بستن

روابط عمومی‌ها، پلی بین مردم و ادارات

گریشنا:در عصر ارتباطات روابط عمومی نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند. در هفته‌ی بزرگداشت روابط عمومی گریشنا به سراغ سه مسوول روابط عمومی در گراش رفته است که در این مدت بیشترین فعالیت و همکاری را با سایت گریشنا داشته‌اند.

مرتضی موغلی فرزند عبدالعزیز متولد دی ماه ۱۳۶۷، موغلی بیشتر خبر‌های ورزشی می‌نویسد و شروع فعالیتش برمی‌گردد به سال ۱۳۸۵ زمانیmogli که او روابط عمومی هیات پینگ‌پنگ گراش بود هر چند که موغلی آموزش تخصصی در مورد این حرفه ندارد اما مطالعه‌ی مجلات و روزنامه‌های ورزشی و همین‌طور وبلاگ‌نویسی باعث شد تا حدودی در این زمینه مهارت کسب کند.

او با نشریات محلی از جمله افسانه‌ی گراش، عصر گراش، صحبت نو، میلاد لارستان، خبر جنوب همکاری دارد و علاوه بر آن در دنیای مجازی نیز مدیر سایت اداره‌ی ورزش و جوانان است و به عنوان خبرنگار و عکاس در این سایت فعالیت می‌کند گزارش و خبر‌های ورزشی موغلی را می‌توانید در سایت‌‌های پینگ‌پنگ فدراسیون ایران،گریشنا، رویداد شهر، صدای حق و …  نیز بخوانید.

موغلی اعتقاد دارد گزارش دادن عملکرد و اخبار ادارات به مردم به نوعی احترام به همشهریان محسوب می‌شود و از طرفی فعالیت‌های یک اداره زمانی نمود پیدا می‌کند که جامعه و مسولان نیز  در جریان آن قرار گیرند و لازمه‌ی ایجاد این ارتباط دوسویه روابط عمومی است که می‌تواند پلی باشد برای ارتباط بین ادارات و سازمان‌ها با جامعه و بالعکس.

او از مدیران سایت‌های محلی انتظار دارد تا با انتشار اخبار  در ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر با روابط عمومی‌ها همکاری داشته باشند.

موغلی در حال حاضر کارشناس امور ورزش در پالایشگاه فجر جم است.

Mehrdad Badi zadeganمهرداد بدیع‌زادگان فرزتد علی‌رضا متولد خرداد ۱۳۶۷ او روابط عمومی آموز ش و پرورش است و خبر‌های این اداره را در سایت روابط عمومی آموزش و پرورش منتشر می‌کند. بدیع‌زادگان دوران تحصیل خود را در مدارس شهید عالمی، ابوریحان،کامروا و سیدالشهدا گذرانده است و در این دوران چندین بار در رشته‌ی قرائت و چندین بار در رشته‌ی پرورش اندام در مسابقات منطقه‌ای به کسب مقام رسیده است. از سال ۸۴ با فعالیت در چاپخانه‌ی نقشینه وارد عرصه‌ی چاپ شد و از سال ۹۰ به استخدام آموزش و پرورش شهرستان درآمد و در قسمت انبارداری شروع به کار کرد تا این که آذر سال  ۹۲ با توجه به آشنایی‌اش با کامپیوتر و روابط عمومی قوی علاوه بر انبارداری فعالیت خود را در  قسمت روابط عمومی اداره نیز شروع کرد او در حال حاضر دانشجوی رشته‌ی حقوق ثبتی و دبیر ستاد طرح تکوین ارباب رجوع است او نیز با سایت‌ها و نشریات محلی همکاری دارد و می‌گوید توقع زیادی از مدیران سایت‌ها و نشریات ندارد جز نشر اخبار و اطلاع‌رسانی به مردم.

باقر شکاری فرزند اصغر متولد دی ماه ۱۳۶۹ دانشجوی ترم آخر IT؛ او نجاتگر است و درقسمت روابط عمومی هلال‌احمر فعال است. او از سال ۸۲ امدادگر شد و سال ۸۸ با گذراندن دوره‌‌ای تخصصی در لامرد به عنوان نجاتگر به آسیب‌دیدگان حوادث امداد می‌رساند او همین‌طور مربی تخصصی نجاتگری shekariجاده(اسکان اضطراری) نیز هست. اما شروع فعالیتش در روابط عمومی مربوط می‌شود به سه سال قبل، شکاری هیچ آموزشی در زمینه‌ی خبرنگاری ندارد اما سال قبل یک دوره آموزش خبرنگاری را در  شیراز گذراند. او می‌گوید:« به ازای فعالیتم هیچ حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنم و به خاطر علاقه‌ای که به روابط عمومی و خبرنگاری دارم با سایت‌ها و نشریات محلی همکاری می‌کنم.» او از مدیران سایت‌ها انتظار دارد تا واقعیت‌ها را بدون هیچ کم و کاستی به گوش مردم برسانند.

از دیگر فعالان روابط عمومی و اخبار ادارات حجت عابدی است. او هر چند جوان است اما در طی این مدت با ادارات و نهادهای گوناگون به عنوان روابط عمومی همکاری داشته است. عابدی در حال حاضر سمت روابط عمومی شورای اسلامی شهر را بر عهده دارد اما تمرکز اصلی او انتشار اخبار ادارات از طریق فرمانداری است. افرادی دیگری نیز کم و بیش با مجموعه هفت برکه همکاری داشته‌اند. فعال‌ترین‌های آن‌ها در عرصه‌ی روابط عمومی بلبلی روابط عمومی اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت،ابوالحسن جسینی در شهرداری گراش، شادمهر اداره‌ی دامپزشکی، حسینی اداره‌ی تبلیغات،زهرا صامت اداره‌ی بهداشت و مهدی خوشبخت دانشکده‌ی علوم پزشکی هستند که در این مدت اخبار و گزارش‌های خود را برای گریشنا و نشریه‌ی افسانه ارسال کرده‌اند.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top