بستن

۲۵ نفر از کلاس مرتضی موغلی قدم در راه داوری تنیس روی میز گذاشتند

هفت برکه: دوره‌ی داوری درجه ۳ تنیس روی میز با حضور ۲۵ شرکت‌کننده از مناطق جنوب استان فارس به میزبانی گراش برگزار شد.

به گزارش هفت برکه: ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه، دوره‌ی داوری درجه ۳ تنیس روی میز در بخش تئوری در ساختمان آموزش دانشکده علوم پزشکی گراش و در بخش عملی در سالن آکادمی تنیس روی میز گراش در حال برگزاری است. افرادی که موفق به قبولی در آزمون کتبی و عملی شوند از سوی فدراسیون تنیس روی میز کارت رسمی داوری دریافت می‌کنند و امکان داوری در مسابقات رسمی را خواهند داشت.

مهدی یحیایی، مسئول هیات تنیس روی میز شهرستان گراش با اشاره به بالا بردن سطح داوری در منطقه به عنوان هدف برگزاری این دوره‌ی آموزشی گفت:«با پیگیری‌های که در هیات تنیس شهرستان گراش انجام دادیم، توانستیم میزبانی این دوره داوری درجه ۳ را به دست بیاوریم. لازم است تشکر کنم از مجموعه فدراسیون تنیس روی میز که این دوره را برای ما فراهم کردند و هیات تنیس روی میز استان که پیگیر برگزاری این دوره در گراش بودند، معمولا امتیاز برگزاری این دوره‌های آموزشی را به شهرهای بزرگ می‌دهند منتهی با توجه به استقبالی که از برگزاری دوره‌های قبل در گراش داشتیم این امتیاز بار دیگر به گراش داده شد و در این دوره نیز ۲۵ شرکت‌کننده از شهرستان‌های مختلف استان فارس و حتی هرمزگان حضور دارند.»

او در ادامه با بیان این که مرتضی موغلی، داور برجسته گراشی به عنوان مدرس در این دوره حضور دارد، گفت:«این دروه به صورت مشترک با حضور خانم‌ها و آقایان در حال برگزاری است و آقای مرتضی موغلی مدرس دوره هستند. او تنها مدرس دوره داوری در سطح جنوب کشور است.»

او با تاکید روی این موضوع که شرکت‌کنندگان رضایت خوبی از برگزاری این دوره‌ی آموزشی در گراش دارند، ادامه داد:« خوشبختانه شرکت‌کنندگان از نحوه برگزاری و امکانات و تجهیزات مناسب برای برگزاری دوره راضی هستند. ما توانستیم به صورت رایگان برای شرکت‌کنندگان خوابگاه تامین کنیم و کلاس‌های بخش تئوری را در دانشکده برگزار کنیم و نهایت قدردانی را از مجموعه دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش داریم که با ما همکاری داشتند.»

یحیایی ادامه داد:«ما برای این که شرکت‌کنندگان به خصوص ورزشکاران منطقه را برای حضور در این دوره ترغیب و تشویق کنیم برای هزینه‌ی ثبت‌نام در این دوره ۵۰ درصد تخفیف قائل شدیم. تلاش ما این بود که سطح داوری و تعداد داوری‌ها را زیاد کنیم که در مسابقات آتی خصوصا مسابقات کشوری که در منطقه برگزار می‌شود، به تعداد کافی داور در اختیار داشته باشیم.»

او در رابطه با برنامه‌ی آینده هیات تنیس روی میز گراش گفت:«بعد از این دوره برای دوره مربیگری درجه ۳ تنیس روی میز درخواست داده شده است که ان‌شالله با موافقت فدراسیون تنیس روی میز در گراش برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به جایگاه این رشته در گراش و منطقه استقبال بسیار خوبی صورت گیرد. همچنین در سال‌های بعد جهت برگزاری و یا اعزام شرکت‌کننده به دوره‌های بالا اقدام خواهیم کرد.»

آقای طالع از شهرستان فیروزآباد که در این دوره حضور دارد، می‌گوید:«با توجه به این که مسئولیت هیات فیروزآباد را به تازگی قبول کردم و مدتی از شرایط و قوانین بازی‌ها دور بودم در این دوره شرکت کردم که با قوانین آشنا شوم. دوره‌ی بسیار خوبی بود. آقای موغلی، بسیار داور باسوادی بودند و اطلاعات ارزنده‌ای به ما دادند. تشکر می‌کنم از آقای یحیایی و هیات شهرستان گراش بابت میزبانی و برگزاری این دوره.»

آقای کرمی، شرکت‌کننده‌ی دیگری است که از شهرستان شیراز در این دوره حضور دارد، او می‌گوید:«سالن، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار گذاشتند و فضا و کلاس خوب بود و برگزاری چنین دوره‌هایی در ارتقا کار ما که می‌خواهیم به عنوان داور، انجام وظیفه کنیم، موثر خواهد بود.»

خانم هنرور نیز از شیراز در این دوره شرکت کرده است، او می‌گوید:«من با هدف افزایش توانمندی در زمینه پینگ‌پنگ در دوره‌های داوری شرکت کردم. دوره بسیار خوب برگزار شد.»

احمدی، شرکت‌کننده‌ای است که از شهرستان لامرد، آمده است. او می‌گوید:«من در شرکت‌ پتروشیمی مربی‌گری می‌کنم و داوری، جزیی از رشته تنیس روی میز است.ما در مسابقات بین پتروشیمی که برگزار میشد به داور نیاز داشتیم برای ارتقا اطلاعاتم در دوره شرکت کردم. تجهیزات سالن کامل بود و دوره‌های تئوری در دانشکده در سطح بالایی برگزار شد.»

باسلار از شهرستان بستک در این دوره حضور دارد. او نیز می‌گوید:«هدف ما از شرکت در این دوره بالا بردن سطح اطلاعاتمان بود که بتوانیم باعث پیشرفت این ورزش در منطقه خودمان و یا حداقل شهرستان بستک شویم. امکانات در شهرستان گراش خیلی خوب بود و مدرس نیز از اطلاعات خوب و قوی برخوردار بود که توانست این اطلاعات را به ما انتقال دهد. شرایط میزبانی هم عالی بود.»

خانم افسر‌دیر، شرکت‌کننده دوره داوری درجه ۳ از لارستان نیز با انگیزه گرفتن مدرک داوری و داوری کردن در مسابقات در این دوره شرکت کرده است.

یاسین بهرامی، از اوز می‌گوید:«خودم بازیکن هستم از اولی که وارد بازی تنیس روی میز شدم خیلی علاقه‌مند بودم که قوانین تنیس را بهتر بدانم. و در زمینه داوری  پیشرفت کنم و نقشی داشته باشم و به همین دلیل علاقه‌مند شدم در کلاس شرکت کنم قصد ادامه و ارتقا داوری را دارم و اگر دوره‌ی دیگری برگزار شود شرکت می‌کنم.»

طیبه جعفریان، مهدی یحیایی، حمیدرضا جعفری، مصطفی یحیایی، مسعود درویشی، مژگان زاهدی گراشی، محمدحسین کمالی، سحر غلام کشور، محمد شورانگیز، معصومه حاجیان، حسن یحیایی و سکینه فتحی، شرکت‌کنندگان گراشی حاضر در دوره‌ی داوری درجه ۳ تنیس روی میز  بودند.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top