بستن

استاندار: انتظارات از لارستان؛ حوزه انتخابیه؛ سرمایه‌گذاری خارجی

گریشنا: سفر استاندار به منطقه، بخش اصلی اخبار و گزارش‌های شماره ۷۸۷ میلاد لارستان را تشکیل داده است.

تیتر یک این شماره، از مصاحبه اختصاصی میلاد لارستان با استاندار فارس استخراج شده است: «لارستان مانع پیشرفت هیچ منطقه‌ای نشده است». استاندار فارس در این مصاحبه درباره‌ی انتظارات بخش‌ها و مناطق لارستان گفته است: «تب تقسیمات کشوری در همه جا بالا گرفته و من در جاهای دیگری مثل استان ایلام هم که بودم همین بحث‌ها بود و در فارس همه بخش‌ها می‌خواهند به شهرستان و شهرستان‌ها هم می‌خواهند به فرمانداری ویژه تبدیل شوند. البته لارستان که به فرمانداری ویژه ارتقا یافت واقعاً استحقاق‌اش را داشت. یکی دو شهر دیگر هم ویژه شدند و بقیه شهرستان‌ها هم دنبال آن هستند و لارستان مانع پیشرفت هیچ منطقه‌ای نشده است و همه این‌ها در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم بوده است.»

جواب استاندار به سوال خبرنگار میلاد درباره‌ی بحث‌هایی که در خصوص تقسیم حوزه انتخابیه لارستان و خنج و گراش در گرفته، این است: «مکاتبه ای از وزارت کشور با استانداری صورت گرفت که بناست یک نماینده به استان اضافه شود؛ نظر استانداری چیست؟ ما گفتیم براساس آمار جمعیتی این یک نماینده باید به شیراز اضافه شود زیرا شیراز یک سوم جمعیت استان را در خود جای داده است و یک فرمانداری و ۴ نماینده دارد و بقیه استان یعنی دو سوم استان ۱۴ نماینده دارد و بر اساس شاخص‌ها، شیراز استحقاق دارد.»

در بخش آخر مصاحبه، خبرنگار میلاد پرسیده است: «آیا موضوع ۴۴ % سپرده های لارستانی ها در بانک‌ها را نمی‌توان در پروژه های عمرانی منطقه چون راه آهن شیراز – لار – بندرعباس استفاده کرد؛ یعنی بانک‌ها را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این طرح نمود؟» و استاندار جواب داده است: «ما دنبال می‌کنیم و پیشنهاد کردیم و دنبال فاینانس خارجی هستیم و دنبال سرمایه گذار هستیم تا اجرایی شود.»

یادداشت این هفته به قلم مویدی، مدیر مسئول نشریه، با عنوان «فاجعه‌ای که رقم خورده است» به پروژه‌های انجام نشده در منطقه لارستان پرداخته و با اشاره به سخنان فرماندار ویژه لارستان خواستار حل مشکل شده است. خبر مربوط به این یادداشت در صفحه آخر آمده است، که در آن از قول فرماندار لارستان نقل شده است: «از ۳۶۶ مصوبه سفرها، در ۸۶ پروژه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.»

در صفحه اول این شماره گزارشی از نشست شورای اداری سه شهرستان به ریاست استاندار ارائه شده است. در صفحه سه، در کنار مصاحبه اختصاصی میلاد با استاندار، مصاحبه‌ای با مسئول دفتر امور بانوان فرمانداری ویژه لارستان صورت پذیرفته است. مقاله‌ای با عنوان «آیا لارستان ظرفیت بین‌المللی شدن دارد؟» نوشته‌ی غلامرضا حامدپور نیز در صفحه ۴ چاپ شده است. خبر پرده‌برداری از تابلوی جدید فرودگاه به نام فرودگاه آیت‌الله آیت‌اللهی (ره) لارستان توسط استاندار فارس در صفحه آخر آمده است.

میلاد لارستان را می‌توانید از سایت این نشریه دریافت کنید.

Milad787

5 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top