بستن

دیدار سرمایه‌گذار گراشی با وزیر میراث فرهنگی

هفت‌برکه: در دیدار سرمایه‌گذار گراشی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضرغامی پروژه‌های عابدپردیس و گراش‌لند را فرصت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری در استان فارس دانست.

به گزارش حجت عابدی شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰، غلامحسین عابدی مالک پروژه‌های تفریحی – گردشگری عابد پردیس و گراش‌لند با عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونین وزیر برای بررسی موانع توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی دیدار و گفتگو کرد.

‌پروژه تفریحی گردشگری عابدپردیس در یک نگاه

عابد پردیس، پروژه غلامحسین عابدی، سرمایه‌گذار گراشی، در مسیر شیراز – صدرا در تنگ جلاب قرار دارد. در این طرح نمونه‌های مختلفی از سکونت‌گاه‌های اقوام ایرانی بدون دخل و تصرف خاصی در طبیعت ساخته شده است.

فاز نخست این پروژه در زمینی به مساحت ۵۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است. در فاز دوم سه هتل وی آی پی در این مجموعه تفریحی گردشگری ساخته خواهد شد.

پروژه گراش‌لند در کمربندی شمال شهر گراش بعد از مدت‌ها توقف در مرحله بازطراحی قرار دارد. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد
مساحت این پروژه ۱۸ هزار متر مربع است. ۳۶۰۰ متر مربع سالن مسقف شامل سالن بازی و سینمای سه بعدی و مابقی فضای باز شامل فضای سبز و پارک تفریحی است.

دولت زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کند

غلامحسین عابدی که از بازرگانان فعال در کانادا و کشورهای حوزه خلیج فارس است، در این دیدار با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارجی و داخلی در توسعه همه جانبه کشور، بر حمایت از سرمایه‌گذاران از سوی دستگاه‌های متولی و اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری بخش خصوصی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار جوانان و توسعه زیربنایی دارد.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاران مستلزم حمایت و پشتیبانی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و در راستای تحول‌آفرینی بیش‌تر، نیازمند سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستم که نیاز است دولت زمینه حضور آنها را در کشور فراهم کند.

وزیر گردشگری: گراش‌لند و عابدپردیس نشان‌دهنده ظرفیت بخش خصوصی است

در این نشست صمیمی، موانع پیش روی اجرای پروژه تفریحی – گردشگری گراش‌لند و سرمایه‌گذاری در چند پروژه دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فراهم است و دولت با تمام توان از فعالان این عرصه حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت حمایت از بخش خصوصی گردشگری است، خاطر نشان ساخت: عابد پردیس و گراش‌لند فرصت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری است و زمینه آبادانی استان فارس را فراهم می‌کند.

در این نشست که با حضور سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع، جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مهندس حمید صراف مدیر شرکت ذرب قطر برگزار شد، مسائل و مشکلات مختلف در حوزه سرمایه گذاری بحث و بررسی شد.

غلامحسین عابدی از خیرین و سرمایه گذاران شناخته شده فارسی از سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور در استان فارس و شهرستان گراش دعوت کرد.

 

 

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top