هفت‌برکه: اضافه شدن مرحله پیش‌‌ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی و راحتی این مرحله باعث شد که رکورد ثبت‌نام نامزدها در این دوره شکسته شود. اما افزایش تعداد نامزدها در حوزه انتخابیه پنج شهرستان جنوب فارس کمتر از افزایش سایر نقاط استان بوده است. 

به گزارش هفت‌برکه با رسیدن تعداد نامزدهای ثبت‌نامی انتخابات مجلس به ۴۰ نفر، رکورد ثبت‌نام ادوار انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم شکسته شد.

دوره یازدهمین ۳۹ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در جنوب فارس نامزد شدند که این آمار تا ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ برای این دوره به ۴۰ نفر رسید.

به دلیل آسان‌تر و آنلاین شدن مرحله پیش‌ ثبت‌نام، بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان فارس آمار ثبت‌نام نامزدها ۹۰ درصد افزایش داشته است که در جنوب فارس این آمار افزایش ۲ درصد بوده است.

در استان فارس بیشترین تعداد ثبت کنندگان در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۶۸۳ نفر و کمترین مربوط به حوزه انتخابیه لارستان، خنج، اوز، گراش، جویم با ۴۰ نفر بوده است.

از این ۴۰ نفر قاسم فرسوده، احمد حسن‌نژاد، محمد ناصری و جواد اسدی از شهر گراش و علاالدین بروجردی، رحیم مقیمی، داریوش الهامیان، علیرضا شاهرخیان، احمد امیدی از شهر و بخش‌های لارستان و ثبت نام خود را در رسانه‌ها به صورت عمومی‌ اعلام کرده‌اند. 

امروز ۲۲ مردادماه آخرین مهلت پیش‌ ثبت‌نام نامزدها در سامانه https://keshvar.moi.ir است. ثبت‌نام نهایی هفته آخر مهرماه انجام می‌شود و انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. 

Majles Sabtnam