بستن

هلال احمر: برای محکم کاری قبل از بارندگی چاه فاضلاب را تخلیه کنید

هفت‌برکه: با اعلام هشدار قرمز هواشناسی جمعیت هلال‌احمر نیز در دو اطلاعیه از مردم خواست که از رفتن به باغ و صحرا در مدت بارندگی خودداری و برای احتیاط بیشتر چاه‌های فاضلاب خانه را تخلیه کنند.

به گزارش هفت‌برکه هواشناسی استان فارس  برای روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ هشدار سطح قرمز بارندگی و آبگرفتگی برای مناطق جنوبی استان فارس داد (خبر در هفت‌برکه) هلال‌احمر گراش با توجه به تجربه سیل‌ سال ۱۴۰۰ و آبگرفتگی منازل و معابر اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

همشهریان گرامی که منازلشان در محدوده محمدآباد، سلطان‌آباد، خیابان درمانگاه، آبیاری، بسیج و مناطق آبگیر است، چاه‌های فاضلاب خود را تخلیه کنند تا در بارندگی پیش‌رو مشکلی برای آنها پیش نیاید. قابل ذکر می‌باشد تخلیه چاه‌های فاضلاب از وظایف هیچ ارگانی نمی‌باشد.

محمد شکاری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «هشدار قرمز هواشناسی برای بارندگی به صورت یکباره و حجم آب زیاد است و در یک روز احتمال دارد حدود ۴۰ میلی‌متر باران بیاید، مناطقی که آبگیر و خانه‌هایی که در مسیر آب و رودخانه‌‌های فصلی مانند پئت است، ممکن است سیلاب به خانه‌هایشان ورود کند و باعث تخریب خانه‌هایشان بشود.»

‌شکاری گفت: «در بارندگی‌های شدید ممکن است سطح آب در بعضی کوچه‌ها بالا بیاید و آب به خانه‌های اطراف نفوذ کند. اشخاصی که می‌دانند چاه فاضلاب خانه‌شان تقریبا پر است هر چه سریعتر به تخلیه آن اقدام کنند.»

‌شکاری همچنین پیشنهاد دیگری به غیر از تخلیه چاه داد و گفت: «مردم می‌توانند ورودی چاه فاضلاب خانه‌هایشان را با پلاستیک ببندند و آب‌های جمع شده در خانه‌یشان را به کوچه هدایت کنند. آب بعد از یک روز ته‌نشین می‌کند و از تخریب خانه‌هایشان جلوگیری می‌کند. در صورتی که آبگرفتگی منازل شدید باشد ما کف‌کش داریم و از این طریق اقدام می‌کنیم.»

ماشین‌های کمی برای تخلیه فاضلاب در گراش وجود دارد. پیگیری هفت‌برکه فقط به یک نفر رسید که در این زمینه فعال است.  رضا کیانی می‌گوید تنها فردی است که در گراش این کار را انجام می‌دهد. برای تخلیه فاضلاب می‌توانید با شماره‌ی ۰۹۳۶۸۸۲۳۱۹۴ تماس بگیرید. 

یکی از دردسرهای دیگر نیروهای امدادی، تماس‌های مکرر در مورد گرفتار شدن خودروها در گل و لای است. بالا آمدن رودخانه‌های فصلی ممکن است باعث مسدود شدن مسیرهای عبور و مرور شود. 

رییس هلال‌احمر گراش درخواست کرد: «مردم در این چند روز به سمت باغ و صحرا نروند اگر ماشین آنها در گل و لای بماند مسئولیت آن با خود افراد است، چون با شدت گرفتن بارندگی امدادگران و  اعضای ستاد بحران درگیر حوادث‌ شهری می‌باشند و اولویت امدادرسانی با مناطق شهری است. البته با توجه به تجربه سال‌های قبل منطقه محمدآباد و سلطان‌آباد را به خاطر شرایط ویژه پوشش می‌دهیم.»


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top