بستن

MRI شش میلیاردی تا یک ماه دیگر در بیمارستان گراش

گریشنا:بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) گراش مجهز به دستگاه MRI شد. این دستگاه تا یک ماه دیگر در ساختمانی تازه تاسیس در این بیمارستان، نصب و راه‌اندازی می‌شود. 

طی تماس تلفنی خبرنگار گریشنا با دکتر محقق، قائم مقام ریاست بیمارستان و معاون توسعه‌ی منابع انسانی در دانشکده؛ این دستگاه پیشرفته با امکانات کامل و هزینه‌ی پنج میلیارد و دویست میلیون تومان از شرکت زیمنس، یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های آلمانی خریداری شده است و تمام هزینه‌ی آن را یکی از خیرین گراش که از ما می‌خواهد نامش محفوظ بماند پرداخت کرده است.

این دستگاه قرار است تا یک ماه دیگر در یکی از ساختمان‌های تازه تاسیس،جنب زایشگاه بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) افتتاح شود، ساختمان نیز در مدت یک سال و با هزینه‌ی یک میلیارد تومان به همت این خیر گراشی ساخته شد.

محقق در ادامه گفت:« تا قبل از این بیماران برای انجام ام.آر.آی به مرکز استان که نیاز به طی کردن مسافتی طولانی بود و یا شهر‌های اطراف که از لحاظ امکانات در سطح مناسبی نیست ارجاع داده می‌شدند اما با ورود این دستگاه به شهرستان نه تنها گراش از این جهت مستقل می‌شود، بلکه می‌تواند بیماران منطقه‌ی جنوب ایران از جمله استان هرمزگان و بوشهر را نیز پذیرش و پوشش دهد.»

در سایت نمناک در مورد کاربرد‌های این دستگاه آمده است؛«MRI روشی است که می توان با کمک گرفتن از آن بدون تابش اشعه ایکس تصاویر بسیار دقیق و واضحی از اندام‌های درون بدن به دست آورد. در ام آر آی ابتدا بیمار در یک میدان مغناطیسی قوی قرار گرفته و سپس امواج رادیویی به سوی او تابیده می‌شود. امروزه M.R.I در تشخیص بسیاری از بیماری‌ها و ضایعات اعضاء مختلف بدن به کار می‌‍رود.
همچنین از این روش می‌توان برای تشخیص، درمان و دنبال کردن مسیر بیماری استفاده نمود. مثلا تمام ناهنجاری‌های مغز و نخاع به وسیله MRI نشان داده می‌شود.
با این روش می‌توان تشخیص داد که درد کمر به علت درد عضله است و یا به علت فشار روی عصب و همچنین در درمان و تشخیص و روند توسعه سرطان از این روش استفاده می‌شود.»

پیگیری و بررسی کارشناسی خرید این طرح برای اخذ مجوز، خرید دستگاه، حمل و انتقال دستگاه، راه‌اندازی و کارهای احداث ساختمان نیز به عهده‌ی دکتر محقق بوده است.

این دستگاه پیشرفته از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) تهران وارد ایران، و در روز تاسوعای حسینی به بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش منتقل شد.
زمان افتتاح و راه اندازی این دستگاه از طریق سایت علوم پزشکی گراش به اطلاع عموم خواهد رسید.

MRI4

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

28 نظر

  1. سلام.واقعا دست تک تک خیرین و متولیان این کار درد نکنه ، خدمت بزرگی به شهر گراش کردن.
    و انشاالله این بخش هم مثل بقیه بخش های بیمارستان باندبازی نشه و جوری بشه که فقط چندنفر سودجو استفاده کنند و رییس بازی در بیارن…انشالله مردم گراش بتونن ازش استفاده کنند و پرستارهای گراش و پرسنل گراشی در اون مشغول بکار بشن…ولی مثل خیلی از موارد پرسنل و پرستار از جاهای مختلف میاد و تمام پرستارهای گراش توسط چندتن از روسا قسمتها با دلایل خیلی مسخره که اینجا جای برای گفتن اینها نیست اخراج میکنند. امیدوارم خدا ازشون نگذره که با ابروی مردم بازی میکنند.

    1. اولا پرستار گراشی و غیر گراشی فرق نمیکنه، همه برای مریض زحمت میکشن. در کادر درمان همه هم و غم شون مریضه و لذا بومی و غیر بومی فرقی نداره و من مخلص همه همکاران غیر گراشی هستم. ثانیا توی این چندسالی که من توی بیمارستان هستم تا حالا اخراج پرستار ندیدم، خواهشا به این قشر زحمتکش توهین نکنید. متاسفانه استقبال گراشی ها از این شغل خیلی کمتر از جاهای دیگه هست من خودم چندین پرستار میشناسم که بیمارستان بهش زنگ زده ولی یا بخاطر بچه داشتن نیومده سرکار یا شوهرش نذاشته یا این شغل رو دوست نداره! اگه پرستار گراشی شایستگی خودش رو نشون بده و یه کم حوصله داشته باشه و دردسر مسئولیت رو بپذیره مسئولین روی سر میذارنش . در ضمن قابل توجه منتقدین من فامیل هیچ کدوم از مسئولین بیمارستان نیستم ولی کوچیک همه پرستاران زحمتکش بیمارستان گراشم هم گراشی و هم غیر گراشی

  2. خداوند انشاالله به خیران شهر خیر دنیا و اخرت عطا کند خداوند بدر و مادرتان را بیامرزد انشا الله ذخیره اخرتتان باشد ما برایتان دعا میکنیم انشاالله خداوند استجابت فرماید

  3. خوبه که ما این خیرین رو داریم وگرنه که تا حالا مرده بودیم.خدا کنه دکترش هم بیاد و بمونه نه مثل چیزهای دیگه بگن دستگاهش رو داریم اما دکترش نه

  4. ضمن تشکر ویژه از این حیر محترم بخاطر همت درانجام این امر مهم
    باید گفت لارستانیها اعم از گراشی- لاری-اوزی و……… از دیرباز در امر خیر پیشگام بوده اند
    انشالله خدای منان انان را که در حیات و چه در اخرت قرین رحمت خود نماید

  5. جزاکم الله خیرا.
    خداوند به همه خیران عزیز. طول عمر با عزت.بده.
    ان شاءالله خدا قبول کنه و به زندگیشون برکت بده
    بسیاربسیار خوشحال شدم.بیمارستان گراش از هر نظر بهتر و مجهزتر از بقیه بیمارستانهای منطقه هست.فقط همین کم داشت که عزیزان همت کردن..
    صدها فرشته بر آن دست بوسه میزنند
    کز کار خلق یه گره بسته وا کند.

  6. ای خیر خیلی ممنون و انشاءالله که خدا ازت قبول کنه

    یک سوال شش میلیارد از کجا اومد؟
    یک نفر و کمک کردن شش میلیارد به بیمارستان واقعا تعجب اوره
    قصد تهمت و فکر بدی ندارم

    1. می گویند فضولی را بردند جهنم ایراد گرفت که چرا هیزمش تر است؟؟
      فضولی موقوف.. و ادب یاد بگیر. (ای خیر معنی اش چیست)؟
      انشالله چشم حسود کور شه

    2. دوست عزیز این خیر همان خیر بزرگ نام آشناست که تابحال اماکن دهها میلیاردی دیگری را قبلا در گراش ساخته و در هیچ بنایی هم اسم خودش رو نمینویسه. پس جای تعجبی نداره

  7. چه زیباست این همه قدر شناسی وسپاس از چنین خبری بزرگ . دوست داشتم همراه با این سپاس از زحمات . پیگیری و فعالیتهای . ریاست وکارکنان محترم بیمارستان گراش نیز تشکر میشد .خسته نباشند و دستانش پر توان باد …کاش کاش مسولین وزارت بهداشت ودیگر دولتیان در ازای کار بزرگ هر خیری .بدر خواستی جوابگو بودند .

  8. با سلام
    گاهی مواقع توی این فکر می افتم که چرا کج خیال و منفی باف هستیم و کارای انجام شده و در حال انجام را ساده مینگریم بجای این نمیشه که مثبت اندیش بود وتمام تلاش را در راه پیشرفت واتحاد بکار ببریم بیشتر بیندیشیم به امید ان روز

  9. آفرین به این خیر عزیز و فهمیده. امیدوارم که خداوند صد برابرش را به ایشان عطا کند. امیدوارم دیگر خیران عزیز مان هم یاد بگیرند که را کجا و چگونه خیرات کنند. مثلا جوانان شهرمان را در پیدا کردن کار و زندگی شاد و سالم کمک کنند.
    با هم از این همشهری عزیز و محترم ممنون.

    1. باسلام
      درود بی پایان بر ابرمرد نیکوکار و ریاست و معاونت محترم و کلیه دست اندرکاران زحمتکش بیمارستان امیرالمومنین – علیه السلام- گراش
      شهروندان محترم؟؟! قدردان زحمات عظیم این عزیزان باشید و خدا را شکر کنید و خودتان را محک بزنید که برای این شهر خیَرساز چه کاری انجام داده اید و بعد زبان انتقاد باز کنید.

  10. بعضی غیر گراشیها اینجا کامنت میزارن و میخان جوری وانمود کنن که ما با خودمون بد هستیم. ما هم این خیر رو میشناسیم و پشت همشهری های خودمون مث کوه وایسادیم پس مطمئن باش با یه کلمه و یه حرف نمیتونی کارهای بزرگی رو که خیرین یک عمره تو گراش با دسترنج پاک و حلال انجام میدن زیر سؤال ببری .بعضی بزرگیها!!!! با اسم به وجود نمیاد. عمل میخاد و دل پاک !!!!

  11. اون آقایی که به دروغ مینویسه گراشی!اگر گراشی بودی میدونستی کیه؟از ادب که تهی هستی لا اقل افترا نزن.این همه ساخت و ساز جمکران و بیمارستان کنارش به همت این بزرگمرد می باسد.

  12. جا داره از زحمات جناب آقای دکتر محقق هم که سالهاست زحمات زیادی رو برای توسعه بهداشت و درمان شهرستان گراش میکشن تشکر و قدردانی بشه. در واقع کار خیر خیرین سلامت شهرستان توسط ایشون مدیریت و انجام میشه. خدا به صاحبان و بانیان خیر خصوصا در حوزه سلامت خیر دنیا و آخرت عطا کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

28 نظر
scroll to top