4382صحبت‌نو در شماره بیست و هفتم خود عکسی از شهردار لار را در صفحه اول کار کرده است. حق‌شناس، شهردار لار در گفتگویی با صحبت‌نو، جشن عیدانه را هدیه‌ای کوچک به مردمی بزرگ لقب داده است. شب‌های نخست سال نو شهرداری لار با دعوت از هنرمندان کشور، به مدت شش شب در میدان امام خمینی لار برگزار کرد. شهردار لار در قسمتی از صحبت‌هایش بودجه تصویب شده شهرداری برای سال جاری را حدود یازده میلیارد تومان اعلام کرده است.

نیم دیگر صفحه اول این شماره به جلسه «تشکل لارستان بیدار» اختصاص داده شده است. صحبت‌نو روزهای نخست سال را از پرکارترین روزهای این تشکل عنوان کرده که تاسیس «دایره ارزی» بانک ملت یکی از فعالیت‌های این گروه اعلام شده. مدیر کل راه و شهرسازی لارستان نیز در صفحه دوم این شماره به برنامه این اداره در خصوص سامان دهی راه‌های خور شهر قدیمع ورودی شهر لطیفی و دو بانده شدن مسیر لر بندر عباس اشاره کرده است. در خبری دیگر نیز با این عنوان که «در صورت انجام برخی همکاری‌ها، لار چهارصد کیلومتر به مشهد نزدیک‌تر خواهد شد» که چنانکه در خبر آمده با هماهنگی با چندین جا این امر صورت می‌پذیرد که صحبت‌نو هماهنگی آن را به عهده دکتر جعفرپور گذاشته است. خبر نکوداشت استاد ارفعی و بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روحانیت لارستان و چند بنای تاریخی این شهر نیز در این شماره دیده می‌شود.

صحبت‌نو در این شماره دو سالگی خودش را تجربه می‌کند. یادداشت‌هایی از نویسندگان منطقه و اعضای تحریریه این نشریه در این شماره دیده می‌شود. صادق رحمانی، سردبیر افسانه گراش نیز در یادداشتی به این بهانه آغاز سومین سال انتشار این نشریه را تبریک گفته است. صفحه فرهنگ و هنر این شماره به کتاب فواره‌های بی‌برگشت، مجموعه اشعار خلیل روئینا با گفتگویی کوتاه با نویسنده پرداخته است.

گفتگو با عضو تیم ملی بزرگسالان پرورش اندام و یادداشت‌های کوتاه صفحه آخر از دیگر خواندنی‌های این شماره است.