بستن

عکس‌هایی از بحران پس از باران، در خیابان بسیج

گریشنا: «باران‌های چند روز اخیر نشان داد؛ مناطق مختلف شهر به خصوص خیابان بسیج توانایی پایینی در مقابله با سیل و سایر حوادث طبیعی دارد.» این حرف را مهندس زارع؛ شهردار گراش می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری؛ پس از مدت‌ها انتظار، باران رحمت الهی بر شهر و همچنین منطقه نازل شد. بارانی که برای عده‌ای از همشهریان شادی و شعف و برای عده‌ای دیگر نگرانی و اضطراب به همراه داشت.

در پی اخطارهای متعدد هواشناسی استان فارس در هفته گذشته مبنی بر احتمال وقوع سیل،آب گرفتگی معابر و شکستن درختان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آبان ماه، ستاد بحران شهرداری گراش با آمادگی کامل و حضور بی‌وقفه شهردار و اعضای شورای شهر در کنار مردم و همچنین ایجاد هماهنگی‌های لازم با تمامی نیروهای خود، از جمله آتش‌نشانی، شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری، مالکین وسائط نقلیه سنگین؛ سلمان رضایی، شیخی، پرده نشین، جعفریان و دانشور و حمایت مردمی و با تلاش شبانه‌روزی ستاد مدیریت بحران شهرداری، نیروهای امدادی هلال‌احمر و حمایت مردمی خوشبختانه از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری به عمل آمد.

با اقدامات پیشگیرانه شهرداری گراش در خصوص تعریض و عمیق کردن کانال مسیر آب‌ها به سمت خیابان بسیج در ماه گذشته و همچنین تعویض مسیر عبور آب از کانال‌های زیرزمینی به جداول و مسیر فاضلاب در قسمت ابتدای خیابان بسیج نقش به سزایی در کاهش خطرات سیل  وآب‌گرفتگی به وجود آمد.

مهندس زارع؛ شهردار گراش طی گفت‌وگو با روابط عمومی شهرداری درباره مقاومت شهر در برابر حوادث طبیعی خاطر نشان کرد: «باران دیروز نشان داد  مناطق مختلف شهر علی‌الخصوص خیابان بسیج توانایی پایینی در مقابله با سیل و سایرحوادث طبیعی دارد. از این رو شهرداری و شورای شهر ضمن بهره‌مندی ازهرگونه نیروهای متخصص و با تجربه بومی و غیر بومی در جلسات آتی شورا در نظر داریم با بررسی و کسب تجربه از بحرانی که پشت سر گذاشته شده و  ارائه راهکارهای عملی در مقابل حوادث طبیعی احتمالی در آینده، شهری مقاوم‌تر از گذشته احداث نماییم.»

shardari3

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. خدا قوت نارنجی پوشان
    همیشه سعی میکنم کاری نکنم ک باعث اذیت این عزیزان شه
    امیدوارم بقیه هم بتونن کمتر اشغال بریزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top