بستن

افتتاح اولین «مهد کودک مهدوی» استان در گراش

هفت‌برکه (گریشنا): اولین مهد کودک مهدوی استان فارس برای آموزش تعالیم و مفاهیم مهدویت به کودکان در شهرستان گراش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا، صبح امروز دهم مهرماه، اولین مهد کودک مهدوی استان فارس با نام «مهد قرآن و مهد کودک مهدوی شکوفه‌های هلال احمر» واقع در خیابان شیدای گراشی با حضور حجت الاسلام مهدوی‌نیا، از مرکز تخصصی مهدویت قم؛ ابوذر برفر، رییس حوزه علمیه باقر العلوم (ع)؛ عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی؛ غلامرضا محسنی، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش؛ عبدالله شیرزادی، مدیر بیناد مهدویت گراش؛ کاظم خلوصیان، معاون بنیاد مهدویت فارس؛ و دیگر مسئولین شهرستان و جمعی از خانواده‌های کودکان افتتاح شد.

غلامرضا محسنی، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، هدف از ساخت این مهد را آموزش قرآن به نونهالان از سنین کودکی دانست و گفت: «این مهد کودک اولین مهد کودک مهدوی در شهرستان گراش است و هدف ما این است که آموزش قرآن و مهدویت را از سنین کودکی شروع کنیم تا بتونیم اهدافی که مد نظر بنیان مهدویت است را به دست بیاوریم.» به گفته محسنی، افتتاح کانون غنچه‌های هلال در پیش دبستانی‌ها کار دیگری بود که جمعیت هلال احمر انجام داده است.

شیرزادی: این کودکان را به چشم سرباز امام زمان ببینیم

عبدالله شیرزادی، مدیر بیناد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان گراش، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان گفت: «در واقع ما به منزل دوم بچه‌های خودمان آمده‌ایم تا از نزدیک با آموزش و تربیت آنها آشنا شویم. این محدوده نتیجه تلاش‌هایی است که سال‌ها در قم روی آن فکر شده است که با روش‌های نوین، مهدویت را به بچه‌ها آموزش بدهیم. تمامی مربیان این مهد کودک در قم دوره آموزشی را سپری کرده‌اند. جزییات آموزش در جلسات بعدی با خانواده‌ها مطرح می‌کنیم.»
شیرزادی همچنین افزود: «همان‌طور که شهرستان گراش در مراسمات مذهبی از دیگر شهرستان‌ها پیشتاز بوده، در مهدویت هم توانست پیشتاز باشد و در استان فارس اولین مهد کودک مهدویت را افتتاح کنند.»

خلوصیان: مدیریت قوی تنها دلیل داشتن این مهد در سطح شهرستان است

کاظم خلوصیان، معاون بنیاد مهدویت فارس، در ابتدای سخنانش به مدیریت قوی شهرستان اشاره کرد و گفت: «در اجلاس قم، ما سه شعبه لارستان، گراش و بیضا را برای مهد کودک مهدویت مطرح کردیم و معرفی هم شدند. مدیریت قوی بنیاد مهدویت گراش، آقای شیرزادی، توانست مجوز را برای شهرستان گراش بگیرد.»

خلوصیان در ادامه افزود: «هر مهد کودکی که می‌خواهد افتتاح شود، باید از بنیاد مجوز بگیرد و مربی‌هایش دوره مهدویت را در قم بگذرانند. شیرزادی توانست برای این مهد کودک این کار را انجام دهد.»
مهدوی‌نیا اولین فضا برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) و پرورش سرباز برای امام زمان را همین مهد کودک‌ها دانست و گفت: «مهد همانند یک زمینی است که مهیاست برای کاشت، که هرچه بکاریم رشد می‌کند. نکته اینجاست که چه بذری کاشته می‌شود. امام می‌فرماید دبستان‌ها را دریابید که دانشگاه دیر است. الان باید گفت مهد را دریابید که دبستان دیر است. دشمن در تلاش است که از همان کودکی کودکان ما را از اسلام جدا کند و ما با این کار نباید این اجازه را به دشمنان خود بدهیم. لذت بردم که می‌بینم این جو صمیمی بین دوستان هست که این دغدغه را دارند که کودکانشان مهدوی پرورش یابند.»

تلاوت قرآن توسط یاسین پورشمسی و حسنا خواجی، خواندن شعر و خوش آمدگویی توسط غزل غفاری، فاطمه رضایی، امیرمحمد سعیدی و همچنین اجرای گروه سرود مهد کودک شکوفه‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط نوآموزان مهد کودک مهدوی اجرا شد.

mahdavi111

mahdavi3

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. ماشالله به خاله عزیزم که همیشه در راستای مهدویت قدم برداشته و برمیدارند. موفق باشی
    ماشالله حسنا خانم و آقا طاها گل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top