بستن

ذرب ایران سرمایه‌گذاران قطری را به فارس می‌آورد

هفت‌برکه: با افتتاح دفتر شرکت ذرب ایران در بلوار سرداران زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران کشور قطر در گراش فراهم می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه صبح چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه با حضور رضایی معاون عمرانی استاندار فارس، فرماندار و امام جمعه گراش و جمعی از مسئولین، دومین دفتر شرکت ذرب در استان فارس این بار در گراش افتتاح شد. 

محمود رضایی معاون عمرانی استاندار فارس در مراسم افتتاح این دفتر گفت:«این شرکت فعالیت‌های خوبی در استان داشته است و ان‌شالله امیدوارم در دیدار بعدی در گراش از پروژه‌های این شرکت بازدید کنیم و میزان اشتغالزایی آن را ببینیم.»

فعالیت شرکت ذرب با سرمایه‌گذاری شرکت‌های قطری هجن الشحانیه و ذرب قطر از سال ۱۳۹۷ در زمینه پرورش شترهای مسابقه‌ای در ایران آغاز شد. این شرکت دو سایت فعال پرورش شتر در دژگاه فراشبند و شاه‌غیب لارستان دارد. دفتر مرکزی شرکت شیراز قرار دارد و دفتر گراش شرکت ذرب نیز ۱۹ بهمن‌ماه افتتاح شد. 



محمود طاهرزاده فرماندار گراش در افتتاحیه‌ی این پروژه گفت: «شرکت مذکور در حال حاضر واحدهای فعالی را در منطقه‌ی جنوب دارد. در سایت‌های پرورش شتر فراشبند و شاه‌غیب شرکت حدود ۱۸۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند و با گسترش فعالیت‌های شرکت به طور غیر مستقیم تا دو هزار نفر امکان اشتغال دارند. برای شهرستان گراش هم ما از آقای غلامحسین عابد نماینده شرکت که گراشی هستند دعوت کردیم و نظر اولیه ایشان را گرفته‌ایم و ان‌شالله در خود شهرستان گراش هم بتوانیم سایتی را ایجاد کنیم.»

طاهرزاده افزود: «امیدواریم با توجه به پتاسیل و ظرفیت مالی شرکت بتوانیم  در شهرستان گراش و شهرستان‌های همجوار در سایر زمینه‌ها هم بتوانیم از سرمایه‌ی این شرکت استفاده بکنیم و بحث اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذار خارجی را در ایران و حوزه‌ی جنوب گسترش بدهیم.»

غلامحسین عابد نماینده سرمایه‌گذاران شرکت ذرب ایران به دلیل کسالت در افتتاح دفتر گراش در بلوار سرداران حضور نداشت. حجت عابدی مشاور غلامحسین عابد و روابط عمومی فرمانداری گراش در تکمیل معرفی فعالیت‌های ذرب ایران گفت: «شرکت به جز فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و کارهای خیریه هم مشارکت دارد. امیدواریم با افتتاح دفتر گراش از کارهای عام‌المنفعه‌ای این شرکت مانند ساخت مدارس روستایی و  عشایری، آب‌انبارهای عشایری، آزادسازی زندانیان و کمک به مستمری‌ بگیران در موسسات خیریه‌ استفاده کنیم.» 

حجت عابدی گفت: «در پنج سال گذشته به صورت پراکنده شرکت فعالیت‌های خیریه‌ای در گراش داشته است.اما افتتاح دفتر شرکت در شهر گراش که با تلاش زیادی انجام شد یک گام اساسی برای عملی شدن جذب سرمایه‌گذاران خارجی هم در زمینه کارآفرینی هم در زمینه عام‌المنفعه در است. » 

بر اساس گزارش سالانه شرکت ذرب ایران در دو سایت فعلی این شرکت ظرفیت پرورش ۵ هزار نفر وجود دارد. در حال حاضر در سایت دژگاه فراشبند ۴۷۸ شتر و در سایت شاه‌غیب لارستان ۲۳۸ نفر شتر نگهداری می‌شود. این شترهای مسابقه‌ای و زیبایی پس از پرورش در ایران به کشور قطر صادر می‌شوند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top