بستن

غروب انجمن هواشناسی جنوب

هفت برکه – گریشنا: انجمن هواشناسی هوای جنوب بعد از این، حال و هوای آسمان شهر را رصد نمی‌کند. حمایت نشدن اعضای این انجمن از سوی مسئولین، بعد از ۸ سال فعالیت مستمر، مسیر این انجمن را به سوی غیرفعال شدن کشاند.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز کانال هواشناسی هوای جنوب این خبر را با تیتر «توقف فعالیت‌های انجمن هواشناسی “هوای جنوب”» اعلام کرد. در شرح این خبر آمده است: «انجمن هوای جنوب که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در حوزه پیش‌بینی آب و هوا در سطح شهرستان گراش و جنوب کشور آغاز کرده بود که هزینه‌های جاری انجمن را خود اعضا تامین می‌کردند (خرید ادوات هواشناسی، برگزاری کنفرانس‌ها، هزینه‌های جاری و …) و به دلیل عدم حمایت‌های مادی و معنوی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی، از امروز فعالیت رسمی خود را متوقف خواهد کرد و بالطبع آن مطالبی نیز به کانال تلگرامی و سایر شبکه‌های اجتماعی ارسال نخواهد شد.»

محمود آذرآئین، مسئول انجمن هواشناسی هوای جنوب، در گفت‌وگو با هفت‌برکه، پیشینیه‌‌ای از این انجمن ارائه داد و گفت: «ما از سال ۹۰ برای عضوگیری و فراهم کردن مقدمات فعالیت انجمن اقدام کردیم و از سال ۹۴ فعالیت خود را به صورت رسمی شروع کردیم. در طول این مدت خرید دستگاه باران‌سنج و هزینه‌های جاری انجمن حدود ۵ میلیون هزینه‌بر بوده است که کل این مبلغ با هزینه‌ی شخصی اعضا تامین شده است. ما تنها یک بار کنفرانسی را در مدرسه‌ی محبی برگزار کردیم و بعد از آن سایر جلسات و کنفرانس‌های ما به اصرار اعضا که مایل به تشکیل جلسه در فضای باز بودند در باغ آقای محسنی برگزار شده است. در طول این مدت ۲۰ نفر به صورت رسمی عضو انجمن هواشناسی گراش بودند و با ما همکاری داشتند و با حدود ۲۰۰  نفر نیز به صورت مجازی برای رصد کردن هوای شهرهای مختلف جنوب غرب ایران در ارتباط بودیم که از طریق زیرمجموعه‌ی ما اطلاعات کسب می‌کردند.»

آذرآیین درباره نتیجه این فعالیت‌ها نیز می‌گوید: «سایت هوای گراش به صورت روزانه فعال بود و در روز حدود دو تا سه هزار نفر بازدیدکننده دارد. کانال هوای جنوب نیز هزار و نهصد و نود و شش عضو دارد که با انتشار خبر عدم فعالیت، امروز از تعداد اعضا کاسته شد. ما در این مدت با هزینه‌ی شخصی موفق به خرید دو دستگاه باران‌سنج و دماسنج شدیم، اما پیگیری ما برای خرید دستگاه‌های دیگری که پیش‌بینی‌های ما را دقیق‌تر می‌کرد، مانند تشعشع‌سنج، رطوبت‌نگار، رطوبت‌سنج، فشار‌سنج و سایر اداوات هواشناسی به دلیل عدم حمایت بی‌نتیجه ماند.»

او در ادامه دلایل این تصمیم را مطرح کرد: «یکی از اهداف اصلی فعالیت انجمن، راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی و تجهیز و راه‌اندازی اداره هواشناسی بود که با وجود تامین زمین و صادر شدن مجوز و قول‌هایی که فرمانداری و شورای فعلی به ما دادند، هنوز به جایی نرسیده است. این شد که اعضا کم‌کم از ادامه فعالیت دلسرد شدند و بیشتر بار انجمن به روی دوش خودم افتاد. من هم شاغل هستم و هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ مالی برای ادامه‌ی فعالیت انجمن در محدودیت هستم. برای همین با رای اعضا تصمیم گرفتیم فعالیت رسمی خودمان را متوقف کنیم و تنها به صورت غیر رسمی در خدمت مردم باشیم.»

او در جواب به این سوال که در چه صورت فعالیت خود را از سرخواهید گرفت، می‌گوید: «ما هیچ نوع حمایتی نه مادی و نه حتی معنوی از سوی مسئولین نشدیم. البته این وضعیت تنها مختص به انجمن ما نیست. توقع می‌رود که مسئولین توجه بیشتری به انجمن‌هایی که در شهر ثمربخش هستند داشته باشند تا اعضای آن دلگرم شوند. مثلا ضرورت نیاز به انجمن هواشناسی در وضعیت بحرانی سال ۹۵ کاملا مشهود بود. فرمانداری، بخشداری، مسئولین سایر شهرهای جنوب استان فارس در آن موقعیت از پیش‌بینی‌های ما استفاده می‌کردند. اگر کمترین حمایت چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی از ما شود ما حاضر به ادامه فعالیت خواهیم بود.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. واقعا درسته چرا کی اداره هواشناسی استقرارپیدامیکنه چرا شورای شهرفرماندارمحترم به فکرنیستندتااداره هواشناسی افتتاح میشه آخ تاکی؟اگر کسی ازپیگیری فرمانداری وافتتاح اون دراینده نزدیک خبر داره بفرماید میشنویماین

  2. جناب آقایان ریاست شورای شهر فرماندارمحترم شهرستان و امام جمعه محترم شهر لطف کنید در راه استقرار اداره هواشناسی و اداره اطلاعات باهمفکری وهمدلی تلاش مظاهف فرمایید تاانشالله هرچه سریعترین دواداره مهم شهرستان مستقرشود ودرجریان هستم قبلا ازجانب شورای شهروفرماندارمحترم اقداماتی شده ولی کافی نیست انشالله تا افتتاح این دو اداره مهم دست از تلاش برندارید ومن الله توفیق

  3. نگاه شهرستان های با تقریبا جمعیت گراش و با کمتر بکنین مثل خنج و سروستان همه اداره هواشناسی دارند .بیشتر ادارات گراش نمایندگی و یا سرپرستی هست .دولت اصلا به فکر گراش نیست و فرماندار هم خیلی تعلل می کنند و چون سابقه بالایی و برشی ندارند کارها رو به کندی پیش می برند .از سازمان تامین اجتماعی ما که مثل بیرم اقماری هست تا ادارات دیگر که نمایندگی هست ما چیز زیادی نمیخاییم ما میگیم در حد شهرستان های با جمعیت ما به گراش برسید.

  4. با سلام خدمت شهروندان گراش
    متاسفانه اداره جهاد کشاوزی ‌ با بی برنامگی دارد زمینهای گراش رو به اشخاص خاصی واگذار میکنند
    لطفا تمامی شهروندان گراش برای اعتراض به واگذاری غیر عادلانه زمین‌های گراش
    با سامانه ۱۱۱تماس بگیرین و اعتراض خودتون رو به واگذاری زمین ۴۰۰هکتاری برای پرورش شتر مرغ پیست موتور سواری و اسب سواری در محدوده تنگ اب و واگذاری زمین در دشت پاین به لاری برای کشت الوئه ورا با کنتور اب شهری بیان کنند
    تا زمینی برای اینده فرزندان خودمان باقی بماند

  5. حالابگومیخوان مسجدبسازن یایه بنده خدایی رومیخوان بیارن گردش نگاه کنید چگونه هزینه میکنن خداخیرشون بده ولی واسه چیزی که واقعانیازشهره رو چی بگیم …..

  6. متاسفانه خیرین مافکر میکنن با درست کردن مسجد و حسینیه در آخرت خداوند دستشان راگرفته و آنها را به بهشت میبرد در حالی که کاملا در اشتباهند چون خداوند از آنها در مورد ثروتی که به أنها داده باز خواست خواهند شد. نیاز جامعه یکنونی ما چیز دیگری است با ساخت مکان های مذهبی دروازه ی بهشت به رویشان باز نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top