بستن

لوح استاد نمونه در دستان دکتر دارا

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر نقی دارا به عنوان استاد نمونه‌ی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی شد.

دکتر دارا در سال ۸۸ که نفر برتر امتحان دانشنامه فوق تخصصی گوارش و کبد کودکان شد و به این دانشگاه در تهران رفت، ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش را به عهده داشت و در بیمارستان اوز به طبابت مشغول بود. او از سال ۱۳۹۱ استادیار گروه فوق تخصصی گوارش و کبد کودکان است و در بیمارستان فوق تخصصی کودکان مفید، زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مشغول است. فعالیت‌های پزشکی، آموزشی، و تحقیقاتی او در این مرکز باعث شد او به عنوان یکی از اساتید برتر دانشگاه در دوازدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که دهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، انتخاب شود.

دکتر نقی دارا در گفتگو با هفت‌برکه درباره‌ی فعالیت‌هایش توضیح می‌دهد: «وقتی در سال ۹۱ و بعد از شش ماه انجام تعهدات طرح به دانشگاه شهید بهشتی برگشتم، بیمارستان فوق تخصصی مفید ۱۶ تخت بستری داشت. با آمدن من، بخش‌های مختلفی راه‌اندازی شد، از جمله اندوسکپی و نوآوری در انجام اندوسکپی و مونومتری و عمل‌های دیگر. این فعالیت‌ها باعث شد از سال ۹۲ با تایید وزارت بهداشت، مجوز اخذ دانشجوی فوق تخصصی در رشته گوارش و کبد به دانشگاه داده شود، و تعداد تخت‌های بستری هم تا ۳۰ تخت افزایش یابد.»

این استاد نمونه‌ی دانشگاه درباره فعالیت‌های دیگرش نیز می‌گوید: «علاوه بر آموزش دانشجویان پزشکی حرفه‌ای عمومی، ما به دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کودکان نیز آموزش می‌دهیم. نگارش مقالات و انجام کارهای پژوهشی و شرکت فعال در سمینارها و کنگره‌های داخلی نیز از جمله فعالیت‌های من است.»

دکتر دارا که ریاست دانشکده علوم پزشکی گراش را نیز در کارنامه دارد، می‌گوید در دانشگاه شهید بهشتی هم سمت‌های مدیریتی را بر عهده داشته است: «از یک سال قبل از شروع طرح تحول سلامت، به معاونت درمان بیمارستان منصوب شدم، و در مدت دو سال و نیم که در این سمت بودم، طرح تحول را به خوبی اجرا کردیم. معاونت آموزشی بخش گوارش را نیز بر عهده داشته‌ام، و یکی از اعضای مشاور فعال دانشگاه نیز بوده‌ام.»

این برگزیده‌ی جشنواره آموزشی دانشگاه درباره جشنواره نیز توضیح می‌دهد: «دانشگاه شهید بهشتی سالیانه از تمام رشته‌ها و در تمام رده‌ها و مراکز زیرمجموعه، نزدیک به ۱۵ نفر از اساتید را به عنوان استاد نمونه و برتر معرفی می‌کند. از این اساتید در جشنواره‌ای که به ارایه دست‌آوردهای دانشگاه در زمینه‌های مختلف اختصاص دارد، تقدیر می‌شود. امسال هم اساتید برگزیده دانشگاه شهید بهشتی در حضور سه تن از معاونین وزارت بهداشت و درمان، دکتر سیاری، دکتر لاریجانی، و دکتر آقاجانی؛ و رییس دانشگاه، دکتر پیوندی؛ به مناسبت روز استاد مورد تقدیر قرار گرفتند.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

10 نظر

  1. استاد بزرگوار جناب دکتر دارا
    انتخاب شایسته شما بعنوان استاد نمونه دانشگاه شهیدبهشتی تهران تبریک میگویم و انتظارشکوفایی و افتخارات بیشتری برای شهرستان و مردم گراش هستی
    به امید موفقییت هرچه بیشتر استاد عزیز

  2. استاد فرهیخته جناب آقای دکتر دارا
    انتخاب شایسته شما رو تبریک عرض میکنم. شما هر جایی از ایران که خدمت کنید و دردی از دردهای هم وطنان رو درمان کنید باعث افتخار ما گراشی ها هستید ولی کاش هر از گاهی با حضور ارزشمندتون در بیمارستان گراش بیماران گراش و منطقه هم امکان دسترسی به خدمات فوق تخصصی رو داشتند.

  3. یک اتفاق جالبی که امسال افتاده این است که امسال اداره آموزش و پرورش با مدیریت یک شیرازی، معلمان نمونه معرفی نکرد!
    هر سال بنرهای معلمان نمونه شهرستان را در خیابانهای اصلی شهر می دیدیم.

  4. در جواب علی اقای عزیز باید بگویم اینجانب بعنوان یک فرهنگی مطلع از بخشنامه عرض میکنم که امسال بخشنامه سراسری انتخاب معلم نمونه دستورالعمل ان بطور کامل تغییر یافته بود وکسانی که متقاضی بودند حدنصاب لازم را نداشتندبرای معیار شهرستانی اما دربخش استانی امسال خانم فوزیه ناصری فرهنگی گراشی معلم نمونه استانی شدند….چرا نادانسته قضاوت میکنیددریک مجازی…خدایی هست واخرتی هم درپیش است…گناه تغییر دستورالعمل به گردن مدیراداره نیست….ایشان اگرگراشی نیستندولی انسان شریف و کاربلدی هستند…سعی نکنیم ازهرابزاری جهت تخریب استفاده کنیم …عمرخدمت ومدیرت کوتاه است…همه درجهت پیشرفت واعتلای شهر تلاش کنیم …چقدر تخریب…ان شالله که عاقبت همه ما بخیرشود…ومن االه توفیق(درضمن بخشنامه دراداره موجوداست کمی به خودتان زحمت دهید به اولین مدرسه که مراجعه کنید هم دراختیارتون میزارن)

  5. ضمن تشکر و تبریک به استاد بزرگ و رزمنده دفاع مقدس دکتر دارا
    توفیقات روز افزون شما را از خداوند بزرگ خواهانم
    امیدوارم همه انهایی که در هر رشته ای تلاش میکنند و برای این دیار افتخار افرین هستند خداوند بر توفیقات شان بیفزاید

  6. در جواب طرفدار حقیقت باید بگم این که بدتر شد.
    یک شهرستان یعنی چند نفر هم نتوانستند حداقل حدنصاب معلم نمونه رو بیارن؟!
    چون با یه سرچ ساده تو اینترنت تقریبا توی همه شهرستانها معلمان نمونه داشتند و اعلام کردن.

  7. با سلام خدمت استاد عزیز دکتر دارا
    موفقیت جناب دکتر دارا باعث شادی و خوشحالی ماست و امیدوارم استاد دارا همیشه در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشند و باعث افتخار و مباهات شهرستان گراش و خطه جنوب کشور باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top