بستن

حمایت دو کارگروه انتخاباتی اهل سنت از زاهدی

هفت‌برکه: دو کارگروه انتخاباتی اوز و کارگروه وحدت و پیروزی از اسعد زاهدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت می‌کنند.

اسعد زاهدی شب گذشته ابتدا به اوز سفر کرد و در جمع مردم اوز سخن گفت و بعد از آن در جمع تشکل لارستان بیدار سخن گفت تا دو طیف اصلی حامیان او مشخص شود.

حمایت اهل سنت از زاهدی

کارگروه وحدت و پیروزی را گروه‌های مختلف از اهل سنت تشکیل می‌دهند که از ماه‌ها قبل جلسات منظمی را با نامزدهای مختلف برگزار کرده‌اند. این گروه در نهایت دوم اسفند با انتشار بیانیه‌ای از زاهدی اعلام حمایت کرد. یکی از اعضای کارگروه انتخاباتی شهر اوز نیز به هفت‌برکه گفت: «این کارگروه از زاهدی حمایت می‌کند و بیانیه حمایت به زودی منتشر می‌شود.» استقبال از زاهدی در اوز و سخنرانی او در آنجا فرصتی برای نشان دادن این حمایت‌ها بود.

در  اعلامیه کوتاه گروه وحدت و پیروزی آمده است:‌ «در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت گسترده در پای صندوق های رأی و با توجه به شرایط حساس کشور در پسابرجام و به منظور تقویت دولت تدبیر و امید و پیگیری مطالبات قانونی خویش، جمعی از فرهنگیان، فرهیختگان و معتمدین بیش از چهل شهر و روستا شامل شهرستان خنج و مراکز بخش و روستاهای: اوز، جویم، بنارویه، مرکزی و صحرای باغ از شهرستان لارستان، پس از ماه‌ها بررسی و تبادل نظر در مورد کاندیداهای محترم که همگی شایسته هستند، ضمن احترام به سایر نامزدها جناب آقای «اسعد زاهدی» را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خویش، جهت انتخابات مجلس دهم برگزیده‌اند.» (خبر در آفتاب لارستان)

اصلاح‌طلبان همچنان حامی زاهدی

۳۰ بهمن شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان لارستان، خنج و گراش در بیانیه‌ای حمایت خود را از اسعد زاهدی اعلام کرد. (خبر در آفتاب لارستان) اما حضور او در لیست کشوری اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با چالش‌هایی روبه‌رو شد. با این وجود به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و اعتدالیون لار همچنان حامی زاهدی هستند. اسعد زاهدی دوم اسفند بعد از اوز به منزل کاظم رحیمی‌نژاد رفت.

رحیمی‌نژاد در مورد قرار نگرفتن نام زاهدی در لیست نهایی شورای هماهنگی گفت: «زدوبندهای سیاسی دلیل آن است. یک عده‌ای به خاطر منافع شخصی و در لباس اصلاح‌طلبی وارد شده‌اند و این کار را انجام داده‌اند.»

دبیر اجرایی تشکل لارستان بیدار، از تشکل‌های اصلاح‌طلب لارستان، که خود نامزد انتخابات بود اما در نهایت هیات نظارت صلاحیت او را تایید نکرد، بر حمایت از زاهدی تاکید کرد: «ما حمایت می‌کنیم و همراهی هم می‌کنیم. آقای زاهدی نشان داده است که همراه با دولت است.»

Asad Zahedi (4)

 

3 نظر

  1. درکل باید گفت حمایت اوزیها از لاریها،مردم گراش کاندیده های محترم به گوش باشید لطفاً منطقی فکرکنیدو یک نفر بمونید،بهترین فرصته الان واسه گراشمون

  2. تو هر جمع چند نفره گراشى برى میشنوى دارن تعریف لار مى کنن به خاطر همبستگى خودشون ولى گراش نمى خوان انصراف بدن که یکى بمونه و راى بیاره.
    کاشکى از همدیگه حمایت مى کردیم

  3. چیز عجیبی نیست. در تمامی دوره های قبل اوزی ها همیشه به لاریها رای داده اند. دفعه پیش نیز به جعفرپور اصولگرا به جای زندوی رای دادند. پس امیدواریم منتظر بمانند که یک لاری آنها را شهرستان کند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top