بستن

سهمیه اختصاصی پزشکی و دندانپزشکی برای گراش

هفت‌برکه (گریشنا): دو پزشک و دو دندانپزشک در کنکور ۹۵ به عنوان سهمیه بومی گراش اختصاص یافته است. پذیرفته‌شدگان این سهمیه باید سه برابر مدت تحصیل خود را در گراش خدمت کنند. ۸۹ نفر نیز امسال از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی گراش می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، پیرو درخواست هیات رییسه علوم پزشکی گراش از وزیر بهداشت، تعداد ۴ نفر به عنوان سهمیه وی‍ژه و مازاد، در کنکور ۹۵ به شهرستان گراش اختصاص یافت.

مسعود خواجه‌زاده، مدیر اجرایی دانشکده علوم پزشکی گراش، در این باره گفت: «در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت برگزار شد، درخواست‌های متعددی به دکتر هاشمی ارائه شد، از جمله اختصاص سهمیه پذیرش بومی (گسترش عدالت آموزشی)، که برای اولین بار برای دانشکده علوم پزشکی گراش مورد موافقت وزیر قرار گرفت و طی دستوری به معاونت مربوطه و سازمان سنجش، این سهمیه در دفترچه شماره ۲ کنکور درج گردید.» خواجه زاده افزود: «این سهمیه در استان فارس فقط  برای دانشکده‌های علوم پزشکی گراش و جهرم اختصاص داده شده است.»

مدیر اجرایی دانشکده علوم پزشکی گراش در ادامه گفت: «افرادی که از این سهمیه استفاده می‌کنند، متعهد به خدمت به مدت سه برابر دوره تحصیل در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی گراش خواهند بود.» وی گفت: «تعداد دو نفر در رشته پزشکی (یک نفر مرد و یک نفر زن) که تحصیل آنها در دانشکده علوم پزشکی جهرم و تعداد دو نفر در رشته دندانپزشکی (یک نفر مرد و یک نفر زن) که تحصیل آنها در دانشکده دندانپزشکی شیراز خواهد بود در این سهمیه منظور شده است. این امر یک امتیاژ ویژه برای دانش‌آموزان بومی شرکت‌کننده در آزمون است و در نهایت به دلیل خدمت پذیرفته‌شدگان در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی گراش، مردم شهرستان از خدمات حضور پزشکان بومی بهره‌مند خواهند شد.»

Masoud Khajehzadeh

سهمیه رشته‌های دانشکده علوم پزشکی گراش به همراه کد درج شده در دفترچه کنکور ۹۵ به شرح زیر اعلام شده است:

رشته پزشکی صفحه ۵۷  کد رشته ۱۳۲۴۱ تعداد (یک مرد ، یک زن) (محل تحصیل: دانشکده علوم پزشکی جهرم)

رشته دندانپزشکی صفحه ۵۷ کد رشته  ۱۳۲۴۲ تعداد(یک مرد، یک زن)(محل تحصیل : دانشکده دندانپزشکی شیراز)

رشته اتاق عمل صفحه ۵۴ کد رشته  ۱۱۹۹۱  تعداد ده نفر (زن و مرد)

رشته پرستاری صفحه ۵۴ کد رشته  ۱۱۹۹۲ تعداد ۳۲ نفر (زن و مرد)

رشته علوم آزمایشگاهی صفحه ۵۴ کد رشته  ۱۱۹۹۳ تعداد ۲۰ نفر (زن و مرد)

رشته هوشبری صفحه ۵۴ کد رشته  ۱۱۹۹۴ تعداد ۱۲ نفر(زن و مرد)

رشته کاردانی فوریت پزشکی صفحه ۱۰۳ کد رشته ۲۱۸۱۲ تعداد ۱۵ نفر(مرد)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

9 نظر

  1. پزشکی ۳ برابر دوره تحصیل. سرنوشت تخصص و فوق تخصص پزشک اینده چه میشه ؟ میتونه بخونه؟
    ۱۸ سال سن برای شرکت در کنکور
    حداقل ۷ سال برای فارغ شدن
    ۲۱ سال تعهد اونم بستگی به نوع نگاه دولت در حوزه بهداشت داره (حداقل ۴ دولت ، ۳ تا دو دوره و یک دولت ۴ساله
    مجموع ۴۶ سال برای ازاد شدن در ایران خیلیه ،خیلی :)))

  2. کار بسیار ارزشمندی است که برای علوم پزشکی گراش و با تلاش هیات رییسه انجام شده است.

    واقعا دست مریزاد….
    ان شالله از این به بعد هم خبرهای خوبی بشنویم..
    علوم پزشکی گراش قطعا پیشرفت های خوبی خواهد کرد شک نکنید…

  3. عجب از خوبی خبر که بگذریم….
    معمولا عرفه ورسمه که اخبار حوزه هر معاونت را معاون مربوطه اعلام می نماید این خبر هم ظاهرا مربوط به حوزه معاونت آموزشی ودانشحویی می باشد !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ اما…

    1. با عرض سلام و احترام
      ضمن تشکر از خانم و یا آقای اینجانب که پیام فوق را گذاشته اند, که نشان دهنده دقت نظرشان می باشد به عرض می رساند بعلت ماموریت تهران اینجانب؛ زحمت این خبر به آقای خواجه زاده عزیز افتاد که بدین وسیله از ایشان تشکر می گردد. امید موفقیت برای همه عزیزان را دارم.

      1. جناب آقای محسن زاده عزیز
        بدینوسیله از حضرتعالی نیز بابت زحمتی که در خصوص تبریک روز خبرنگار تقبل فرمودید کمال تشکر را داریم. چرا که بدلیل مرخصی بودن دکتر عبدالهی (ریاست محترم دانشکده) شما مانع از مغفول ماندن این قشر زحمت کش شدید.
        اجرکم عندالله

  4. از جناب اقای خواجه زاده و جناب دکتر محسن زاده و مسوولین علوم پزشکی بخاطر اخذ این سهمیه در کنکور تشکر میکنم و برای تک تک این عزیزان ارزوی سلامتی و موفقیت را دارم.

  5. تشکر از اعضای هیئت رئیسه…
    کسانی که از این سهمیه استفاده میکنن با این رتبه هیچوقت نمیتونستند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی قبول شوند و در واقع لطفیست که شامل حالشان شده و خوشبحالشان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top