هفت‌برکه: در آستانه روز روابط عمومی از ۹ روابط عمومی برتر ادارات گراش در سال گذشته تقدیر شد. 

به گزارش هفت‌برکه، جلسه همفکری مدیران شهرستان، روابط عمومی ادارات و رسانه‌ها به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ روز ارتباطات و روابط عمومی در سالن جلسات فرمانداری گراش برگزار شد. این جلسه به دلیل ماموریت فرماندار، سه روز زودتر ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این جلسه ۹ روابط عمومی برتر شهرستان گراش معرفی شدند و برای سایر روابط عمومی نیز لوح تقدیر صادر شد. مجتبی بنی‌اسدی، روابط عمومی آموزش و پرورش گراش؛ حجت عابدی، روابط عمومی فرمانداری؛ سیامک آزادی، روابط عمومی شهرداری؛ نادر پورغلام، روابط عمومی آبفا گراش؛ مهدی خوشبخت، روابط عمومی علوم پزشکی گراش؛ محسن افشار، رییس و روابط عمومی ورزش و جوانان؛ شیدا شرقی، روابط عمومی و مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت گراش؛ عبدالرضا راجی، روابط عمومی جهاد کشاورزی؛ و عوض دبستان، روابط عمومی هلال‌احمر گراش؛ ۹ روابط عمومی برتر بودند و از سایر روابط عمومی ادارات نیز با لوح تقدیر یاد شد. 

Ravabet Omomi 01

فرماندار: مردم باید چشم‌انداز خوبی از عملکرد ما داشته باشند

فرماندار گراش با تبریک روز روابط عمومی‌ها گفت: این جلسه کمترین تشکر از روابط عمومی‌هاست. اطلاع‌رسانی مبتنی به روشنگری کامل می‌تواند ما را به هدف اصلی برساند. اگر بتوانیم با روایت اول، مستند و بی‌طرفانه اقدامات خودمان و همکاران را به استحضار مردم برسانیم قطعا مثمر ثمر خواهد بود و مردم تشخیص خواهند داد.

طاهرزاده فرماندار گراش خطاب به مدیران ادارات گفت: روابط عمومی‌ها زبان گویای شما هستند و اگر آن‌ها را تکریم کردید خودتان را تکریم کرده‌اید و سعی کنید میز مستقل، اتاق مستقل و امکانات را اختیار آن‌ها قرار دهید.

رییس شورای ادارای شهرستان گراش گفت: اگر نتوانیم در عرصه روابط عمومی درست عمل نکنیم به جای ما تحلیل و تفسیر خواهند کرد و روایت اول را خواهند گفت. تلاش ما در شهرستان همه جانبه بوده و اگر شما روابط عمومی را فعال نگه دارید این اقدامات به گوش مردم می‌رسد. مردم منتظرند. خبرهای اقدامات تان را به گوش مردم برسانید. چون مردم پیگیر و پی جور هستند و خواسته و یا ناخواسته در حال قضاوت هستند. مردم باید یک چشم‌انداز خوبی از عملکرد ما داشته باشند.

فرماندار گراش با اشاره ضعف‌های موجود در حیطه اطلاع‌رسانی گفت: یکی از نکاتی که حضرت آقا تذکر دادند این دولت متاسفانه در بحث اطلاع‌رسانی به خوبی عمل نکرده است. امیدواریم در اقناع‌سازی افکار عمومی بتوانیم موفق باشیم. اگر اعتمادسازی کنیم مردم هم به عنوان صاحبان انقلاب و نظام به ما اعتماد خواهند کرد.

حجت عابدی: با حضور شبکه‌های اجتماعی وظیفه روابط عمومی‌ها تغییر کرده است

حجت عابدی دبیر شورای روابط عمومی شهرستان گراش گفت: روابط عمومی‌ها قلب تپنده هر دستگاه و سازمانی بوده و وظایف سنگین و رسالت‌های خطیری را در بخش‌های مختلف از ارتباط با رسانه‌ها تا پاسخگویی به شبهات و انتقادها و تکریم مراجعه‌کنندگان برعهده دارند.

عابدی گفت: مهمترین موضوع ضرورت تقویت ارتباط روابط عمومی ادارات شهرستان با رسانه ها است. روابط عمومی و رسانه‌ها اعضای یک خانواده هستند که باید دست در دست یکدیگر و با کمک هم در جهت منافع مردم و معرفی دستاوردهای دولت و نظام گام بر داریم و با امید آفرینی در جامعه به سمت توسعه و پیشرفت ببریم.

روابط عمومی فرمانداری گراش گفت: با وجود این که خیلی از ادارات ما پست روابط عمومی ندارند وظایفی که به آن محول شده را به نحو شایسته انجام دهند.درخواست ما از مدیران ادارات این است که حداقل امکانات را برای روابط عمومی فراهم کنند. در دنیای امروز بدون حضور روابط عمومی برنامه محور، نمی‌توان به سوی اهداف حرکت کرد و روابط عمومی با تکیه بر دانش عمیق و هنر خلاقانه و کاربردی در شکل گیری ارتباط موثر و سالم ایفای نقش می‌نماید.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی شهرستان گراش گفت: «امروزه با ورود فضای مجازی و توسعه شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی، دیگر نمی‌توان از روابط عمومی‌ها تنها وظایف و تکالیف گذشته را انتظار داشت و پوست اندازی و حرکت آنها از فضای سنتی به دنیای مدرن و جدید اطلاع رسانی ضروری و الزامی است.»

رییس فرهنگ و ارشاد: رسانه‌ها، روابط عمومی ما نیستند

در این جلسه هر کدام از حاضرین دقایق کوتاهی دیدگاه خود را در مورد عملکرد روابط عمومی‌ها بیان کردند. 

دکتر مهدی محسن‌زاده رییس دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: روابط عمومی دانشکده با وجود این که نیروی چندانی ندارند تمام اخبار مجموعه علوم پزشکی را به خوبی پوشش می‌دهند و زبان گویای علوم پزشکی هستند. نباید تاثیرگذاری رسانه‌ها را در این مورد نادیده بگیریم. به قول مقام معظم رهبری گفتند رسانه‌ها می‌توانند از موشک و پهپاد موثرتر باشند.

حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی گراش که خود فعال رسانه‌ای است با دو پیش‌نهاد گفت: سایت فرمانداری فعال شود تا همه ادارات بتوانند اخبار خود را از طریق سایت فرمانداری منتشر کنند و فعالیت هر اداره در این مورد سنجش شود. دوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی هم می‌تواند کمک کند کیفیت و کمیت اخبار را افزایش دهد.

سجاد فتحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها روابط عمومی ما نیستند و مستقل عمل می‌کنند. هر چند ما در گراش روابط خوبی با رسانه‌ها داریم و گاهی نقش روابط عمومی را بر عهده می‌گیرند. ادارات می‌توانند به جای انتشار بنر که هزینه بالایی هم دارد از رسانه‌ها برای انتشار اطلاعیه‌ها و مناسبت‌ها را استفاده کنند.

سرهنگ انصاری جانشین فرمانده انتظامی گراش گفت: من اخبار را در شهرستان‌های مختلف رصد می‌کنم و رسانه‌های گراش عملکرد خوبی دارند رسانه‌ها بدون حب و بغض اخباری را می‌اندازند. اما نکته‌ای که وجود دارد گاهی عکس مسئولین محترم به صورت نصفه و نیمه منتشر می‌شود.  

شهردار گراش، روابط عمومی آبفا، روابط عمومی علوم پزشکی گراش و رییس بنیاد شهید از دیگر مدیرانی بودند که دقایق کوتاهی سخن گفتند

خواجه‌پور: حیطه اختیارات روابط عمومی مشخص شود 

محمد خواجه‌پور مدیر رسانه‌های هفت‌برکه گفت: این روز مختص به روابط عمومی‌ها و روز خبرنگار مختص رسانه‌ها به خاطر همین ما هم از طرف رسانه‌ها از دوستان فعال در روابط عمومی‌ها تشکر می‌کنیم که همکاری خوبی با رسانه‌ها داشته‌اند. 

خواجه‌پور گفت: توقع ما از ادارات این است که حوزه اختیارات رییس و روابط عمومی مشخص باشد. گاهی مسائلی است که روسا دست روابط عمومی‌ها در پاسخگویی می‌بندند و از طرف دیگر گاهی روابط عمومی‌ها حرف‌هایی می‌زنند که بعد رییس و مدیر آن اداره تکذیب می‌کند. 

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه در پاسخ به سرهنگ انصاری گفت: به دلیل احتمال بسته شدن صفحه‌های اینستاگرامی برای انتشار عکس‌های نظامیان در اینستاگرام محدودیت داریم و ممکنه است صفحه رپورت یا کاملا بسته شود. اتفاقی که برای چند رسانه در گراش و لار افتاده است و به همین دلیل حداقل در اینستاگرام باید مواظب انتشار عکس عزیزان سپاه و نیروی انتظامی باشیم. 

خواجه‌پور ضمن معرفی همکاران خود در موسسه هفت‌برکه گفت: توقع ما این است اگر انتقاد یا گلایه‌ای از رسانه‌ها وجود دارد مستقیما با مدیران رسانه مطرح شود نه این که بعضی از مدیران بدون ارسال توضیح و جوابیه مستقیما اقدام به شکایت از افراد و رسانه‌ها می‌کنند.