بستن

حسین غریبی؛ آخرین گزینه مطرح لار ثبت‌نام کرد

هفت برکه (گریشنا): دکتر حسین غریبی، معاون آموزشی سابق دانشگاه آزاد، در وزارت کشور حضور یافته است تا برای نامزدی انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش ثبت نام کند. بیشتر نامزدهای مطرح شهر لار روز قبل از پایان مهلت را برای ثبت‌نام انتخاب کردند. به جز غریبی، امروز جعفرپور، محتاجی و زاهدی نیز وارد گود انتخابات شدند. در روزهای پیش نیز رحیمی‌نژاد و محبی از چهره‌های شناخته شده لار ثبت‌نام کرده بودند.

دکتر حسین غریبی متولد آبان ۱۳۳۷ در لار و ساکن تهران است. او که رتبه استادی در دانشگاه تربیت مدرس تهران را دارد، دو سال پیش از طرف رییس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد و تا تیرماه امسال در این سمت حضور داشت. (خبرها در گریشنا + و +) او تا پیش از انتصاب به سمت معاون آموزشی دانشگاه آزاد، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود و سال‌های پیش نیز ریاست پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایران‌داک) را بر عهده داشت.

در تماس تلفنی با خبرنگار هفت برکه، دکتر غریبی می‌گوید: «هنوز در صف نام‌نویسی هستم، و ان شاء الله تا ساعتی دیگر ثبت نام را انجام می‌دهم.» او هدف از ورودش به رقابت‌های انتخاباتی را نیز این‌گونه توضیح می‌دهد: «تا همین چند وقت پیش تمایلی به حضور نداشتم، اما اصرار دوستان و فعالان سیاسی و اجتماعی، و توجه به فضای اجتماعی و شرایط توسعه‌یافتگی کشور، باعث شد به حضور قانع شوم.» او نگاهی کلان‌تر به انتخابات و نتایجش دارد: «هدف از انتخابات، توسعه بینش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم است تا نوعی هم‌افزایی حاصل شود که به نفع کل منطقه و کشور باشد.»

فعالان اجتماعی و سیاسی، او را فردی اصلاح‌طلب می‌شناسند. او در مورد گرایش سیاسی خود به هفت برکه می‌گوید: «مقالات من و نظراتم در زمینه‌های سیاسی در این سال‌ها، گرایش سیاسی من را کاملا مشخص می‌کند. به کسانی که می‌خواهند با دیدگاه‌های من بیشتر آشنا شوند تا فضا برای ابراز نظرات موافق و مخالف ایجاد شود، پیشنهاد می‌کنم مقالات من را در فضای مجازی، از جمله سایت آنا (خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی)، خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایران‌آنلاین و … بخوانند.»

او احتمال حضور در لیست‌های انتخاباتی را نیز رد نمی‌کند، ولی می‌گوید: «این موضوع را باید به بعد از اظهار نظر شورای نگهبان موکول کنیم. اجازه دهید ببینیم چه فضایی پیش می‌آید.»

در بحث اجماع نیز دکتر غریبی مذاکرات را به آینده موکول می‌کند: «هنوز با هیچ‌کدام از دوستان در این زمینه صحبتی نداشته‌ام. همه باید به جمع‌بندی برسیم، و در آینده حتما مذاکرات را انجام خواهیم داد.»

حسین غریبی کارشناسی شیمی خود را از دانشگاه شیراز گرفته است، و کارشناسی ارشد و دکترایش سال ۱۳۶۹ در دانشگاه سالفورد انگلستان به پایان رسید. پس از بازگشت از انگلستان، او عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران شد، و تا اکنون به رتبه علمی استاد و پایه ۳۰ عضو هیئت علمی این دانشگاه رسیده است (روزمه در سایت دانشگاه).

بیشتر فعالیت‌های علمی او در پژوهشگاه علوم و فناوری ایران معروف به ایران داک متمرکز بوده است. غریبی از پاییز ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۳ رئیس مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران بود و با تغییر نام این مرکز به پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران تا سال ۱۳۸۶ ریاست پژوهشگاه را بر عهده داشت.

Hossein Gharibi02

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top