بستن

نخستین جشن روانشناسان گراش به رنگ زرد و بنفش

هفت‌برکه – گریشنا: روانشناسان گراش برای نخستین بار جشن روز روانشناسی را در گراش برگزار کردند.

۹ اردیبهشت هر سال به عنوان روز ملی روانشناسی و مشاوره نامگذاری شده است. امسال انجمن روانشناسی گراش برای نخستین بار ۱۴ اردیبهشت برنامه‌ای را به مناسبت این روز در گراش برگزار کرد.

سالن شوری جمعه شب با بادکنک‌های زرد و بنفش به روانشناسان و علاقه‌مندان روانشناسی خوش‌آمد می‌گفت. در کنار دو سخنرانی اجرای موسیقی عباس امانی، برگزاری مسابقه معلومات عمومی روانشناسی، پخش یک کلیپ شوخی در مورد روانشناسی و دو کلیپ گفتگو با فعالان اجتماعی و کارشناسان روانشناسی بخش‌های این برنامه بود.

بهزیستی آماده همکاری با روانشناسان است

علی‌اکبر غلامی رییس اداره بهزیستی گراش در مورد راهکار این اداره برای رفع مشکلات روانی جامعه گفت: «راهکار ما این است که مردم را در ارتقا سطح سلامت خودشان شریک کنیم و‌ آموزش‌ها را بیاوریم در سطح محلات. برنامه‌ریزی سلامت روانی نباید از بالا به پایین باشد. گروه‌های اجتماع محور با شعار برنامه‌ریزی به وسیله مردم، با مردم و برای مردم تشکیل شده است.»

غلامی با دعوت از انجمن روانشناسی برای همکاری گفت: «ما به دنبال تربیت مدرسینی هستیم که توانایی ارائه در سطح شهرستان را داشته باشند. در اولین گام با هدف کاهش طلاق‌های زودرس، سال گذشته کارگاه آموزش‌های پیش از ازدواج را برگزار کردیم. آمادگی داریم اطلاعات تئوریک دانشجویان را به صورت عملی درآوریم. مجموعه بهزیستی شهرستان با هر آنچه پتانسیل وجود دارد در خدمت روانشناسان هستیم.»

دکتر روان استاد دانشگاه سخنران مهمان این مراسم بود. روان با اشاره با مولفه‌های سرمایه روانشناختی گفت: «امید، تاب‌آوری و خودکارآمدی سرمایه‌های روانشناختی است که خانواده‌ها باید با آن آشنا شوند و در تقویت آن کوشا باشند.»

پرونده انجمن روانشناسی در فرمانداری و بهزیستی

حمید محمودزاده عضو هیات موسس انجمن روانشناسی گراش در مورد مراحل ثبت انجمن گفت: «از مهر ۹۶ با تشکیل هیات موسس ۹ نفره پروسه ثبت انجمن در فرمانداری گراش آغاز شد. ثبت نام در سامانه سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور انجام شده است و بعد از ارائه برنامه‌های انجمن در جلسه با حضور فرماندار، رییس بهزیستی و نماینده نیروی انتظامی موافقت اولیه گرفته شد.»

محمودزاده در مورد آخرین وضعیت ثبت انجمن گفت: «هیات موسس برای تشخیص هویت و عدم سو پیشینه اقدام کرده‌اند که بعد از انجام این مراحل، استعلامات هیات موسس انجام شده و منتظر تایید نهایی فرمانداری برای مراجعه به اداره ثبت برای ثبت نهایی هستیم. اساسنامه انجمن روانشناسی باید توسط اداره کل بهزیستی استان تایید شود و و در واقع ارگان ناظر بر فعالیت انجمن اداره بهزیستی است.»

 

 

عکس‌های هادی افشار را از نخستین جشن روانشناسان گراش ببنید:

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top