بستن

چرا باید از جعفرپور خواست؟

 

هفت‌برکه – افسانه گراش: دموکراسی تنها به انتخابات خلاصه نمی‌شود بلکه ایجاد ساختارهایی است تا از طریق آن نه تنها صدای مردم به گوش حاکمان برسد بلکه خواست و نظر مردم مهمترین عامل در تصمیمات حکومتی باشد. به همین دلیل است که رابطه رای‌دهندگان و نمایندگان منتخب باید پس از انتخابات گسترش یابد.

پس از انتخاب دکتر جمشید جعفرپور برای دومین بار به نمایندگی مجلس نه تنها ارتباط مردم گراش با او تقویت نشد بلکه نقطه اتصال ناچیزی که به عنوان دفتر نماینده در گراش وجود داشت نیز از بین رفت. دفتری که جزو ملزومات قانونی برای نمایندگانی است که از حوزه‌های شامل چند شهرستان به مجلس راه پیدا می‌کنند.

احساس می‌شود مردم و حتی مسئولان شهرستان گراش به شکلی بی‌خیال نماینده شده‌اند در حالی که نماینده مجلس تنها کسی است که در مرکز کشور توانایی ارتباط مدوام با وزرا و تصمیم‌سازان کلان را دارد و گذشتن از این امکان جفا در حق خودمان است.

درخواست از نماینده بیشتر در بخش تکمیل ساختار اداری شهرستان انجام شده و ایشان تا حد امکان پیگیری و نامه‌نگاری کرده است، ولی در بسیاری از موضوعات حتی به عمد نماینده از جریان پیگیری‌ها حذف شده است تا اگر خیری نمی‌رساند مشکلی نیز ایجاد نشود. این گونه ماشین تصمیم‌گیری در شهرستان ما همیشه با یک چرخ کمتر حرکت کرده است.

اما برخی از مسائل منافع مشترک کل شهرستان‌های حوزه انتخابیه است. مساله عوارض خروج از کشور که تصمیم نهایی آن بر عهده مجلس شورای اسلامی است از جمله مسائلی است که جمعیت زیادی از مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش را در بر می‌گیرد اما نماینده در این مورد موضعی در جهت خواسته عمومی نداشته است.

شاید اقدام جعفرپور در این موضوعِ نه چندان استراتژیک، بتواند بخشی از شکاف بین مردم، به ویژه مردم گراش و نماینده مجلس را ترمیم کند. زیرا بیشتر سفرهای مردم ما به خارج از کشور نه برای تفریح و خروج ارز بلکه برای فعالیت اقتصادی و ارزآوری است.

اگر حضور این افراد زحمتکش نبود شهرها و روستاهای ما با کمک‌های ناچیز دولتی نمی‌توانست دوام بیاورد. به همین دلیل حمایت از خیرین و سرمایه‌گذاران نباید در سطح شعارهای توخالی بماند، بلکه در بزنگاه‌هایی همانند همین موضوع عوارض خروج از کشور است که می‌توان نشان داد مسئولین ما چقدر جلب رضایت کسانی که بی‌دریغ برای سرزمین‌شان هزینه کرده‌اند، تلاش کنند.

سرمقاله شماره ۷۲ نشریه افسانه گراش – بهمن ۱۳۹۶

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. مطالب بسیار سطحی نگاشته می شود و نشان دهنده عدم‌اطلاع نگارنده از مجموعه اقدامات انجام شده دد شهرستان گراش ( و نه صرفا شهر گراش ) می باشد که ای کاش قبل از نگاشتن متون پر از کنایه کمی اطلاعات کسب کرده و اعتبار این سایت خبری را در این مقاله و مقاله پیشین زیر سوال نمی بردند.

  2. تا توء ب ب.سزاتوئن.بری از گراشینیا تلافن ظلمیا که شوکردن و کردائن ددائن.دست بالا دست زیادن.و البته «یدالله فوق ایدیهم».وخت ظلم تکه ، بائد وتمه ائنئه ای یکتدو ظلم توئبکد.

  3. مدیریت محترم هفت برکه و نشریه افسانه: شما فکر کردید آقای دکتر جعفرپور مثل نماینده جم و کنگان سرکار خانم سکینه الماسی و نماینده شیراز جناب آقای پارسایی از حقوق مردم دفاع می کنند؟ جناب دکتر جعفر پور یک نماینده محافظه کار فرهنگی هستند و علم اقتصاد ندارند و موضوع بعدی جمعیتی که مقیم کشورهای عربی هستند تقریبا ۵٪ شهروندان خود لار هستند و ۹۵٪ شهروندان اطراف هستند پس آقای جعفر پور زیاد ضرورتی نمی بینند که بابت عوترض خروج با مجلس چانه بزنندچون به ضرر فرودگاه لار می باشد. دوباره قضیه هیءت امنایی در فرودگاه لار در حال تکرار شدن است.(که برای هر بار خروج از کشور پنج هزرار تومان میگرفتند.)

  4. خاب مچی خارج ، امکده کرکر هم مکنی.امی ئن دگه.ارکه خربزه اخاء پئه لرزشئم بائت اینی.چون مچندو که بری از خلکیا تئمل کردائن.وخت پیل ئلله توئلی وابدایی بشم فکر بدبختیا اسسسی که ای وای وماء زتایی بر دوتاکنی بشتر تزواسسائن.یکته چون شئخ احمد و بعضیا که پیل خرج مردم کردائن اصلنم کرکر ناکنن.مئزکه دونائن و نازک نارنجی نیسسن و کبیل شوکردن که:کانون «یا منشین به ده …یا هرچه گفتم بده» وجود اوشس سن.ایئم تکریبا چون امی کانون سه تا گزارش کبلی ئن توناشا خللی شتئک وارد بکنی توئوه دده آلا توبب یا تونه بء

  5. چند ساله ملت داد میزنن مدیریت ضعیفه ضعیفه ضعیفه ولس متاسفانه دستهایی پشت پردهداست که…….ضررشو پرستارهای زحمتکش و خدمه های محترم و مریض های بدبخت باید بکشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top