بستن

شماره دوم گراش: باران، انتخابات و محدوده

هفت‌برکه: دومین شماره نشریه گراش در زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی منتشر شد.

روی جلد گراش با تیتر «۳۵ نفر روی خط شروع» و دو داده‌نما وضعیت انتخابات مجلس در جوزه انتخابیه لارستان، خنح و گراش را بررسی کرده است. محمد خواجه‌پور سردبیر گراش در سرمقاله دلیل زیادی نامزدهای انتخابات را بررسی کرده است: «دلایل گوناگونی برای این اشتیاق کاندیداتوری وجود دارد. اگر دلایل شخصی  بگذریم در جامعه‌ای که نهادهای سیاسی و احزاب  به صورت گسترده وجود ندارد و فعالیت سیاسی از طریق احزاب و حتی  سمن‌ها وجود ندارد، انتخابات تنها فرصت علاقه‌مندان به نقش‌آفرینی در سپهر  سیاسی برای حضور در محیط سیاسی و عرضه خود به مردم است.»

خبر اختصاصی گراش در مورد محدوده شهرستان است. خبرنگار گراش در حاشیه ثبت‌نام دکتر جعفرپور برای انتخابات مجلس دهم از او موضوع محدوده را از او پرسیده است: «مرزهای دو شهرستان همان مرز‌های تشکیل بخش است که و دوباره هم ابلاغ شده است.»

مسعود غفوری در گزارش اختصاصی این شماره موضوع مسکن مهر بهزیستی را بررسی کرده است: «سه ماه پیش در هفته دولت، کلنگ احداث پروژه مسکن ۲۰۰واحدی به اسم پروژه مسکن ولی عصر(عج) به زمین زده شد. عملیات ساخت‌وساز این پروژه توسط شرکت تعاونی مسکن تحکیم بنیان در حال انجام است، اما چندوقتی است که حرف و حدیث‌های حاشیه‌ای نیز پررنگ‌تر از قبل شده است. قضیه از این قرار است که این شرکت تعاونی در ابتدا به عنوان «مسکن مهر بهزیستی» تشکیل شد، و قرار بود برای مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی خانه بسازد. اما بعدها نام شرکت عوض شد، و افراد عادی نیز در آن ثبت نام کردند، و مسکن مهر بهزیستی راکد ماند. اکنون مددجویان در صدد احقاق حق برآمده‌اند؛ هرچند مدیران شرکت و مراجع ناظر می‌گویند این شرکت ارتباطی با آن شرکت ندارد.»

صفحه خانواده نیز از خواندنی‌های نشریه گراش است. راحله بهادر در یادداشت «باشگاه‌های ورزشی محفل جدید گپ‌های زنانه» کارکرد جدید باشگاه‌های ورزشی را نشان داده است و در کنار آن گزارشی از وضعیت موسیقی زنان در گراش دارد.

دومین شماره نشریه گراش را می‌توانید از جار بخرید یا این که از پایگاه خبری هفت‌برکه دانلود کنید. (+)

Gerash002که:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top