بستن

صدای ساز و غریو چابکسواران در روز جمهوری اسلامی

هفت‌برکه – گریشنا: دومین جشنواره آیین‌های بومی و محلی گراش در باغ شخصی حاج غلامحسین عابدی برگزار می‌شود.

به گزارش گریشنا، فروردین ۱۳۹۵ نخستین جشنواره آیین‌های بومی و محلی برگزار شد، بعد از یک سال وقفه، غلامحسین عابدی یک بار دیگر میزبان این جشنواره است.

عابدی در مورد جشنواره آیین‌های بومی و محلی گراش می‌گوید: «من شخصا به آیین‌های گذشته و سنت‌های قدیمی خیلی علاقه دارم. مدتی این جور برنامه‌ها به صورت خصوصی در باغ برگزار می‌شد و بعد به پیش‌نهاد دوستان قرار شد این برنامه حالت عمومی‌تر داشته باشد تا همه مردم بتوانند استفاده کنند و لذت ببرند.» این خیر گراشی در مورد دلیل برگزاری جشنواره گفت: «ما سنت‌های قشنگی داریم که کم‌کم در حال فراموش شدن است. امیدوارم این گونه کارها بتواند مردم به ویژه جوان‌ترها را با این آیین‌ها آشنا کند.»

آیین پشم‌چینی یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره است که در کنار آن مسابقات بازی‌های محلی مانند داربازی و چابکسواری همراه با موسیقی ساز و نقاره اجرا می‌شود. پخت غذاهای سنتی مانند حلوای خرما و نان محلی لیتک نیز در برنامه این جشنواره دیده می‌شود.

جشنواره آیین‌های بومی و محلی گراش به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران، عصر ۱۲ فروردین‌ماه ساعت ۱۶ جنب باغ عابدی برگزار می‌شود. این باغ در کیلومتر ۲ جاده گراش به لار، روبه‌روی پست برق، قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top