بستن

۱۵ مهر ؛ آخرین مهلت افغانی‌ها

گریشنا: از ۱۵ مهرماه تنها اتباع خارجی که دارای کارت آمایش ۸ هستند می‌توانند در استان فارس ساکن باشند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت : اتباع خارجی مجاز حداکثر تا پانزدهم مهرماه۹۱ فرصت دارند کارت های آمایش ۸ را دریافت کنند.

به گزارش سایت استانداری فارس، غلامرضا غلامی با بیان این که طرح آمایش ۸ اتباع خارجی از ششم خردادماه۹۱ آغاز شده است و تاکنون ۸۴درصد از اتباع افغانی مجاز، کارت اقامت خود را دریافت نموده‌اند، اضافه کرد: آخرین مهلت مراجعه جهت دریافت کارت آمایش ۸ پانزدهم مهرماه۹۱ است و تنها دارندگان کارت آمایش ۸ بعد از این تاریخ، مجاز محسوب می شوند.
وی با تاکید بر این که مهاجرین خارجی که کارت آمایش ۸ خود را دریافت نکرده اند، غیرمجاز تلقی شده و مأمورین انتظامی موظف به دستگیری و طرد این افراد می باشند، گفت: صرفاً فرزندان آن دسته از اتباع افغانی که کارت آمایش ۸ خود را دریافت کرده اند، مجاز به ثبت نام در مدارس هستند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس همچنین خاطر نشان ساخت: اتباع افغانی دارای کارت آمایش ۸ باید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و کارت اشتغال خود را که شامل تعدادی از مشاغل مجاز می شود، ‌تمدید کنند زیرا کارت اقامت، مجوزی برای اشتغال محسوب نمی شود و کارفرمایانی که کارگران فاقد کارت کارگری را به کار گیرند، براساس ماده ۱۸۱ قانون کار، جریمه و به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

غلامی تاکید کرد: اتباع عراقی دارای کارت هویت نیز باید تا تاریخ پانزدهم مهرماه۹۱ جهت دریافت کارت جدید به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان فارس مراجعه کنند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top