هفت‌برکه – گریشنا: ادعای اکبر باقرزاده در مورد دلیل توقف پروژه مسکن بسیجیان (اینجا) که در جواب به یکی از سوالات دکتر مهرابی در مورد عملکرد شورا نوشته شده بود (اینجا)، از طرف هیات مدیره این تعاونی رد شد. مهندس محمدعلی پوسانه، رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن مهر بسیجیان گراش، در مطلبی که برای گریشنا فرستاده است، به تفصیل در این مورد توضیح داده است.

مهندس پوسانه در این مطلب نوشته است: «جناب آقای رنجبر، قاضی محترم، و جناب آقای فرودی، فرماندار عزیز، در جلسات حاضر و در جهت دفاع از حقوق اعضا رای عادله به نفع اعضا تعاونی صادر نمودند. مگر شما رای صادره این عزیزان را مخالف منافع مردم می‌دانید که از قبول آن امتناع می‌کنید؟»

او در مورد عدم وجود پارکینگ نیز توضیح داده است که این مساله فرقی با دیگر پروژه‌های مسکن مهر ندارد و با مجوزهای قانونی انجام شده است.

رییس هیات مدیره تعاونی سپس به برشمردن ضررهای مالی پروژه، که نتیجه‌ی امتناع مهندس باقرزاده از امضای رای صادره در کمیسیون به مدت قریب به ۵ ماه بوده است، پرداخته است و نتیجه گرفته است: «این مسائل کاملا بر مردم فهیم روشن است که تعلل شما صرفا مباحث مالی و در جهت افزایش درآمد شورا و شهرداری از طریق فشار بر اقشار کم‌درآمد است.»

در آخر نیز رییس هیات مدیره تعاونی به مشکلات مسکن طلاب که زیر نظر مهندس باقرزاده ساخته شده است، پرداخته است، و به اعضای تعاونی مسکن بسیجیان قول داده است: «هیچگاه امورات این تعاونی را همچون مسکن طلاب رها نخواهیم کرد.»

Mohammd Ali Poosaneh

متن کامل مهندس محمدعلی پوسانه با کمترین ویرایش منتشر می‌شود. طبق روال این چند مطلب اخیر تنها کامنت‌هایی که با نام و نام‌خانوادگی و هویت مشخص نوشته شده باشد منتشر خواهد شد.

به نام خدا

با سلام و عرض ادب خدمت همشهریان عزیز.

اینجانب محمدعلی پوسانه، رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن مهر بسیجیان گراش، بر خود لازم دانستم درخصوص اظهارات آقای اکبر باقرزاده مطالب زیر را بیان و عرضه کنم.

در ابتدا تشکر می‌کنم از استاد ابراهیم مهرابی که بدون هیچگونه اظهار نظری از طرف این تعاونی مسکن، دغدغه ما را به عنوان مطالبه عمومی از شورای محترم شهر پرسیدند، که این نشان‌دهنده‌ی اطلاعات دقیق ایشان از امور شهر است و جای تحسین دارد.

آقای باقرزاده علت امتناع از امضای رای صادره در کمیسیون ۷۷ شهرداری را دفاع از حقوق اعضای تعاونی بسیجیان عنوان کردند. اما چند نکته:

یک. جناب آقای رنجبر، قاضی محترم، و جناب آقای فرودی، فرماندار عزیز، در جلسات حاضر و در جهت دفاع از حقوق اعضا رای عادله به نفع اعضا تعاونی صادر نمودند. مگر شما رای صادره این عزیزان را مخالف منافع مردم می‌دانید که از قبول آن امتناع می‌کنید؟ شما در جلسات کمیسیون حاضر نشدید و یک بار که حضور داشتید هم در مقابل دفاعیه بنده بر اساس مستندات محکم و مجوزهای قانونی شهرداری، استانداری و ادارات کل مسکن و شهرسازی لار و فارس، در حضور متخصصان امر و کارشناسان حاضر در کمیسیون، هیچگونه اعتراض یا دفاعیه‌ای نداشتید، چون تمام مستندات ما برحق و قانونی بود. در حالی که مساله را به جو عمومی می‌کشانید و جملاتی عوام‌پسند و غیر واقع و غیر فنی را جوری مثبت و محق جلوه می‌دهید که خود را مبرا کنید تا چهره حق به جانب به خود بگیرید؟

دو. کمیسیون ۷۷ مربوط به اختلاف مالی شهرداری و مردم است و در آن صرفا مطالبات مالی مطرح می‌شود. این کمیسیون به درخواست بنده به عنوان شاکی در مورد نحوه‌ی محاسبات عوارض پایان کار تشکیل شد و بر اساس مستندات، رای صادر شد. جالب است که شما خودتان نماینده شورا در این کمیسیون هستید و حوزه اختیارات را نمی‌دانید (سوال ۹ استاد مهرابی). شما می‌توانید موضوع مد نظرتان را در کمیسیون ۱۰۰ مطرح بفرمایید و بنده شدیدا از این کمیسیون استقبال می‌کنم، چون تمام اسناد و شواهد بر خلاف اظهارات شماست.

سه. هیات مدیره این تعاونی در اسفند سال ۹۳ تشکیل و موفق شد با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزیر وقت مسکن و شهرسازی، جناب مهندس نیکزاد، و کارشناسان محترم دادگستری منطقه لارستان، به تعطیلی و تاخیر یازده‌ساله‌ی این تعاونی و دست‌های پنهان افراد منفعت‌طلب در مرکز مسکن و شهرسازی وقت پایان دهد و ادامه کار را از سر گیرد، و کلیه عملیات ساخت را تحت نظر کارشناسان خبره با حداقل بودجه در زمان تورم حداکثری بازار با عنایت به خسارت‌های معطل ماندن ۱۱ ساله، این پروژه دقیقا بر اساس پروانه ساختمانی صادره ۱۳۹۰ شهرداری گراش بدون کوچک‌ترین تخلفی در بهمن ۱۳۹۵ به مرحله پایان کار برساند و همانند بقیه مسکن مهرهای چند طبقه سراسر استان، تامین پارکینگ در محوطه انجام شده است و اگر تخلفی در صدور پروانه ساختمانی انجام شده و پارکینگ مسقف در پروانه ساختمانی دیده نشده، این تخلفی است که در قوانین کلی و مصوبات مسکن مهرهای کل کشور و همچنین دوستان شما در مسکن و شهرسازی فارس و شهرداری گراش در سال ۹۰ انجام داده‌اند. هیات مدیره ما در سال ۹۴ شکل گرفته و این پروژه را از زمین بلند کردیم.

البته ما و شما کاملا واقفیم که حالا دعوا سر پارکینگ نیست، بلکه سر اخذ عوارض بیشتر در مرحله پایان کار از اعضای کم‌در‌آمد این جامعه است. همچنین قابل ذکر است این تعاونی هیچ‌گونه خدماتی از مجموعه شما تحت عنوان شورای شهر و شهرداری دریافت نکرده و حتی مواردی چون زیرسازی و جدول و آسفالت و فضای سبز به هیچ نحوی شهرداری همکاری نداشته و تمام و کمال از منبع تعاونی اجرا شده است.

چهار. اجازه بدهید حجم و نتیجه‌ی امتناع شما از امضای رای صادره در کمیسیون به مدت قریب به ۵ ماه، در بحرانی‌ترین زمان مالی، را به خودتان اطلاع بدهم: تمدیدهای مکرر ماهانه قرارداد مشارکت بانک مسکن، با توجه به اینکه مهلت ۳۶ ماهه قرارداد اصلی تا بهمن یا اسفند ۹۶ بوده، و تحمیل بار مالی بالغ بر ۱۵ میلیون تومان به اعضا این تعاونی؛ بلوکه بودن حساب مالی بانک به دلیل عدم ارائه پایان کار در حساس‌ترین برهه اقتصادی و تورم و معطل ماندن حق و حقوق پیمانکاران جزء، به‌خصوص آسانسور که نیاز مبرم اعضاست؛ از دست رفتن فرصت تخفیف ۳۰ درصدی شهرداری در دهه فجر و اضافه شدن تعرفه سال ۹۷ بر عوارض پایان کار مجموعا مبلغ ۲۰۲۷۲۸۳۸۰ تومان [بیش از دویست و دو میلیون و هفتصد هزار تومان] بیشتر از قبل. این مسائل کاملا بر مردم فهیم روشن است که تعلل شما صرفا مباحث مالی و در جهت افزایش درآمد شورا و شهرداری از طریق فشار بر اقشار کم‌درآمد است.

پنج. به اطلاع اعضای عزیز تعاونی بسیجیان که سال‌هاست اسیر افراد مدعی مسکن‌ساز صاحب امضا و قوانین دست‌وپاگیر شده‌اند و هم‌اینک که مسائل از سطح استان و کشور رفع و رجوع شده و توپ به میدان شهرداری و شورای گراش افتاده و بالغ بر ۱۸ ماه در گیرودار اظهارنظرها و اعمال تعرفه‌های سلیقه‌ای حضرات هستند می‌رسانم همانطور که در موارد دیگر، از جمله معافیت مالیات تکلیفی که اولین تعاونی هستیم که موفق به اخذ این معافیت شد و به لحاظ کیفیت و سرعت کار در سال‌های ۹۴ و ۹۵ از بین تعاونی‌های مسکن مهر استان برتر شناخته شد، هیچگاه امورات این تعاونی را همچون مسکن طلاب! رها نخواهیم کرد، چرا که شنیده‌ایم جناب باقرزاده در پروژه‌ی طلاب خودشان پارکینگ ندارند، واحدها را بدون درب اطاق‌ها و شیرآلات و روشویی و بشکه و … تحویل دادند. هیات مدیره آن پروژه، انجام همین امورات مربوط به پایان کار و عوارض‌ها در پروژه طلاب (که در پروژه بسیجیان معترض شهرداری هستیم)، را به تک‌تک اعضا واگذار کرده و اعضا به صورت مجزا عوارض را به شهرداری پرداخت کردند. ما هیچ‌وقت اینچنین کارهایی نخواهیم کرد و تا آخر از حقوق اعضا دفاع خواهیم کرد.

در پایان به عرض می‌رسانم مسئله پارکینگی که از لابه‌لای ۲۰ سوال استاد مهرابی سپر ساختید، خودتان هم در مسکن طلاب و هم در پروژه ایمان لار که در دوره فراوانی دولت اجرا شد، رعایت نکردید و برای هر بلوک ۲۲ واحدی فقط ۶ پارکینگ تعبیه نمودید و ۱۶ پارکینگ دیگر را همانند مسکن مهر که از لحاظ مالی در مضیقه بوده، در محوطه تامین کردید.

 

محمدعلی پوسانه

۱۸ تیرماه ۱۳۹۷

Maskane Basijian