بستن

مدیران مدارس شبانه‌روزی فارس در گراش

هفت برکه (گریشنا): مدیران و سرپرستان مدارس شبانه روزی قطب جنوب فارس به میزبانی شهرستان گراش جلسه‌ی هم‌اندیشی تشکیل دادند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش: چهارشنبه، نوزدهم آبان ماه، جلسه هم‌اندیشی مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی قطب جنوب فارس با حضور دکتر قجری، معاون آموزش متوسطه،شجاعی‌پور، رئیس اداره آموزش متوسطه دوره دوم، سرانجام، رئیس اداره آموزش متوسطه دوره اول، زائر، کارشناس مسئول مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی و نافه‌گشا، کارشناس مسئول مدارس فنی و حرفه‌ای و کارودانش به میزبانی دبیرستان شبانه روزی حضرت ولی عصر(عج) مدیریت آموزش و پرورش گراش برگزار شد.

دکتر قجری، در این همایش یک‌ روزه با اشاره به تحولات آموزشی بعد از انقلاب گفت: «پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تحولات عظیمی در زمینه مسائل آموزشی بوده‌ایم و یکی از مواردی که باعث شد ما بتوانیم به صورت حداکثری ‌دانش‌آموزان را تحت پوشش خدمات آموزشی قرار دهیم، همین مدارس شبانه‌روزی بوده که در حال حاضر بالغ بر چهارصد هزار دانش‌آموز در سطح کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند که از این تعداد بالغ بر دوازده هزار نفر آن در استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

قجری در خصوص عدالت آموزشی و جنبه کمیت و کیفیت آن گفت:«عدالت آموزشی را نباید فقط از جنبه کمیت به آن نگاه کرد بلکه جنبه کیفیت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.»

وی همچنین افزود:«ما باید در نظام آموزشی مدارس شبانه روزی، استانداردها، اعتبارات و نیازمندی‌ها را تأمین و تحقق بخشیم؛ چرا که در حال حاضر نمره‌ای که می‌توان به کمیت داد بیشتر از نمر‌ه‌‌ای است که می‌توان به کیفیت داد، پس باید تمام تلاشمان را در در جهت ارتقاء عدالت آموزشی و بالا بردن کیفیت آن به کار ببنیدیم.»

دکتر قجری در خصوص تقویت و غنی کردن برنامه‌های مدارس عنوان کرد:«ما باید با تأمین،تقویت و غنی کردن برنامه‌های مدارس، اعتقادات و اخلاقیات را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم و موجب تقویت بن‌ مایه‌های تربیتی آنان شویم.

معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود به مسئولیت بزرگ مدیران و سرپرستان در مدارس اشاره کرد و تصریح کرد: «حمایت عاطفی دانش‌آموزان یکی از مسئولیت‌های بزرگ در مدارس است، چرا که بسیای از مسایل مادی و فقر مالی قابل جبران هستند اما فقر عاطفی قابل جبران نیست، پس باید تمام تلاشمان را در جهت تربیت دانش‌آموزانی برای تمام فصول زندگی در کنار تربیت علمی، به کار ببندیم.»

ahmandeshi4

2 نظر

  1. اگر این جلسات به آموزش دانش اموزان کمک کند خوب است. ولی چه فایده که استادان اصلی اموزش شهر اقای فرجی و اقای ناصری و استاد حیدری کنار کشیده اند. از اقای رضایی تقاضا داریم این استادان آموزش را به اداره برگردانند و مجدد سمت معاون آموزشی به به اقای فرجی بسپارید. این دو سه سال کنکور تعطیل شده. برنامه ای برای ما دانش آموزان ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top