بستن

وعده‌های مدیرکل : ساخت مشارکتی دو مدرسه، تکمیل سه مدرسه دیگر

هفت برکه: مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس از ۹ پروژه و مدرسه‌ی آموزش و پرورش گراش بازدید کرد. قول ساخت دو مدرسه‌ی مشارکتی یکی برای ارد یکی هم برای لب‌اشکن، و تکمیل پروژه‌های کنار زیارت، بشیرآباد و سلیمی مهم‌ترین دستاورد مدیر کل در سفرش به گراش بود.
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش گراش: ۱۷ و ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱، مهندس محمود میرزایی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس در گراش حضور داشت. مراسم استقبال از او شنبه،۱۷ دی ماه با حضور دکتر فرجی، مدیر آ.پ، عبدالرضا موغلی و مهرداد بدیع‌زادگان، معاونین آ.پ، رئیس شورای شهرستان، مهندس عباسی، اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان، نماینده نوسازی مدارس در منطقه و طاهره فروزش، بخشدار مرکزی در فرمانداری انجام شد. دکتر فضلی، رئیس دفتر مدیر کل، میرزایی را در این سفر همراهی می‌کرد.

اولین قول مدیر کل برای مدرسه شوری
یسنا دمساز، دانش‌آموز مدرسه شوری گراش در حضور مدیر کل و همراهان خیرمقدم را قرائت کرد. مهندس میرزایی ضمن اهدای هدیه به دمساز قول داد به صورت ویژه به مشکلات مدرسه شوری رسیدگی کنند.

دیدار کوتاه با فرماندار، قدم بعدی مدیر کل بود. مهندس میرزایی، مدیر کل نوسازی مدارس فارس با همراهی مدیر و معاونین آموزش و پرورش، رئیس شورای شهرستان، اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گراش، نماینده نوسازی در منطقه با حضور در فرمانداری، با محمود طاهرزاده، فرماندار گراش دیدار کردند. مقرر شد بازدید از پروژه‌های آموزش و پرورش شهرستان گراش تا پیش از تاریکی هوا انجام شود و جلسه نهایی و جمع‌بندی بازدیدها، شب، با حضور فرماندار برگزار شود.

بازدید اول: پروژه‌ی خیرساز عبدالهی
مدرسه خیرساز عبدالهی اولین پروژه‌ای بود که مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس از آن بازدید کرد. یکی از مشکلات این پروژه مسئله‌ی برق بود که قرار شد مکاتبات آن برای حل این مشکل و تکمیل این پروژه انجام شود. سوم شهریور ماه ۹۸ مدرسه شش کلاسه خیرساز با همت خیر جوان حاج‌محمد عبدالهی کلنگ‌زنی شد. این مدرسه جنب مجتمع اداری و بین بلوارهای کمربندی و امام حسین(ع) قرار دارد.

بازدید دوم: مدرسه سه کلاسه‌ی کنار زیارت
بازدید از پروژه‌ مشارکتی سه‌کلاسه‌ی کنار زیارت دومین مقصد مدیر کل نوسازی مدارس فارس بود. نیمی از پروژه مشارکتیِ سه کلاسه، به همت خیّر حاج‌عبدالکریم جعفری(خیریه صولت عنیبیه) بوده است. حاج‌ عبدالکریم‌ جعفری، از اعضای مجمع خیرین در حضور مدیر کل گفت: «نیمی از پروژه ساخت مدرسه را ما به اتمام رسانده‌ایم. اما نیم دیگر از پروژه که به عهده اداره کل نوسازی بوده انجام نشده. ما درخواست داریم هر چه سریع‌تر این پروژه تکمیل شود.»
جعفری، عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: «ما نیمی از ساخت پروژه مدرسه‌ای در بشیرآباد هم آماده کردیم که منتظر تکمیل آن توسط نوسازی هستیم.»

بازدید سوم: مدرسه‌ای در بلوار سپاه
مهندس میرزایی، مدیر کل نوسازی مدارس فارس، سومین پروژه‌ای که با همراهی مسئولین آموزش و پرورش و اعضای خیرین مدرسه‌ساز از آن بازدید کردند، مدرسه سلیمی بود. مشکلات این پروژه برای تکمیل هر چه سریع‌تر آن به گوش مدیر کل رسید. مدرسه خیرساز سلیمی در بلوار سپاه واقع و نُه کلاسه است.

بازدید چهارم: مدرسه‌ای در خیابان درمانگاه
مدرسه اکبری که انتهای خیابان درمانگاه واقع است، سومین مقصد مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس بود. این مدرسه در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

بازدید پنجم: مجموعه ورزشی الزهرا(س) گراش
«مجموعه ورزشی الزهرا(س)» یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که مدیر کل نوسازی مدارس فارس از آن بازدید کرد. کمک نوسازی به «بهسازی فضای مجموعه‌ی ورزشی الزهرا» یکی از مهم‌ترین خواسته‌ی مسئولین آموزش و پرورش برای مجموعه الزهرا(س) بود. امیر جهانسوزی مدیر این مجموعه ورزشی را برعهده دارد.

بازدید ششم:کانون‌ فرهنگی تربیتی حضرت معصومه(س)
بازدید کانون حضرت معصومه(س) یکی دیگر از مقاصد مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس در سفرش دور روزه‌اش به گراش بود. نصب چمن ورزشی مصنوعی برای حیاط کانون مهم‌ترین وعده‌ی مدیر کل برای کانون حضرت معصومه(س) بود. مدیرکل از سالن ورزشی اسدنژاد کانون نیز بازدید کرد. مدیریت این کانون برعهده‌ی معصومه بهمنی است.

مدیر کل برای نماز مغرب و عشا گلزار شهدا را انتخاب کرد. جایی که دانش‌آموزان مدرسه امام رضا(ع) آماده‌ی ارائه‌ی سرود «هدیه فاطمی» برای مسئولان بودند. بعد از اجرای سرود، مهندس میرزایی، مدیر کل نوسازی علاوه بر قول هدیه‌ برای دانش‌آموزان، از آن‌ها و مدیرشان، مهناز هنرور، خواست چند نیاز مدرسه‌شان را بیان کنند. «کف‌پوش فضای باز برای حیاط مدرسه»، «یک دستگاه کپی» و «اسپلیت سرد و گرم» وعده‌های مدیرکل برای دبیرستان امام رضا(ع) گراش بود. مدیر کل پس از ادای احترام به شهدا، با دانش‌آموزان عکس یادگاری گرفت.

جلسه جمع‌بندی، پیش از پایان همه‌ی بازدیدها
جلسه پایانی و جمع‌بندی بازدیدهای روز اول مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس، ۱۷ دی ۱۴۰۱ برگزار شد. مدیر کل نوسازی فارس، فرماندار گراش، مدیر آموزش و پرورش، معاون فرماندار، معاونین آ.پ، بخشدار، رئیس و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز، رئیس شورای شهرستان و نمایندگان نوسازی در منطقه حضور داشتند.

دکتر فضلی، رئیس دفتر مدیر کل با صحبت‌هایش شروع‌کننده‌ی جلسه بود. سپس محمود طاهرزاده، فرماندار گراش صحبت‌هایی را ارائه داد. مهندس میرزایی، مدیرکل نوسازی مدارس فارس سخنران بعدی بود که در بخشی از صحبت‌های خود از شورای شهر و شهرداری گراش خواست در پروژه‌های آموزش و پرورش کمک‌حال باشد.

پایان‌بخش جلسه، مرور بازدیدها و جمع‌بندی بود که توسط دکتر فرجی، مدیر آموزش و پرورش گراش انجام شد. فرجی ابتدا گفت: «سهم دولت در ساخت‌وسازهای آموزش و پرورش شهرستان گراش زیر یک درصد است. من دیگر گام‌هایم می‌لرزد وقتی می‌خواهم سراغ خیرین محترم بروم. من شرمنده می‌شوم اگر نماینده دولت در آموزش و پرورش شهرستان باشم ولی نتوانم بودجه‌ای جذب کنم.» مدیر آ.پ در حضور مدیر کل بازدیدها و مصوبات را مرور کرد.

بازدید هفتم: مدرسه قائدی حسین‌آباد
مدیر کل ابتدای صبح ۱۸ دی ۱۴۰۱ از پروژه‌های اوز بازدید کرد و پس از آن مدیر و معاون آ.پ گراش به او اضافه شدند و به سمت حسین‌آباد حرکت کردند. دومین روز از حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس در گراش، روستای حسین‌آباد بود. مدرسه علیرضا قائدی حسین‌آباد، یکی از مدارس نوساز است که ترک‌هایی در دیوار آن مشاهده شده است. مهندس میرزایی، مدیرکل نوسازی، برای علت‌یابی هر چه سریع‌تر و حل مشکل این مدرسه قول مساعدت داد.

بازدید هشتم: مدیر کل نوسازی مدارس در لب‌اشکن
مدرسه فرزانه (و خدیجه کبری) لب‌اشکن یکی دیگر از مدارسی بود مدیرکل، مدیر آ.پ و همراهان از آن بازدید کردند. این مدرسه یکی از مدارس قدیمی است که مدیر کل برای ساخت مشارکتی مدرسه نوساز قول همکاری داد. ساخت سرویس بهداشتی یکی دیگر از وعده‌های مدیر کل نوسازی برای این مدرسه بود.

بازدید نهم و پایانی: دبستان فاطمه‌الزهرا(س) ارد
دبستان فاطمه زهرا(س) ارد، آخرین مقصد مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس در شهرستان گراش بود. این مدرسه که سال ۶۹ بنا شده و مقاوم‌سازی نیز انجام نشده، یکی از مدارسی است که مورد بازدید مهندس میرزایی و دکتر فرجی و همراهان‌شان قرار گرفت. مدیر کل و همراهانش در نوسازی منطقه، بعد از ارد به سمت خنج حرکت کردند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top