بستن

اسب‌های گراش مشمشه ندارند

هفت‌برکه (گریشنا): در هفته‌ی دامپزشکی از ۱۹ اسب تست مشمشه گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی دامپزشکی شهرستان گراش، چهاردهم مهرماه روز دامپزشکی است. به همین مناسبت، کارشناسان دامپزشکی گراش تعداد ۱۹ راس اسب را مورد تست مشمشه قرار دادند که از این تعداد ۷ راس مربوط به اوز و بقیه متعلق به اطراف شهرستان گراش بودند. تاکنون موردی از ابتلا به بیماری مشمشه در تست‌های انجام شده مشاهده نشده است.
مشمشه نوعی بیماری باکتریایی مسری خطرناک و کشنده است که از طریق تک‌‌سمی‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و از اهمیت بالایی در جمعیت‌های اسب برخوردار است. این بیماری با درگیر ساختن دستگاه تنفس در انسان، می‌تواند موجب مرگ شود. تاکنون هیچ گونه واکسن موثری علیه این بیماری معرفی نشده است.

بدین سبب اداره دامپزشکی گراش به صورت مداوم نسبت به مالئیناسیون (تست مشمشه) جمعیت تک‌سمی که هم ناقل و هم مخزن بیماری هستند، اقدام و در صورت مشاهده‌ی موارد مثبت، نسبت به معدوم‌سازی دام راکتور (اسب‌های به ظاهر سالم) اقدام می‌کند.

mashmashesheh1

 

3 نظر

  1. سلامممممممم
    خوش به حال این اسب ها!!!!
    چقد زیادن!!!
    چقد راحت حرف دل این اسبها به گوش همه مسئولین داره میرسه!!!!
    ما هم یه شبکه تلوزیون داریم که هیچی از این اسبها نشون نمیده… خواهشمندیم کاری کنین که ماهم بتونیم ببینیم…
    اره آفرین منظورم شبکه سه تلوزیون هس که فوتبال نشون نمیده…راستی نتیجه بازی ایران و کره چند چند شد؟(خخخخخخخخ) ایران و ازبکستان چی؟
    اینا رو شوخی ولی جدی گفتم جهت استحضار مسئولین امر
    چندین و چند بار دوستان مسئول اردی با جناب آقای فرودی تماس داشتن و قول رفع مشکل دادن ولی هیییییچچچچچچچ و یادم هس فقط چند روز این مشکل در مرکز شهرستان بود که فی الفور رفع شد.
    الله اعلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top