بستن

کوچه‌ای که نه اسمش مشخص است و نه آسفالتش

اعتراض مردم وقتي بالا گرفته كه شركت گاز كوچه را براي گازكشي گود كرده بود ولي به علت طرح تعريض كوچه و تبديل به خيابان آن مسير، كار گازكشي متوقف شده بود

در جلسه روز دوشنبه شورای شهر، هفت نفر از ساکنین کوچه شادروان کریمیان برای حل مشکل خود به شورا مراجعه کردند. اهالی این کوچه در ابتدا نسبت به وضعیت آسفالت کوچه معترض بودند که سالهای سال آب گرفته و کثیف باقی مانده. پر از چاله و بدون گاز. اعتراض مردم وقتی بالا گرفته که شرکت گاز کوچه را برای گازکشی گود کرده بود ولی به علت طرح تعریض کوچه و تبدیل به خیابان آن مسیر، کار گازکشی متوقف شده بود.

اهالی این محل می‌گویند طرح خیابان این مسیر سالهاست در برنامه شهرداری است ولی هیچ اقدامی که نشده هیچ حتی پروانه ساخت خانه‌های جدیدی هم دقیقا در مسیر طرح اعطا شده. اگر شهرداری می‌خواسته این طرح را اجرا کند چرا به این خانه‌ها اجازه ساخت داده شده و اگر نمی‌خواهد این طرح را اجرا کند چرا جلو گازکشی منازل را گرفته. شهرداری می‌گوید در زمان مدیریت کنونی این ساختمان‌ها مجوز نگرفته‌اند و شهرداری هم نمی‌تواند برای اجرای طرح خیابان، لودر بردارد و دیوار خانه‌ها را برش بزند. در این جلسه اعضای شورا به اهالی این کوچه پیشنهاد دادند که اهالی، بین خودشان تصمیم بگیرند و خودشان کار عقب‌نشینی را انجام دهند. ولی طبق گفته مراجعه کنندگان مشکل اینجاست که برخی از ساکنین توان مالی این را ندارند که حتی دیواری جلو خانه‌شان بگذارند. شهردار می‌گوید دیوار را شهرداری می‌گذارد ولی اهالی محل جواب داده‌اند که دیواری که با بلوک بالا برود و شالوده آن از روی زمین باشد چیزی نیست که خواست مردم را برآورده کند. بحث آنقدر گره خورده بود که شهردار گفت: بالاخره زمانی باید این طرح انجام شود و برای اجرای این طرح اهالی خودشان باید کار عقب‌نشینی را انجام دهند اگر حالا یک نفر در این بین مخالف بود از راههای قانونی می‌شود آن را دنبال کرد. ولی اگر نمی‌خواهند کوچه‌شان وضعیت بهتری پیدا کند اهالی تعهد بدهند تا شهرداری از خیر این طرح بگذرد. شاه‌محمدی یکی از ساکنین این کوچه که به عنوان سخنگوی جمع در این جلسه صحبت می‌کرد می‌گوید: بهتر است شهرداری شرایط و روند کار را به ساکنین محل واضح‌تر توضیح دهد تا سوءتفاهم به وجود آمده از بین برود.

شاه‌محمدی در حصوص نام کوچه گفت: اهالی ساکن این کوچه به قدمت خود می‌بالند و نام کوچه برای آنها معنا دارد. نام این کوچه در گذشته کوچه نسبت‌دار بوده که بعد‌ها به بانک صادرات قدیم و چندی بعد به کوچه جباری شهرت پیدا می‌کند. اگر این کوچه به نام یکی از قدیمی‌ترها ثبت شود که جباری و شاه‌محمدی خیلی پیش‌تر در این محل بوده‌اند. شورای شهر در جواب تغییر نام کوچه تنها به این گفته اکتفا کرد که ازسال گذشته تمامی کوچه‌های شهر با شماره مشخص می‌شود.

اعضای شورا و اهالی محل پس از پایان جلسه باز هم به گفتگوی شخصی خود پرداختند. مشکلی که به قول اهالی تا ده سال آینده هم لاینحل باقی خواهد ماند.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

4 نظر

  1. چون منتهی الیه این کوچه ختم می شود به ورودی خلیل آباد، بهتر است که نام کوچه را خلیل آباد بگذارند. مدارک اش هم موجود است که قدمت خلیل آباد بیشتر از جباری و شاه محمدی و کریمیان است.
    پیشنهاد جدی ای بود

  2. سعید جان چند نکته:
    ۱. شما که خودت اول گزارش کوچه را به نام کریمیان نام زده ای که دیگه نه اسمش مشخص است معنی ندارد!
    ۲. من پیشنهاد تغییر نام به نام قدیمی تر ها مثل جباری و شاه محمدی ندادم. بلکه گفتم اینها از قدیمی های کوچه هستند.
    ۳. دستت درد نکند که این گزارش را زدی.

    1. به هر حال باید به اسمی می‌گفتم که شناخته بشه. تو گزارش هم گفته نشده شما پیشنهاد دادید. از متن: اگر این کوچه به نام یکی از قدیمی‌ترها ثبت شود که جباری و شاه‌محمدی خیلی پیش‌تر در این محل بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top