بستن

دوشنبه‌ها با فرماندار: اعتراض محیط زیستی‌ها به تاسیس معدن در تنگ آب

هفت‌برکه – گریشنا: در دومین هفته از دیدارهای مردمی فرماندار گراش ۴۳ نفر مراجعه‌کننده مشکلات خود را روی میز فرماندار گذاشتند. اصلی‌ترین گروه اعضای انجمن حافظان محیط زیست گراش بودند.

به گزارش هفت‌برکه دوشنبه‌های هر هفته فرصتی است تا مردم مشکلات خود را مستقیم با فرماندار گراش مطرح کنند. در دومین هفته این طرح افراد و گروه‌های مختلفی به دفتر فرماندار مراجعه کردند. مشکلات شخصی، رفع موانع سرمایه گذاری و تولید، بررسی شکایات مردمی از ارگان‌ها و نهاد‌های عمومی و دولتی، بررسی مشکلات اتاق اصناف بخشی از این درخواست‌ها بود.

در دیدار ۱۱ تیرماه شش تن از اعضای انجمن حافظان محیط زیست اعتراض خود به  تاسیس معدن شن و‌ ماسه در محدوده تنگ آب را نزد فرماندار بردند.

اسد محسنی از اعضای انجمن حافظان محیط زیست در تشریح اعتراض خود گفت: «یک گراش است و یک تنگ آب، تاسیس این سنگ‌شکن زحمات چند ساله ما برای تنگ آب را بر باد می‌دهد و مزاحم طرح درختکاری تنگ آب است.  بهترین کار این است که این سنگ‌شکن منتقل شود چون ایجاد گرد و‌خاک به طرح جنگل‌کاری آسیب می‌رساند.»

فرماندار گراش از رییس منابع طبیعی دعوت کرده بود که در این جلسه حاضر باشد. شهسواری گفت: «این انجمن در برگزاری هفته منابع طبیعی و جنگل‌کاری همکاری زیادی با ما داشته‌اند. زمین این معدن در سال‌های قبل مجوز گرفته و واگذار شده است. در حال حاضر زمین واگذاری در طرح درختکاری قرار ندارد و مجاور طرح است اما اگر بخواهیم طرح را توسعه دهیم داخل طرح قرار خواهد گرفت.»

فرماندار گراش با تشکر از فعالیت‌های این انجمن و فعالان محیط زیست گفت: «متاسفانه در واگذاری معادن از فرمانداری استعلام نمی‌شود. در این مورد قطعا از محیط زیست و منابع طبیعی استعلام شده است و باید این ادارات پاسخگو باشند.»

فرمانداری گراش در مورد درخواست عدم راه‌اندازی این معدن گفت: «شما یک بعد قضیه را می‌یینید اما باید همه ابعاد را دید. بحث اشتغال و فعال شدن معادن را هم داریم که باید بر اساس جمیع موارد تصمیم‌گیری کرد.»

فرماندار از اعضای انجمن خواست که فعالیت خود را در قالب قانونی ادامه دهند: «انجمن دوستداران محیط زیست می‌تواند در روال قانونی و به صورت یک سمن ثبت شده فعالیت بهتری داشته باشد.»

اعضای انجمن حافظان محیط زیست از فرماندار گراش دعوت کردند که بازدیدی از تنگ آب گراش داشته باشد.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. اداره خراب شده مربوطه قبل از اینکه مجوز را صادر کنند اینقدر آگاهی ندارند که بفهمند,دادن این مجوز,مساوی با تخریب محیط زیستِ نیمه جان میباشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top