بستن

کمیته امداد آماده دریافت فطریه از نمازگزاران عید فطر

هفتبرکه (گریشنا): امدادگران کمیته امداد حضرت امام (ره) با توزیع پنج هزار پاکت فطریه به استقبال عید سعید فطر رفتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد گراش، شهابی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، با بیان این که بحث فطریه به نوعی با فقرزدایی در جامعه گره خورده است، گفت: «پایگاه‌های کمیته امداد مستقر در محل برگزاری نماز عید سعید فطر، آماده دریافت وجوه فطریه عام و سادات و کفاره عمد و غیر عمد هستند. مردم خداجو و نیک‌اندیش گراش می‌توانند پاکت‌های حاوی وجوهات فطریه و کفارات خود را به این پایگاه‌ها تحویل دهند تا ان‌شاالله در اسرع وقت با رعایت حدود شرعیه در بین نیازمندان توزیع شود.»

وی در ادامه بیان داشت: «ما سعی داریم به محض پایان یافتن جمع‌آوری فطریه در همان روزهای نخست، وجوهات را به ایتام و نیازمندان اهدا کنیم. البته بعضی از کفاره‌ها قیود شرعی دارند که طبق همان تعریف شرعی ما این کفاره‌ها را توزیع خواهیم کرد. ضمن این که پایگاه‌های اکرام ایتام و محسنین مستقر در محل برگزاری نماز عید فطر، آماده ثبت نام از حامیان جهت کفالت معنوی فرزندان یتیم و نیازمند است. میانگین کلی فطریه هشت هزار تومان در نظر گرفته شده است. کفاره‌ی روزه‌‌خواری غیر عمد به ازای هر روز دو هزار تومان و کفاره‌ی روزه‌‌خواری عمد به ازای هر روز ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.»

شهابی با بیان این که این ماه می‌تواند فرهنگ کمک به ایتام و نیازمندان را در طی سال تسریع دهد، اظهار کرد: «در ماه مبارک رمضان امسال، به همت مرکز نیکوکاری ولی‌عصر (عج) و خیرین هسته مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گراش، بیش از دو هزار پرس غذای گرم و هزار سبد کالای اطعام و افطاری با ارزش ریالی بیش از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بین ایتام و نیازمندان توزیع شد. ضمن این که در طی این ماه، ۱۰۰ حامی نیز در سطح شهرستان، کفالت معنوی فرزندان یتیم و نیازمند شهرستان گراش در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین را برعهده گرفتند.»

شماره حساب سیبا ۰۱۰۵۶۷۶۴۴۳۰۰۸ به نام وجوهات امانی و شرعی کمیته امداد گراش در بانک ملی نیز جهت دریافت وجوهات فطریه و کفاره در نظر گرفته شده است.

fetreyeh

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top