب شعر نوشت که در همه آن‌ها نام «عشق» دیده می‌شود. 

مطلع عشق، زمزم عشق، آفتاب عشق، دستمبوی عشق، تکرار عشق، شعله‌ی عشق و خورشید عشق هفت کتاب مرحوم زرگری است. تعداد زیادی از اشعار ایشان نیز باقی مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

اولین کتاب غلامحسین زرگری مطلع عشق است که با این بیت شروع شده است: امشب امشب مست عشقم، می بده ساقی به دستم/ هر چه هستم، هر که هستم، من یکی بت می‌پرستم

از انگشت‌شمار مطالب در مورد زرگری در فضای اینترنت این دیدار کوتاه است که گزارش آن در آفتاب لارستان منتشر شده است: « غلامحسین زرگری که از دو همسر خود، ۱۲ فرزند دارد، تاکنون سعی کرده در بسیاری از کارهای خیر و عام المنفعه مشارکت داشته باشد، اما تأکید دارد که همه این کارها مخفی بماند. این هنرمند خوش‌ذوق به همه جوانان توصیه کرد که تا جوان هستند و پرانرژی، کار مثبتی برای خود و جامعه انجام دهند.»

این مرحوم پس از عمری عاشقی سوم محرم ۱۴۴۲ برابر با دوم شهریور ماه ۱۳۹۹ در سن ۹۶سالگی درگذشت.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top