بستن

انتخابات مجلس دهم در یک نما

هفت‌برکه – گریشنا: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش هفتم اسفندماه ۱۳۹۴ برگزار شد. 

جمشید جعفرپور در این انتخابات با به دست آوردن ۳۴ درصد آرا یک بار دیگر به مجلس راه یافت. ۱۱۳۷۱۶ رای در این انتخابات به صندوق ریخته شد که سهم جعفرپور ۳۸۷۶۶ رای بود. بیش از ۵۲ درصد آرای جعفرپور از شهر لار به دست آورد در حوزه‌های فرعی جعفرپور در شهر لار ۶۹ درصد آرا، در بخش مرکزی لار ۳۴ درصد، در بخش اوز ۲۵ درصد، در بیرم ۲۶ درصد، در جویم ۱۶ درصد، در صحرای باغ ۱۶ درصد،‌در بنارویه ۳۵ درصد، در شهر و بخش مرکزی خنج ۱۷ درصد، در بخش محمله خنج ۳۰ درصد، در شهر گراش ۴ درصد، در بخش مرکزی گراش ۶ درصد و در بخش ارد ۴۱ درصد آرا را به دست آورد. 

در حالی که جعفرپور در هیچ‌کدام از بخش‌ها اکثریت مطلق آرا را به دست نیاورده بود با به کسب رای بالا از شهر لار توانست با اختلاف به عنوان نماینده مجلس دهم انتخاب شود. 

در این انتخابات ۲۰ نفر در لیست نهایی نامزدها قرار داشتند. که نیمی از آن‌ها به پیش از روز برگزاری انتخابات اعلام انصراف کردند. بیشترین انصراف‌ها مربوط به شهر لار بود. چهار نفر به نفع جعفرپور و منصور محتاجی بدون اعلام حمایت از جعفرپور کناره‌گیری کردند. در گراش از ۶ نامزد تایید صلاحیت شده سه نفر به نفع مردم گراش و یک نفر به بهمنی کناره‌گیری کردند. دیگر نامزدی انصرافی از شهرستان خنج بود که به نفع حسین‌شیری کناره‌گیری کرد. در نتیجه نهایی حسینعلی حسین‌شیری با ۱۰ درصد و میرزا خلیل بهمنی با ۸ درصد کل آرا در رده‌های چهارم و پنجم ایستادند.

نفر دوم انتخابات اسعد زاهدی در روزهای پایانی با حمایت اصلاح‌طلبان در لیست امید قرار گرفت اما نتوانست بیش از ۱۵ درصد آرا را به دست آورد و آرای او به نصف نامزد پیروز نیز نرسید. یوسف محبی نماینده مجلس هفتم در انتخابات مجلس دهم ۱۲ درصد آرا را به دست آورد. 

بعد از ۵ نامزد شهرهای لار و گراش پنج نامزد از مناطق دیگر در رده‌های بعدی ایستادند. 

از ۲۰ نامزد تایید صلاحیت شده دور گذشته ۱۳ نفر در این دوره نیز ثبت‌نام کرده‌اند. از ۱۰ نامزد نهایی انتخابات نیز ۷ نفر در دوره یازدهم حضور دارند. بهمنی، علیزاده و هوشمند سه نفری هستند که در این دوره حضور ندارند.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top