بستن

فراخوان طراحی یادمان شیخ احمد انصاری

هفت‌برکه (گریشنا): یادمان شیخ احمد انصاری در بیمارستان گراش ساخته خواهد شد.

ahmad-ansari

دکتر سیدجواد محقق، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی گراش در گفتگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش از همه‌ی هنرمندان، طراحان، صاحبان آثار هنری و جوانان دارای ذوق هنری در سراسر کشور دعوت کرد با شرکت در این فراخوان، طرح‌های پیشنهادی خود را با مفاهیم مرتبط با وقف و کارهای خیر و کتیبه‌های اسلامی به دفتر مدیریت روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ارسال کنند.

معاون توسعه و مدیرت منابع علوم پزشکی درباره ویژگی‌ها و شرایط یادمان گفت: این یادمان دارای شش ستون خواهد بود و  قسمت فوقانی  و دور تا دور گنبد آن دارای  طرح کتیبه اسلامی قرار می‌گیرد.

دکتر سیدجواد محقق در پایان افزود: با توجه به امکانات و تجهیزات بیمارستان گراش، ما با استقبال زیاد مردم تمام از مناطق برای کارهای درمانی هستیم و به همین منظور این یادمان در قسمتی از بیمارستان ساخته خواهد شد و فرصت مناسبی است که تمام مردم منطقه با این انسان وارسته  و خدمات ارزشمند وی آشنا شوند.

طراحان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی را بر روی سی دی و یا کاغذ گلاسه با کیفیت مناسب به نشانی استان فارس، شهرستان گراش، بلوار امام حسین (ع)، بلوار دانشجو، دانشکده علوم پزشکی، دفتر مدیریت روابط عمومی ارسال کنند. به طرح منتخب سکه بهار آزادی  اهدا خواهد شد.

مرحوم حاج شیخ احمد انصاری گراشی (ره) از خیرین بزرگوار کشور بود که ساخت مجتمع عظیم دانشکده علوم پزشکی گراش، ساخت مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام گراش، حسینیه اعظم گراش، مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها شیراز، و طرح توسعه مسجد مقدس جمکران و صدها کار خیر در سراسر کشور از او به یادگار مانده ست.

moaghegh

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. آفرین بر سید. فکر خیلی خوب و بجایی بود. اگر مردم شهرستان گراش نمیتونن بر سر قبر این بزرگوار حاضر بشند و این بحث همیشه بود که چرا شیخ در گراش دفن نشد ولی با ساخت این یادمان از نظر ظاهری دل مردم راضی میشه هر چند در باطن یاد و خاطره آن بزرگ مرد در دل و جان مردم گراش زنده است و برای او طلب علو درجات را دارند…

  2. با سلام
    نیت و قصد اجرای چنین طرحی بسیار زیبا و پسندیده است، کمال قدردانی و تشکر را از عزیزان داریم.
    با توجه به اهمیت و منزلت موضوع، از نوع مطالبی که ارائه شده است به نظر می رسد وجود یک گروه به عنوان مشاورین با تخصص های مربوط به حوزه معماری و هنر لازم است تا بتواند علاوه بر تبیین چارچوب درست و اصولی طرح موضوع، در انتخاب نهایی نیز نظر تخصصی به شما عزیزان ارائه نمایند.
    همچنین پیشنهاد می شود با توجه به اهمیت موضوع، براحتی می توانیم با کمک نهاد هایی از جمله اساتید دانشگاه شیراز و تهران یک مسابقه سراسری طراحی اِلِمان آن مرحوم در سطح کشور برگزار نماییم؛ چرا که اول، بواسطه این مسابقه مردم ایران نیز گراش، فرهنگ زیبای وقف در گراش و شخصیت بزرگ آن مرحوم را بیشتر می شناسند و دوم نتایج حاصل از مسابقه با سطحی کیفی بسیار بالا قطعا در نوع خود چشمگیر خواهد بود و سوم تجربه گذشته نشان داده است که این نوع فراخوان طراحی با وجود اینکه تصمیمی بسیار خوب و زیباست اما در عمل به دلیل اینکه در روند و چارچوب درستی اجرا نمی شود همیشه با حواشی زیادی روبرو است و محصول نهایی نیز آنچنان سطح کیفی مطلوبی را در بر ندارد، مانند قضایای فراخوان طراحی لوگو دانشکده علوم پزشکی و فراخوان طراحی میدان ولایت گراش
    امید است با تجدید نظر در نحوه اجرای این نیت و تصمیم بسیار زیبا، آنچه در شان و منزلت والای آن مرحوم است طراحی و اجرا گردد.
    با تشکر

  3. این‌که دوست داریم نام و یاد این شیخ بزرگوار در خاطره‌ی جمعی ما همیشه ماندگار باشد بسیار پسندیده است و فکر نمی‌کنم کسی مخالف این موضوع باشد. اما در مورد این‌که چطور این اتفاق در شهر به بهترین شکل عملی شود، بهتر بود از متخصصین امر استفاده می‌شد. پیشنهادی که مطرح شده است و به رقابت گذاشته شده است، به وضوح دارای جوانب غیرحرفه‌ای است. عدم وجود قوانین طراحی، عدم معرفی داوران، عدم نگاه به ویژگی‌های مورد نیاز برای رسیدن به بهترین نماد شهری بندهایی است که باید پیش از عملی شدن (و یا خبری شدن آن)‌ در نظر گرفته شود (می‌شد).

    این‌که مسئولین بیمارستان متولی امر گرامی‌داشت حاج شیخ احمد شده‌اند، کار نیکویی است و کاش قبل از هر حرکت دیگر دوستانی که از نزدیک با این مرد بزرگوار آشنایی داشته‌اند، گروهی را مسئول کارهایی که در آینده در جهت گرامی‌داشت انجام می‌شود، تشکیل دهند تا کارهای با کیفیت بالاتری انجام گیرد.

  4. خب الان هیچ چیز تقریبا معلوم نیست باید فضای این المان مشخص باشه برای طراح ها و مساحت المان و… مخصوصاً تاریخ ارسال اثار با توجه به سخنان اقای عبدالهی من هم چنین احساسی نسبت به این رقابت دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top