بستن

منوی هوای آخر هفته: باران و سیلاب با سرمای اضافه

Pishbini-Havashenasi هفت‌برکه (گریشنا): پایان این هفته منتظر باران شدید، آبگرفتگی و سرما باشید. با لشکرکشی ابرها به آسمان گراش، از فرداشب بارندگی آغاز می‌شود و تا ظهر پنجشنبه ادامه دارد.

به گزارش محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی، با ورود سامانه بارشی نسبتا قدرتمند از سمت جنوب غرب کشور، از فردا سیزدهم بهمن‌ماه برای اکثر نقاط جنوبی کشور بارش‌های چشم‌گیری پیش‌بینی شده است. بارندگی در شهرستان گراش نیز از فرداشب یعنی چهارشنبه آغاز می‌شود و تا ظهر روز پنجشنبه چهاردهم بهمن‌ماه ادامه دارد، بیشترین شدت بارندگی در بامداد روز پنجشنبه خواهد بود.

به گفته آذرآیین، در طول مدت بارندگی در این چند روز، ریزش نزولات جوی شدید در کوتاه‌ترین زمان، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌های تردد را شاهد خواهیم بود. همچنین به دلیل حاکمیت مطلق جریانات شمالی پس از خروج سامانه، کاهش محسوس دما را شاهد خواهیم بود، به گونه‌ای که روزهای جمعه و شنبه پانزدهم و شانزدهم بهمن‌ماه، در سردترین ساعات دما به زیر صفر نیز خواهد رسید.

با کاهش دما، احتمال یخ‌زدگی محصولات کشاورزی نیز وجود دارد. در نتیجه به باغداران توصیه می‌شود که در فکر اقدامات لازم جهت جلوگیری از یخ‌زدگی محصولات خود باشند.

baran-afshar3

 

3 نظر

  1. با عرض سلام و خسته نباشید.در قسمتی از خبر ذکر کردید که بارندگی تا روز پنج شنبه شانزده بهمن ادامه دارد فکر کنم پنج شنبه چهاردهم بهمن میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top