بستن

از چشم شما – ۵: معضل زباله‌های کنار جاده‌ای

هفت‌برکه (گریشنا): پرت کردن چند تکه زباله از داخل اتوموبیل یک چیز است، و به جا گذاشتن چند کیسه زباله در کنار جاده یک چیز دیگر! اولی کار ناشایستی است، و دومی یک معضل مضحک.

Zobaleh-Jadeh01

عکس بالا را ابوالحسن حسینی، روابط عمومی شهرداری گراش، در یکی از گروه‌های واتساپی منتشر کرد، و در خصوص دلیل جمع شدن این زباله‌ها با لحن طنز نوشت: «ساده‌ترین فرضیه این است که مردم می روند باغ. زباله جمع می‌شود. می‌گذارند توی ماشین. تا لب جاده می‌آیند و بعد پرت می‌کنند بیرون. تعصب خاصی هم روی نقطه خاصی دارن انگار!»

حسینی به راه‌کار شهرداری هم اشاره کرد: «از امروز دو تا سطل زباله یکی ورودی جاده عسکری و یکی هم ورودی باغ بهاران سابق نصب می‌شود. امیدوارم دیگه شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.» او عکس زیر را نیز منتشر کرد و توضیح داد: «جزو محدوده خدماتی شهرداری نیست، ولی باز هر ‌چند روز ‌یک بار ماشین زباله می‌رود سر وقت این کیسه‌های کذایی.»

Zobaleh-Jadeh02

مهندس مهرابی، رییس اداره راه و شهرسازی گراش نیز ضمن تقدیر از اقدام شهرداری، در تایید سخن حسینی نوشت: «اتفاقا مدتی است من دنبال جواب این سوالم که چرا همیشه سمت چپ جاده گراش تا پلیس راه، زباله‌های ریخته شده معمولا در پلاستیک‌های دربسته و قریب به اتفاق زباله‌های خانگی است و نه زباله‌هایی که در ماشین جمع می‌شود. بارها راهداران ما این زباله‌ها را جمع کرده‌اند اما پس از چند روز دوباره این اتفاق تکرار می‌شود. مواردی به صورت شفاهی به ما گزارش داده‌اند اما دنبال مستندیم.» او از شهروندان هم در این زمینه کمک خواست: «اگر دوستی مستندی دارد در این خصوص و ارائه بدهد، ما از او تشکر می‌کنیم و یک هدیه ویژه از طرف اداره راه خواهد داشت.»

5 نظر

  1. چندین بار من پشنیاد همین گذاشتن سطل زباله رو در بعضی از نقاط گراش رو دادم ولی کسی توجه نکرد
    بعضی از اشخاص بیش از اندازه روانی هستن و عاشق زباله ریختن در سطح شهر و یا در طبیعت هستن
    اگر مانند دبی جریمه برای این اشخاص در نظر بگیرن این جانی ها بی فرهنگ جرات ریختن زباله پیدا نمیکنند

  2. در راستای فرهنگ سازی نریختن زباله،هیچ تبلیغاتی نمیشود هر چند که این فرهنگ به تک تک ما بستگی دارد.بجای نصب بنرهای تکراری و پرهزینه در سطح شهر و بلوارها و دیوارنویسی های کلیشه ای،کاشکی اندکی هم برای فرهنگ این مردم هزینه میکردند

  3. این که چیزی نیست ….اگه یه کم از جاده باغ عسکری جلو بریم خواهیم دید که اوضاع خیلی وخیم تر از این چیزاست….از مسئولین و حتی مردم ( که میتونن آشغال هاشون رو تو سطل بندازند ) خواهش میکنم قدری بیشتر به فکر باشند واقعا جای تاسف داره …

  4. هر انسانی اول باید از خودش شروع کنه. چند وقت پیش وقتی همه اقوام سوار ماشین بودن من و شوهرم مشغول جمع آوری زباله ها بودیم.و همیشه زباله هارو به شهر میاریم و در سطل آشغال میریزیم .به خانواده ام افتخار میکنم ?

  5. اگه یه فرهنگ سازی کلی انجام بگیره خیلی خوبه اخه من به شخصه کوچکترین زباله تودستم باشه حاضرنیستم اونو ازماشین پرت کنم ولی بعضیها متاسفانه اصلارعایت نمی کنند البته من توخودشهرهم دیدم بعضی ازاقایون مغازه داراشغال مغازه به جای اینکه توسطل بریزندتوجوب جلومغازه می ریزند البته جسارت نشه به اقایون ، اگه همگی چه خانم وچه اقا جلوبچه هامون اینکارانجام بدیم مسلمابچه های ماهم الگوبرداری می کنندبه امیدفردایی بهتروشهری زیباترالبته ناگفته نماند مایه سطل کوچولو گذاشتیم توماشینمون( پیشنهاد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top